سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

پایش آفات قرنطینه ای در باغات نخیلات روستای احمدمحمودی جویم

پایش آفات قرنطینه ای، در باغات نخیلات روستای احمد محمودی از توابع بخش جویم انجام شد. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم، نگهدار اولادحسین مسئول مرکز جهاد…

پایش آفات قرنطینه ای، در باغات نخیلات روستای احمد محمودی از توابع بخش جویم انجام شد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم، نگهدار اولادحسین مسئول مرکز جهاد کشاورزی جویم اظهار داشت: با توجه به وجود بزرگترین باغ مادری ارقام خرما در روستای احمدمحمودی و آلودگی شهرستان های اطراف، این نخلستان از نظر آفت قرنطینه ای سوسک سرخرطومی حنایی نخل موردپایش قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه باغداران جهت خرید و انتقال پاجوش از شهرستان های همجوار خودداری کنند، تصریح کرد: با توجه به حضور اکیپ کارشناسی شبکه مراقبت،خوشبختانه تا کنون اینگونه آفت خسارتزا در این باغ مشاهده نگردیده است.

حسین مسئول جهاد کشاورزی جویم همچنین با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری، برداشت ۱۲ روز نسبت به سال گذشته زودتر شروع شده ادامه داد: سطح زیر کشت محصول کلزا در این بخش ۳۲هکتار بوده که انتظار می رود ظرف مدت یک هفته کار برداشت این گیاه روغنی پایان یابد و ۶۰ تن محصول روانه کارخانجات روغن کشی شود.

این مسئول در پایان اضافه کرد: با توجه به قیمت ۱۱ هزارتومانی کلزا و فاصله قیمت تا محصول گندم،درسال آینده شاهد استقبال کشاورزان نسبت به کاشت این گیاه خواهیم بود.

خبرنگار-آرزو جهان پیما-جویم

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین