شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 8

اهداء تجهیزات اتاق عمل توسط یک نیک اندیش لارستانی به بیمارستان امام رضا(ع)

خیر لارستانی تجهیزات اتاق عمل به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان به بیمارستان لار اهدا کرد. خانم خدیجه شاهدی، خیر لارستانی دو دستگاه الکتروکوتر اتاق عمل، دو دستگاه پمپ پیشگیری از…

خیر لارستانی تجهیزات اتاق عمل به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان به بیمارستان لار اهدا کرد.

خانم خدیجه شاهدی، خیر لارستانی دو دستگاه الکتروکوتر اتاق عمل، دو دستگاه پمپ پیشگیری از لخته شدن خون، یک دستگاه ست شیور گوش، حلق و بینی، یک دستگاه لنز سیستوسکوپ، یک دستگاه ست ابزار آرتروسکوپ در مجموع به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان به اتاق عمل حضرت فاطمه(س) مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لارستان اهدا کرد.

این کار خیر در راستای پویش از قطره تا دریا انجام شد که به همت مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) لارستان راه‌اندازی شده و به تازگی این جریان زیبا در سایر مراکز درمانی مجموعه نیز گسترش یافته. نیک‌اندیشان می‌توانند با هر تمکن مالی و به قدر وسع خود، در این طرح شرکت کرده و در راستای تجهیز بیمارستان‌های مجموعه همراهی کنند.

لغت Cauterization به معنای سوزاندن زخم به وسیله داغی آتش یا داغی آهن است که در پزشکی به عمل سوزاندن عروق و یا قسمتی از بافت برای کنترل و جلوگیری از خونریزی گفته می‌شود. دستگاهی که این عمل را انجام می‌دهد دستگاه الکتروکوتر نام دارند.

آرتروسکوپی یک وسیله جراحی است که پزشک متخصص ارتوپدی از آن برای دیدن داخل مفصل به جهت تشخیص یا درمان بیماری استفاده می‌کند. کلمه آرتروسکوپی به معنای دیدن داخل مفصل است.

سیستوسکوپ یک لوله باریک حاوی لنز است که از طریق مجاری ادراری وارد مثانه شده و محیط داخل آن را روی مانیتور نمایش می‌دهد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین