سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه دوم شهر جویم اختصاص می یابد

جلسه انجمن کتابخانه عمومی بخش جویم  با هدف بررسی مسائل و مشکلات این نهاد برگزار شد. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم ،جلسه انجمن کتابخانه عمومی بخش…

جلسه انجمن کتابخانه عمومی بخش جویم  با هدف بررسی مسائل و مشکلات این نهاد برگزار شد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم ،جلسه انجمن کتابخانه عمومی بخش جویم به با حضور داود شفیعی بخشدار بخش جویم، محمد معتمدیان مسئول اداره کتابخانه های عمومی لارستان و اعضای انجمن با هدف بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه عمومی ابی احمد جویمی در محل بخشداری جویم برگزار شد.

در این جلسه داود شفیعی بخشدار جویم ضمن تشکر از زحمات مسئول کتابخانه جویم(فرح انگیز زارع) در ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا به اهمیت  کتاب  و کتابخوانی اشاره و بیان داشت:  یکی از شاخصه های مهم اوقات فراغت مطالعه کتاب است که بایستی این امر مهم فرهنگ سازی شود  چرا که مطالعه در زمینه های مختلف به دانایی انسان می افزاید.

وی با بیان اینکه امروزه با توجه به مشکلات جامعه و افزایش قیمت کتاب امیدواریم مسئولین مربوطه در این خصوص همکاری لازم را بعمل آورند، افزود: در سطح بخش جویم نیز انتظار این است که مسئولین و مردم با کتابخانه تعامل داشته باشند تا فرهنگ مطالعه نهادینه شود.

در ادامه فرح انگیز زارع مسئول کتابخانه عمومی ابی احمد جویمی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت این نهاد گفت: کتابخانه جویم تا قبل از شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان مقام اول(تعداد امانت) داشت اما پس از ورود این بیماری تعداد امانت ها و عضویت ها کاهش یافته است.

در ادامه محمد معتمدیان مسئول اداره کتابخانه های عمومی لارستان نیز ضمن تشکر از کارکنان کتابخانه عمومی جویم اظهار داشت: سرانه مطالعه در کشور بیشتر از سرانه کتابخوانی است و بایستی ۱۰ سال کار فرهنگی انجام دهیم تا بتوانیم ۱۰ دقیقه به سرانه کتابخوانی بیفزاییم چرا که امروزه با وجود گوشی های هوشمند مردم فقط مطالعه مجازی دارند و کمتر به سمت کتابخوانی روی می آورند و این ناشی از وضعیت اقتصادی و عدم قدرت خرید کتاب است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۴ برابر قانون مجلس مصوب شد تا شهرداران نیم درصد سهم کتابخانه ها را پرداخت کنند و تا زمانی که این موضوع فرهنگ سازی شد،کتابخانه ها صدمات زیادی دیدند و جا دارد از شهردار جویم در زمینه همکاری با کتابخانه ابی احمد و پرداخت نیم درصد سهمیه تشکر کنیم، تصریح کرد: کمبودهایی در سطح شهر جویم وجود دارد و با توجه به قدمت تاریخی شهر و بخش می طلبد که فرهنگ سازی صورت گیرد و قطعا در هرجایی که ساختارهای فرهنگی احداث شده به سرعت آن شهر پیشرفت داده که نمونه آن شهر اوز است.

این مسئول با اشاره به اینکه با تشکیل مجموعه خیرین این پیشرفت مشاهده می شود، خاطر نشان کرد: بایستی خانه فرهنگ در جویم فعال شود و به وضعیت کتابخانه رسیدگی کرد.

معتمدیان با تاکید بر اینکه ما حمایت خواهیم کرد و این حمایت مستلزم همکاری و تعامل دیگر مسئولین است، ادامه داد: وجود کتابخانه دوم در شهر جویم الزامی است  و اگر مجمع خیرین تشکیل شود این کار مثمر ثمر واقع خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه های لارستان از اعضای انجمن کتابخوانی خواست در پیشبرد اهداف فرهنگی کتابخانه جویم بیش از پیش مشارکت داشته باشند.

  • پس از آن حسین نجفی زاده شهردار جویم نیز با بیان اینکه به منظور افزایش تعامل با کتابخانه آمادگی لازم را داریم، افزود: در خصوص احداث کتابخانه دوم در این شهر قطعه زمینی را اختصاص خواهیم داد و همانگونه که تاکنون در برنامه های فرهنگی با کتابخانه همکاری کردیم، دید ما نسبت به فرهنگ کتاب و کتابخوانی مثبت است و با توجه به وضعیت اقتصادی و کمبود اعتبار شهرداری ها تا جایی که بتوانیم از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

در پایان نیز رییس شورای اسلامی شهر و کارشناس فرهنگی اداره آموزش و پرورش جویم در خصوص اهدای کتاب به کنابخانه،ایجاد سالن مطالعه جهت کنکوری ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس مطالبی را مطرح کردند.

لازم به ذکر است کتابخانه عمومی ابی احمد جویمی سال ۱۳۷۴ تاسیس و دارای ۱۴۰۷۵ جلد کتاب با موضوعات مختلف است.

خبرنگار-آرزو جهان پیما-جویم

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین