جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

طی فاصله 80 کیلومتری برای انجام یک بازی فوتبال/محرومیت روستای «هرمود» از زیرساخت‌های ورزشی

دهیار روستای هرمود لارستان گفت: با توجه به نداشتن زمین فوتبال و فوتسال، جوانان روستای هرمود مجبور هستند به خاطر علاقه به این رشته‌های ورزشی، خطرات جاده‌ای را به جان…

دهیار روستای هرمود لارستان گفت: با توجه به نداشتن زمین فوتبال و فوتسال، جوانان روستای هرمود مجبور هستند به خاطر علاقه به این رشته‌های ورزشی، خطرات جاده‌ای را به جان بخرند و با طی فاصله ۳۵ کیلومتری به سمت استان هرمزگان یا فاصله ۸۰ کیلومتری به شهر لار بروند و با اجاره کردن زمین، فوتبال یا فوتسال بازی کنند.

به گزارش میلاد لارستان، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در هر جامعه‌ای باعث پویایی و نشاط و محیطی برای سرگرمی جوانان و نوجوانان می‌شود.

فراهم ‌ساختن امکانات و تجهیزات و فضای فیزیکی ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که می‌تواند با ترویج فرهنگ ورزش‌های تخصصی و همگانی، علاوه بر قهرمان‌پروری و شناسایی استعدادها، سلامتی و تندرستی جوامع را تضمین کرد.

توسعه محیط‌های ورزشی در سطح روستاها، می‌تواند سبب کاهش محرومیت‌ها شود و از طرفی با افزایش امکانات، جوانان و نوجوانان را برای ماندگاری در روستاها ترغیب کرد تا آنها ناچار نباشند برای تفریحات اولیه و استفاده از امکانات ورزشی به شهرها تردد داشته باشد.

روستای «هرمودمهرخویی» در فاصله ۷۵ کیلومتری شهر لار و توابع بخش مرکزی لارستان است. این روستا مرز فارس و هرمزگان و نخستین منطقه مسکونی جنوب فارس از سمت هرمزگان محسوب می‌شود و در کنار جاده اصلی بندرعباس به سمت لار قرار دارد.

اسد اله دلشاد دهیار روستای هرمود مهرخویی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان تعداد جمعیت جوانان و نوجوان این روستا در سنین ۱۰ تا ۲۹ سال را در حدود ۶۰۰ نفر ذکر می‌کند و می‌گوید: روستای هرمود از حداقل امکانات ورزشی مناسب برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه روستای هرمود داری یک زمین فوتبال خاکی است که نیاز به بازسازی دارد، افزود: روستای هرمود یک زمین والیبال با کف سیمانی دارد که به علت استفاده زیاد، سیمان آن ترک خورده و موجب آسیب دیدن ورزشکاران می‌شود.

دهیار روستای هرمود لارستان با اشاره به اینکه جوانان این روستا بیشتر در رشته فوتبال و والیبال فعالیت دارند، تصریح کرد: با توجه به نداشتن زمین فوتبال و فوتسال، ورزشکاران این روستا مجبور هستند به خاطر علاقه به این رشته‌های ورزشی، خطرات جاده‌ای را به جان بخرند و با طی فاصله ۳۵ کیلومتری به سمت استان هرمزگان یا فاصله ۸۰ کیلومتری به شهر لار بروند و با اجاره کردن زمین، فوتبال یا فوتسال بازی کنند.

این مسوول روستای هرمود درخصوص پیگیری‌ها برای ساخت فضاهای ورزشی، خاطر نشان کرد: در حدود سه سال پیش مسئولین جهت پیگیری مسائل و مشکلات به این روستا آمدند ودر جمع اهالی و پشت تریبون به اهالی و ورزشکاران مژده ساخت زمین فوتسال مصنوعی با هزینه تمام دولتی دادند اما بعد از گذشت سه سال و با پیگیری‌های زیاد انجام شده حتی تا مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، هنوز یک قدم هم در این زمینه برداشته نشده است.

وی با بیان اینکه جوانان و ورزشکاران روستا دست به کار شدند و کار ساخت زمین فوتسال را شروع کردند، ادامه داد: با حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، انتظار دارند شاید مسئولین اقدام مفیدی انجام دهند.

دلشاد با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال با حضور تمامی مسئولین لارستان کلنگ این زمین زده شد، تأکید کرد: فقط کلنگ زده شد.

وی با درخواست از مسوولان و با تأکید بر اینکه می‌بایست به فکر جوانان بود، یادآور شد: آیا درخواست داشتن یک زمین فوتبال و فوتسال مناسب برای روستای هرمود با حدود ۴۴۰ خانوار و بیش از ۱۷۰۰  نفر جمعیت، توقع زیادی است؟

دهیار روستای هرمود با تأکید بر اینکه باید عدالت رعایت شود، تصریح کرد: نباید به خاطر نداشتن زمین فوتبال و فوتسال جان جوانان در طول این مسیرها  به خطر بیافتد و خدای ناکرده شاهد اتفاقات ناگوار باشیم.

در این خصوص رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان در گفت‌وگو با میلاد لارستان درخصوص محرومیت‌های روستای «هرمود» از توابع بخش مرکزی لارستان، اظهار داشت: زمین ورزشی فوتبال این روستا طی درخواستی از سوی اهالی، دهیار و شورای اسلامی، قرار شد در تأمین زمین و همچنین ساخت آن مشارکت داشته باشند.

محمدحسن طیبی با بیان اینکه حدود سه ماه قبل با همکاری و همراهی بخشدار مرکزی لارستان طی یک بازدید و هماهنگی، کلنگ احداث زمین ورزشی فوتبال به زمین زده شد، افزود: طبق رایزنی‌ها، قرار شد که کار زیرسازی تا مرحله فنس‌کشی این زمین ورزشی در روستای هرمود توسط دهیاری و شورای اسلامی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به توقعات موجود، انتظار می‌رود که دولت نیز در اجرای این طرح مشارکتی داشته باشد، تصریح کرد: از آن زمان تاکنون، با توجه به قول مسوولین روستای هرمود در بحث زیرسازی و فنس‌کشی تکمیل نشده و در دست اجراست.

رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان از نامه‌نگاری و رایزنی با اداره کل ورزش استان فارس برای تأمین بودجه خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا بتوان در سال ۱۴۰۰ بتوان پس از تکمیل تعهدات مشارکتی دهیاری و شورای اسلامی روستا، عملیات نصب چمن در زمین مشخص شده در روستای هرمود را انجام داد.

این مسوول با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای لارستان درخواست احداث زمین چمن و سالن ورزشی وجود دارد، تصریح کرد: متناسب با اعتبارات دولتی و پیگیری مسوولان اجرای لارستان، به طور قطع با ورود اداره کل ورزش و جوانان فارس در آینده به تدریج پس از انجام یک کار کارشناسی به دنبال ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز ورزشی در سطح روستاهای لارستان خواهیم بود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱:۳۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین