جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 18 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

بیمه شدگان لارستانی چگونه از خدمات “بدون” دفترچه تامین اجتماعی برخوردار شوند

رئیس سازمان تامین اجتماعی لارستان روش های نحوه استعلام بیمه شدگان لارستانی از خدمات درمانی بدون دفترچه بیمه تامین اجتماعی را اعلام کرد. روح الله رحیمی در گفتگو باخبرنگار میلاد…

رئیس سازمان تامین اجتماعی لارستان روش های نحوه استعلام بیمه شدگان لارستانی از خدمات درمانی بدون دفترچه بیمه تامین اجتماعی را اعلام کرد.

روح الله رحیمی در گفتگو باخبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه سال جاری کار حذف دفترچه های تامین اجتماعی همزمان با سراسر کشور آغاز شده است اظهار داشت: از این پس بیمه شدگان با استفاده از کارت ملی شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی قبلی از خدمات بهره مند شوند.

وی درباره زیرساخت های لازم برای حذف دفترچه ها در لارستان افزود: با رایزنی های کلی بعمل آمده در سطح کشور همچنین مدیریت درمان استان فارس و کارشناسان درمان تامین اجتماعی هماهنگی های لازم به عمل آمده است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی لارستان با تاکید بر اینکه بیمه شدگان می بایست در سامانه Es.tamin.ir ثبت نام کنند، تصریح کرد: بیمه شدگان جهت کسب اطلاعات درخصوص استعلام استحقاق درمان با وضعیت بیمه ای از طریق شماره گیری کد دستوری #۱۴۲۰*۴* یا #۱۶۶۶* یا https://medical.tamin.ir یا استفاده از اپلیکیشن https://pwa.tamin.ir اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تمامی پزشکان عمل طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد با ثبت نام در نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند خاطرنشان کرد: چنانچه پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی هم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد در سامانه مذکور ثبت نام نکنند، می توانند با استفاده از سر نسخه خود نسبت به تجویز دارو و سایر امور پزشکی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات تشخیصی و درمانی تجویز شده توسط پزشک به صورت نسخه الکترونیک یا کاغذی به استناد کد ملی در پرونده سلامت شخص بیمه شده ثبت می‌شود ادامه داد: استفاده از کد ملی “غیر” و “من غیر حق” ضمن مغایرت با موازین حقوقی می‌تواند در روند تشخیص و درمان بیماری افراد ایجاد مشکل کند.

رحیمی وی با تاکید بر این که تمامی پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی موظف هستند ضمن احراز هویت بیمه شده از ارائه خدمات به افراد با کد ملی غیر برابر مقررات و ضوابط خودداری کنند، عنوان کرد: در صورت مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد و انجام امور توسط پزشک در سامانه نسخه الکترونیک حق الزحمه پزشک معالج طرف قرارداد برابر ضوابط مربوطه به صورت آنلاین توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی لارستان در پایان تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در لارستان را ۲۳ هزار و ۴۰۰ نفر و بیمه‌شدگان تبعی را ۴۴ هزار و ۶۰۰ نفر و در مجموع ۶۸ هزار نفر اعلام کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۵:۴۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین