پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

استاندار فارس خبر داد: 105 پروژه تا پایان دولت 600 میلیارد تومان اعتبار میخواهد+یک درخواست

استاندار فارس گفت: ۱۰۵ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در این استان وجود دارد که در صورت تامین تسهیلات حدود ۶۰۰ میلیارد تومانی تا پابان دولت می‌توان آنها…

استاندار فارس گفت: ۱۰۵ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در این استان وجود دارد که در صورت تامین تسهیلات حدود ۶۰۰ میلیارد تومانی تا پابان دولت می‌توان آنها را به بهره‌برداری رساند.

عنایت‌الله رحیمی، پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور رئیس کل بانک مرکزی در شیراز برگزار شد افزود: در مجموع ۸۵۳ پروژه فعال با پیشرفت فیزیکی بین ۶۰ تا ۹۰ درصد در این استان وجود دارد که برای تکمیل آنها پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.

وی اظهار داشت: افزایش میزان پرداخت تسهیلات بانک‌ها به فعالان اقتصادی استان در بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و نیز تسهیل در سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور و فراهم شدن امکان انتقال پول به داخل کشور از  اقداماتی است که می‌تواند رونق اقتصادی بیشتری را فراهم کند.

استاندار فارس، درآمد عمومی استان در ۱۰ ماهه امسال را سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: درآمد مالیاتی استان نیز در این مدت با تحقق ۱۰۴ درصدی، سه هزار و ۱۰۹ میلیارد تومان بوده است.

رحیمی، با اشاره به رتبه اول استان فارس در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی طی سال‌های ۹۶ و ۹۹ ادامه داد: مجموع سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در استان فارس پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده که بیش از دو میلیارد دلار آن یعنی معادل ۶۴ درصد در چهار سال اخیر صورت گرفته است.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا وی افزود: مجوز جذب ۶۸۵ میلیون دلار سرمایه ‌گذاری خارجی در فارس برای چهار طرح در قالب ۲۰ پروژه از هیات سرمایه‌گذاری خارجی کسب شده که این رقم بیش از سه و نیم برابر سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۸ است.

رحیمی گفت: به منظور ایجاد شفافیت در سیستم بانکی، تجمیع حساب‌های بانکی دولتی در فارس مورد توجه قرار گرفته و تعداد حساب‌های دولتی بانکی از هفت هزار و ۲۰۰ حساب به حدود یک هزار حساب کاهش یافته است.

میلاد لارستان: استاندار فارس مشخص نکرده اند از مجموع ۱۰۵ پروژه با پیشرفت ۹۰% و یا ۸۳۵ پروژه کلی هر کدام به چه شهرستان های مرتبط است ولی پروژه های نیمه تمام زیادی به نسبت جمعیت و وسعت در ۴ شهرستان جنوبی فارس واقع شده اند از جمله تکمیل بزرگراه جهرم-لار-بندرعباس، تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی نظیر آکادمی تنیس خلیج فارس لارستان، تکمیل و حل مشکل اینترنت روستاهای محروم منطقه در ۴ شهرستان، اتمام گازرسانی به جویم و بنارویه و صحرای باغ؛ تکمیل زمین های مصنوعی چمن در ۴ شهرستان، تکمیل مسیرهای مواصلاتی اوز، گراش و خنج و…

. امید است لااقل استاندار محترم برای ردیف های اعتباری استانی که برای سال ۱۴۰۰ به فارس تعلق می گیرد سهم پروژه های منطقه لارستان، خنج، گراش و اوز را با توجه به مشارکت زیاد خیرین منطقه و نیز وسعت و جمعیت منطقه به صورت ویژه مدنظر قرار دهند. 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین