جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

پیمایش گام به گام بیماریهای غیرواگیر در ۶ خوشه در سه شهرستان

پیمایش گام به گام بیماریهای غیرواگیر در لارستان، خنج و اوز آغاز شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی  لارستان  با توجه به گسترش روزافزون…

پیمایش گام به گام بیماریهای غیرواگیر در لارستان، خنج و اوز آغاز شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی  لارستان  با توجه به گسترش روزافزون بیماری‌های غیر واگیر در دنیا، سازمان جهانی بهداشت در راستای اجرا و پیاده‌سازی مناسب نظام مراقبت عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر برای دسترسی به اطلاعات معتبر و قابل ‌مقایسه از این عوامل خطر عمده، رویکرد گام‌به‌گام (STEPs) مراقبت عوامل خطر این بیماری‌ها را ابداع کرده است که این پیمایش، در همین راستا در حوزه دانشکده علوم پزشکی لارستان به اجرا درمی‌آید.

هدف از این روش شناسایی، که طی دوره های سه ساله در سطح کشور اجرا می شود، بررسی عوامل خطر بیماری های غیر واگیر است که طی دستورالعمل های صادره از وزارت بهداشت این پیمایش در دانشکده علوم پزشکی لارستان در ۶ خوشه و در شهرستان خنج و شهر لار، لطیفی، جویم، دهکویه و بلغان اجرا خواهد شد .

پرسنل آموزش دیده معاونت بهداشتی با کارت های شناسایی عکسدار و ممهور به مهر و امضای معاونت بهداشتی از تاریخ ۲۷ بهمن ماه به مدت ۲ ماه، با مراجعه به درب منازل، پرسشگری خود را انجام خواهند داد.

گفتنی است، پیمایش گام به گام طی ۳ مرحله ” پرسشگری، تن سنجی و انجام آزمایش های مورد نظر ” انجام می شود و در راستای هماهنگی های لازم برای اجرای این طرح صبح امروز کارشناسان واحد بیماری های غیرواگیر در جلسه توجیهی که در محل سالن آموزش معاونت بهداشتی برگزار شد، حضور یافتند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین