چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

عملیات اجرایی واحد سردخانه 16 هزار تنی لارستان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، گفت: در هشتمین روز از دهه مبارک فجر کلنگ پروژه احداث سردخانه ثابت دومداره ذخیره سازی و نگهداری موادغذایی زیر صفر و بالای صفر درجه…

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، گفت: در هشتمین روز از دهه مبارک فجر کلنگ پروژه احداث سردخانه ثابت دومداره ذخیره سازی و نگهداری موادغذایی زیر صفر و بالای صفر درجه در شهر خور لارستان به زمین زده شد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، محمدجواد مظفری با اعلام این خبر افزود : این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع وبا ظرفیت ۱۶ هزار تن و سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد  و اشتغالزایی ۲۵ نفر توسط آقای محمود جمالیان اجرا خواهد شد .

به گفته وی این پروژه سومین پروانه تاسیس صادر شده در زمینه احداث سردخانه در شهرستان است که تا کنون ۱۷ مورد موافقت اصولی برای احداث سردخانه و صنایع فرآوری نیز صادر شده است .

مظفری بیان کرد: لارستان با دارا بودن ۶۸ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و تولید بیش از ۳۵۲ هزار تن محصول ، ظرفیت مناسبی برای احداث سردخانه و صنایع فرآوری محصولات کشاورزی را دارد .

وی افزود :  ۵۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی لارستان به محصولات باغی و ۶۳ هزار هکتار به محصولات زراعی اعم از آبی و دیم اختصاص دارد که سالیانه بالغ بر  ۲۵۲ هزار تن محصولات زراعی و بیش از ۷۰ هزار تن محصولات باغی و ۳۳ هزار تن محصولات دامی تولید می شود .

وی با اشاره به نقش کلیدی سردخانه ها در ذخیره سازی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی گفت : صنایع تبدیلی و سردخانه ها به عنوان حلقه واسط تولید و بازار می توانند در حفظ کیفیت محصول نقش اساسی ایفا کنند .

این مقام مسئول در پایان ابراز کرد : افزایش توان مدیریت کشاورز و تولیدکننده بر محصولات تولیدی ، افزایش انگیزه تولید ، جلوگیری از فساد محصول ، افزایش درآمد و بهره برداری بهتر از سرمایه ، کاهش ضایعات محصول ، تنظیم بازار ، کاهش مصرف سوخت ، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سرمایه گذاری و رونق اقتصادی از مزایای احداث سردخانه است .

در این مراسم عبدالرضا قاسم پور معاون توسعه و منابع انسانی استانداری فارس، محمدی مشاور ارشد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ، شهردار خور ، بخشدار مرکزی لارستان ، مسئول دفتر نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس و اعضا شورای اسلامی حضور داشتند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین