پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 17

استاندار فارس و نماینده مردم مطالبه تصویب اداره‌کل راهداری لارستان را پیگیری کنند؛ ادغام دانشگاه دولتی لارستان اصلاً قابل پذیرش نیست

امام جمعه لارستان خطاب به استاندار فارس و مسوولان ملی مبنی بر اینکه یکی از مطالبات جدی مردم، نخبگان و مسوولان خطه لارستان پیگیری تصویب اداره کل راهداری و حمل‌ونقل…

امام جمعه لارستان خطاب به استاندار فارس و مسوولان ملی مبنی بر اینکه یکی از مطالبات جدی مردم، نخبگان و مسوولان خطه لارستان پیگیری تصویب اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، گفت: بحث ادغام دانشگاه دولتی لارستان با یکی از دانشگاه های شیراز مطرح است که این مهم برای منطقه ما مصداق خسران و ضرر مضاعف خواهد بود و اصلاً قابل پذیرش نیست.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز زن و همچنین سالروز ولادت امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار داشت: برگزاری مراسم‌ها و مناسبت‌ها می‌بایست مطابق موازین تعیین شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا باشد.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، افزود: همه فعالان در فضای مجازی باید با بهره‌گیری از فضای مجازی، خلاء موجود در برگزاری مراسم‌ها به جهت محدودیت‌های کرونایی، متناسب با سلیقه جوانان و خانواده‌ها پر شود.

امام جمعه لارستان ضمن تبریک آغاز دهه فجر و چهل‌وسومین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با بیان اینکه آنهایی که آروز داشتند مردم ایران جشن پیروزی خود را نخواهند دید، آنها به زباله‌دان تاریخ ملحق شدند اما ملت غیور ایران این مسیر عزت را با اقتدار بیشتر به پیش می‌برد، تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی از سوی شورای تبلغات اسلامی برای ایام‌الله دهه مبارک فجر پیش‌بینی شده است.

وی از تشکیل ۲۴ کارگروه جهت طرح‌ریزی ویژه‌برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در لارستان، تأکید کرد: مردمی‌بودن جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی باید برجستگیثثزغعه ویژه‌ای داشته باشد که نیازمند مشارکت و همگامی مردم و مسئولان باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به استاندار فارس و مسوولان ملی مبنی بر اینکه یکی از مطالبات جدی مردم، نخبگان و مسوولان خطه لارستان با توجه به وجود اداره کل راه‌وشهرسازی در این منطقه، دوری از مرکز استان و نیاز جنوب فارس، ایجاد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در لارستان است تا شرایطی برای تسهیل و ارتقاء خدمات فراهم شود تا مردم مجبور نباشند برای انجام امورات به مرکز استان تردد داشته باشند، گفت: در همه نقاط کشور نیز وضعیت به همین شکل است یعنی اداره کل راه‌وشهرسازی و همچنین اداره کل راهداری مکمل یکدیگر هستند.

وی با تأکید بر اینکه از استاندار فارس و مسوولان ملی انتظار می‌رود این مهم مورد توجه ویژه قرار بگیرد و به صرف یک پاسخ یا مکاتبه‌ اکتفا نشود، افزود: در یک مرحله‌ای تا هیأت دولت موضوع ایجاد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گذرانده شد اما برای تصویب شدن آن نیاز به تلاش بیشتر است چرا که مهم از مطالبات مردم به شمار می‌رود و امید می‌رود با همت بیش از پیش نماینده پرتلاش مردم در مجلس شورای اسلامی این موضوع به طور جدی پیگیر باشند و به مردم گزارش دهند که این کار در چه مرحله‌ای قرار دارند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اگر مردم مطالبه‌ای دارند، می‌بینند که نبود اداره کل راهداری در لارستان دارای تبعات منفی و زحمات و هزینه‌ها برای آنهاست، عنوان کرد: انتظار می‌رود نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخصوص این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند تا به نتیجه برسد.

امام جمعه لارستان با ابراز تأسف درخصوص تجمیع دانشگاه دولتی لارستان در یکی از دانشگاه‌های شیراز، تأکید کرد: ما مخالف این تصمیم هستیم، چرا که اخبار حاکی از آن است که در این موضوع یک کار کارشناسی و جامعی صورت نگرفته و به طور قطع آسیب‌هایی را متوجه جامعه علمی منطقه لارستان خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه هر منطقه‌ای اگر خواهان رشد و توسعه باشد لازمه آن توجه به مراکز علمی و تولید علم است، تصریح کرد: این اقدام موجب دلسری نخبگان دانشگاهی و اَبتر ماندن سایر پروژه‌های علمی و تحقیقاتی خواهد شد و این در حالی است که زیرساخت‌هایی در سایر موضوعات مانند پارک علم و فناوری در لارستان ایجاد شده که به همین دلیل ما مخالف اجرای طرح تجمیع دانشگاه دولتی لارستان هستیم چرا که اجرای آن در بلندمدت موجب سیر قهقرایی علمی منطقه ما می‌شود.
حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در سال گذشته دانشگاه علمی و کاربردی لارستان به بهانه ارتقاء دانشگاه دولتی این شهرستان ادغام شد، افزود: امسال بحث ادغام دانشگاه دولتی لارستان با یکی از دانشگاه های شیراز مطرح است که این مهم برای منطقه ما مصداق خسران و ضرر مضاعف خواهد بود و اصلاً قابل پذیرش نیست.

امام جمعه لارستان با طرح این سوال که مسوولان بر چه مبنایی این تصمیم‌ها را می‌گیرند، عنوان کرد: اگر مبنا کاهش هزینه‌هاست، نباید تصمیم‌هایی گرفته شود که ضررهای مبنایی در مناطق مختلف داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه دولتی لارستان با مشارکت و حمایت خیرین ساخته شده و اجرایی شدن این تصمیم موجب ناامیدی خیرین فعال در این حوزه می‌شود، اضافه کرد: درخواست ما از استاندار فارس، مسوولان ملی و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی آن است که پیگیر موضوع جلوگیری از ادغام دانشگاه دولتی لارستان که از مطالبات جدی و به حق مردم است، توجه ویژه شود و کارها با یک کار کارشناسی عمیق و دقیق صورت گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه نباید امسال تصمیمی گرفته شود که سال دیگر با تغییر دولت‌‌ها گفته شود که این کار نباید می‌شد، اضافه کرد: خواهش ما این است که موضوعات علمی، دستمایه مسائل سیاسی نشود و صرفاَ در این موضوع نظر متخصصین امر ملاک قرار بگیرد و تصمیم‌گیری شود.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه مرکز علمی کاربردی این شهرستان را به حالت نیمه تعطیل درآورده و مقرر شد با تلفیق با دانشگاه دولتی، این دانشگاه ارتقا پیدا کند، گفت: اکنون نیز دانشگاه دولتی لارستان با یکی از دانشگاه‌های شیراز ادغام می‌شود، پس تکلیف جوانان ما چه می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت هایی که برای دانشگاه دولتی پشتوانه می‌شوند یا پارک علم و فناوری که مایه امید برای جوانان لارستانی شده است را چه باید کرد؟، تصریح کرد: با انجام کار ادغام یا جابجایی دانشگاه دولتی، تمام زیرساخت‌های فراهم شده، بی‌اثر خواهد شد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۹:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین