سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 26 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

حسین زاده:باید یک پنجره واحد و شفاف ایجاد و روند اخذ مجوز‌ها را تسهیل کند؛ سند ایران و چین اتفاقات خوب در حوزه اقتصاد رقم می زند

نماینده مزذم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید یک پنجره واحد و شفاف ایجاد و روند اخذ مجوز‌ها را در سال ۱۴۰۰ در راستای…

نماینده مزذم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید یک پنجره واحد و شفاف ایجاد و روند اخذ مجوز‌ها را در سال ۱۴۰۰ در راستای تحقق شعار سال تسهیل کند؛ اظهار داشت:  رویکرد عملی قرارداد ایران و چین اتفاقات خوبی را در کشور خصوصا در حوزه انرژی، ریلی، زیرساخت و… رقم خواهد زد.

به گزارش  میلادلارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده مردم  حسین‌زاده در سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع تولید با انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری گفت:«مسئله تولید در انتخاب شعار‌ امسال و سال‌‌های گذشته توسط مقام معظم‌ رهبری همچون سال جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و… به روشنی نشان‌‌دهنده اهمیت این موضوع و نیاز نگاه ویژه به این مقوله است.»

وی افزود:«پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب راه برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات کشور است. اگر ما مسئولین گوش جانمان به لبان رهبر عزیزمان باشد، شاهد رخداد چنین مشکلاتی در کشور نخواهیم بود.»

نماینده مردم با بیان اینکه رونق چرخه‌ی تولید نیازمند تسهیل‌گری است خاطر نشان کرد:«بعد از انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری، جلسات مختلفی توسط مسئولین پیرامون این شعار گرفته می‌شود؛ اما نتیجه‌ عملی در بر ندارد. بایستی در عرصه تولید مشوق‌ها و تسهیل‌گری‌ها را داشته باشیم تا چرخه‌ی تولید رونق گیرد.»

حسین زاده با بیان اینکه بروکراسی اداری یکی از موانع راه‌اندازی کسب و کار است تصریح کرد: «درد جامعه‌ی ما بروکراسی اداری‌ست. در روزهای گذشته با چند تن از تولیدکنندگان صحبت کردم و در خصوص مشکل و موانع موجود از آن‌ها سوال کردم. در پاسخ می‌گویند که برای راه‌اندازی باید هزارجا برویم.»

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز ادامه داد: « باید یک پنجره واحد شکل بگیرد که روند اخذ مجوز‌ها و… را تسهیل کند که از همان پنجره واحد بتوان اقدامات لازم را دنبال کرد‌.»

وی با اشاره به مشوق‌ها و موانع سرمایه‌گذاری گفت: «باید سرمایه‌گذارها را با تسهیلات و وام‌های کم‌بهره ۴ درصد تشویق کنیم. دولت‌ هم باید آستین همت را بالا بزند. جامعه به گونه‌ای شده تا رابطه در ادارات نباشد کار پیش نمی‌رود. این موضوع سبب ایجاد موانع بزرگی شده است. سیستم مالیاتی کشور نیز هوشمند نیست. ما مالیات بر خانه خالی را وضع کرده‌ایم. چقدر ثبت‌نام کرده‌اند؟ وقتی شفافیت نباشد. دچار چالش می‌شود.»

عضو کمیسیون انرژی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند ۲۵ ساله‌ی ایران و چین گفت: «درحال حاضر مفاد اولیه این تفاهم‌نامه مشخص شده است و برای جزئیات به مجلس خواهد آمد. طی صحبتی که با هیات رئیسه مجلس داشته‌ام، این قرارداد باید به صورت لاتین به مجلس بیاید.”

نماینده‌ی مردم جنوب فارس با بیان اینکه به شخصه این موضوع را مثبت می‌بینم اظهار داشت: «رویکرد عملی این سند سبب اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت‌ها، ریل‌سازی، انرژی و… خواهد شد. این موضوع قابل اهمیت است که در حال حاضر نگاه جغرافیای اقتصادی دنیا از غرب به شرق رفته است. می‌توان این تصور را داشت که اقتصاد چین تا چندساله آینده از آمریکا پیشی خواهد گرفت.»

وی در پایان گفت: «البته بعضاً قضاوت‌ها یک‌طرفه است و منصفانه نیست. این یک سند دوطرفه است. چین هم برای توسعه‌ی جاده ابریشم و دروازه بودن به آفریقا به این سند نیاز دارد. مثل ما که نیاز داریم. درباره جزئیات و چرایی و چگونگی در آینده بحث خواهد شد.»

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین