پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

آغاز مطالعات شهرکهای جدید مسکونی در لار، گراش و اوز

مطالعات شهرکهای جدید مسکونی در لار،گراش و اوز كليد خورد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومى اداره كل راه و شهرسازى لارستان ، نشست مشترك مهندس شبانى…

مطالعات شهرکهای جدید مسکونی در لار،گراش و اوز كليد خورد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومى اداره كل راه و شهرسازى لارستان ، نشست مشترك مهندس شبانى مدير كل راه و شهرسازى لارستان و مهندس مهرابى مديريت شهرسازى و معمارى اين اداره كل با مشاور پروژه احداث شهرکهای جدید مسکونی در لار،گراش و اوز برگزار شد .

مهندس شبانى مديركل راه و شهرسازى لارستان اظهار داشت : با توجه به مشکلات موجود در مسیر توسعه شهرهای لار و گراش و اوز به خصوص در ارتباط با برنامه های اولویت دار طرح اقدام ملی تامین مسکن با استفاده از ظرفیتهای قانونی موجود پیگیریهای مستمری برای اخذ مجوز شهرکهای جدید از ماهها قبل در دستور کار قرار گرفته است .

وى تقریر طرح توجیهی اولیه و ارسال آن به شرکت شهرهای جدید و دفاع از طرح ارسالی طی چندین جلسه را شروع فعاليت در اين خصوص دانست و افزود : حضور مدیران و کارشناسان شرکت عمران شهرهای جدید در منطقه و بازدید از شهرهای موجود ، ابلاغ مصوبه از جانب شرکت عمران شهرهای جدید کشور به شرکت عمران شهر جدید صدرا جهت انعقاد قرارداد با مشاور ذی صلاح و … بخشى از روند صورت گرفته تاكنون در خصوص اين امر مى باشد .

در ادامه مهندس مهرابى مديريت شهرسازى و معمارى اين اداره كل به تبيين فرآيندهاى مد نظر تا  حصول نتيجه براى اين طرح پرداخت و افزود : انجام مطالعات امکان سنجی و مکان یابی شهرکهای جدید لار و گراش و اوز در طی ١٢ ماه به مشاور مزبور واگذار گردیده است و پس از اتمام مطالعات مزبور تا آذر ماه ١٤٠٠ طرح مکان یابی و امکان سنجی می بایست به تایید و تصویب کارگروه امور زیربنایی، شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برسد

وى تصريح كرد : پس از آن برای هر کدام از شهرکهایی که ضرورت ایجاد آن به تصویب مراجع مربوط برسد ، طرح جامع و تفصیلی تهیه خواهد شد که حداقل زمان تهیه آن نیز یک سال خواهد بود.

مهرابى با بيان اينكه شرکت عمران شهر جدید صدرا به نمایندگی از شرکت عمران شهرهای جدید کشور مسئول انجام مطالعات مذکور گردیده ، گفت : با توجه به شروع مطالعات امکان سنجی و مکان یابی، پیش بینی میگردد بتوان طرح جامع و تفصیلی شهرکهای مذکور را با توجه به زمان قانونی تهیه طرحهای در اواخر سال ١٤٠٠ به تصویب رساند

وى تاكيد كرد : در صورت حصول شرایط و طی نمودن تمامی روندهای قانونی پس از این تاریخ امکان شروع عملیات اجرایی میسر خواهد شد.

مهرابى خاطر نشان كرد :  این اداره کل حسب وظایف قانونی خود ضمن پیگیریهای مستمر، پس از وصول نتایج مطالعات در اسرع وقت آن را در کارگروهای مربوطه مطرح خواهد نمود که تصویب این طرحها در حداقل زمان قانونی ممکن میسر شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۵:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین