سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 20

عضویت 25 هزار نفر از مردم در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جنوب فارس

رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس از عضویت ۲۵ هزار نفر از مردم در کانون‌های زیرمجموعه خود خبر داد. به گزارش میلاد لارستان، ۱۸ اسفندماه مصادف با…

رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس از عضویت ۲۵ هزار نفر از مردم در کانون‌های زیرمجموعه خود خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، ۱۸ اسفندماه مصادف با سالروز تأسيس کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور است. در خردادماه سال ۱۳۹۶ بود که در آئینی با حضور مشاور عالی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب استان فارس در لارستان گشایش یافت.

اکنون پس از گذشت چند سال از زمان آغاز بکار دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب استان فارس در لارستان و همچنین قرارداشتن در سالروز تأسیس کانون مساجد در کشور، خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی را به محمدابراهیم اخوت رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس ترتیب داده است که در ذیل می‌خوانیم:

اخوت با بیان اینکه در حال حاضر چهار شهرستان لارستان، خنج، گراش و اوز در زیرمجموعه دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس فعالیت دارند، اظهار داشت: در حال حاضر در مجموع حدود ۲۰۰ کانون ثبت شده و در حال ثبت در کانون مساجد جنوب فارس وجود دارد.

رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس با اشاره به اینکه از این تعداد بیش از ۱۳۰ کانون در لارستان، ۱۵ مورد در گراش، ۲۰ کانون در اوز و ۳۰ مورد نیز در خنج کانون راه‌اندازی شده است، افزود: در مجموع حدود ۲۵ هزار نفر در کانون‌های مساجد جنوب فارس عضویت دارند.

وی درخصوص شرایط واگذاری امتیاز و نحوه ایجاد کانون مساجد، تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با ارائه درخواست از طرف هیات امنا و امام جماعت مسجد و معرفی یک شخص به عنوان مدیر کانون با مدرک لیسانس و سن زیر ۵۰ سال با ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و تست منفی مواد مخدر درخواست خود را به دبیرخانه کانون مساجد جنوب فارس واقع در شهرقدیم باغ نشاط تحویل دهند.

این مسئول با اذعان به اینکه حدود نیمی از کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در روستاها قرار دارند، خاطر نشان کرد: طی سال جاری اقدامات گسترده و ارزشمندی در زمینه‌های افزایش تخصصی کار گروه های هنری مثل استودیوهای ضبط صدا جهت تهیه آهنگ و سرودهای انقلابی، افزایش کارگروه های هنری در فضای مجازی مثل خانه های طراحان دیجیتال، ورود به عرصه فیلمسازی و غیره صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه کانون مساجد جنوب فارس در زمره ۶ ستاد کانون فرهنگی هنری مساجد برتر در سال ۹۹ قرار گرفته است، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری با رتبه های ۲ رقمی و همچنین کسب جایگاه تک رقمی در رواق های هنری در زیرمجموعه کانون مساجد جنوب فارس فعالیت دارند.

مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس با برشمردن اهم برنامه‌های آتی این دبیرخانه، تأکید کرد: برابر با چشم انداز توسعه تا ۱۴۰۴ باید شعار هر مسجد یک کانون فرهنگی هنری محقق شود، لذا در این راستا به طور قطع کار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به پتانسیل عظیم منطقه جنوب فارس در حوزه های تخصصی هنر خصوصا هنرهای دیجیتال ورود جدی خواهیم کرد، ادامه داد: ۲ پروژه بزرگ فرهنگی در دستور کار داریم، که از ابتدای سال ۹۹ در حال کار بر روی آن هستیم که یکی از آنها در زمینه هنرهای دیجیتال جهت راه اندازی اولین رادیو و تلویزیون اینترنتی کشور در شهرستان خنج و دیگری طرح بزرگ قرآنی با ورود در حوزه نرم افزار های موبایل است.

اخوت عنوان کرد: کار گروه مشورتی کانونهای فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در سال ۱۴۰۰جهت پیگیری نقاط قوت و ضعف در طرح‌های ملی رقابتی تشکیل می‌شود.

وی در تشریح وضعیت احداث ساختمان اداری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس، اضافه کرد: متأسفانه کانون‌ فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در خصوص ساختمان آموزشی اداری خود تا کنون ناموفق بوده که یکی از دلایل اصلی عدم همراهی مسئولین جهت جذب خیرین به سمت ساخت این پروژه است.

رئیس دبیرخانه کانون فرهنگی هنری جنوب فارس با بیان اینکه ستاد کانون‌های مساجد کشور برابر مقررات موجود هیچ بودجه عمرانی در ردیف های خود ندارد، یادآور شد: از این رو پیگیری از سمت تهران جهت دریافت بودجه عمرانی و ساخت مجموعه فرهنگی آموزشی جنوب فارس بی فایده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۸:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین