پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

نگاهی به توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان اوز

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اوز با گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام راحل و سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن و همچنین با نکوداشت سال پشتیبانی تولید گزارشی از اجرای طرح های…

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اوز با گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام راحل و سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسکن و همچنین با نکوداشت سال پشتیبانی تولید گزارشی از اجرای طرح های توسعه در این شهرستان را ارائه داد و بیان داشت : محرومیت زدایی و رفع نیازهای روستایی کارکرد مهم در روستاها و در راستای توسعه است .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس بهرام دوستی روشن، صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی، مقاوم سازی روستایی، بهسازی بافت های فرسوده، توجه به توسعه گردشگری روستایی، تملک اراضی و واگذاری قطعات زمین به متقاضیان در روستاها، اعطای تسهیلات بلا عوض و تسهیلات بازسازی واحد های خسارت دیده و توسعه معابر را از جمله کارکردهای بنیاد مسکن دراین شهرستان دانست.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اوز در سال ۹۹ اظهار داشت : پالایش ۴۶۹ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن ، تخصیص ۳۶۱ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در فاز یک و دو ، تامین زمین فاز یک و دو اقدام ملی به میزان ۱۰٫۵ هکتار ، پیگیری جهت اختصاص طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۱۰۰ متقاضی در فاز ۴ ثبت نام اداره کل راه و شهرسازی لارستان و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بهسازی ۵۰۰ میلیون ریالی به تعداد ۳۰ واحد در شهر اوز از جمله اقدامات در راستای تامین مسکن ملی دراین شهرستان است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اوز اضافه کرد : پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریالی کمک بلاعوض به واحد محرومین در شهر اوز ، پیگیری صدور اسناد در شهر اوزکه از سال ۱۴۰۰نقشه برداری ثبتی کاداستر انجام می گردد و پاسخ استعلام ادارات به تعداد ۵۰ فقره در شهر اوز و محدوده اطراف شهر اوز و همچنین تعامل مشترک با ادارات خدمات رسان جهت اجرای شبکه آب – گاز و برق طرح اقدام ملی مسکن که در مرحله طراحی می باشد از دیگر اقدامات بنیاد مسکن است.

دوستی روشن در ادامه اظهار داشت : در حوزه روستایی نیز بنیاد مسکن با تهیه و تایید نقشه پایه روستاهای گلار، قلات ، بیدشهر جهت بازنگری طرح های هادی این روستا ها پیگیری لازم را انجام داده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اوز اضافه کرد : تهیه طرح بازنگری در روستای بیدشهر که تا مرحله تایید نهایی کارگروه شهرستانی تحقق یافته است و اخذ مجوز و تامین اعتبارات بازنگری طرح هادی روستاهای فیشور ، اسلام آباد و کهنه قدیم و همچنین تهیه و تصویب طرح تفکیک اراضی ملی در روستاهای بیدشهر، کوره ، اسلام آباد و شهرک توحید و در ادامه انعقاد قرار داد بازنگری طرح هادی روستاهای گلار و قلات با مشاور شهرسازی از جمله اقدامات در زمینه توسعه روستایی دراین شهرستان نوبنیاد است.

دوستی روشن به واگذاری زمین به تعداد ۱۳۵ قطعه در روستاهای گلار، هود، شهرک توحید ، کوره اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بهسازی ۵۰۰ میلیون ریالی به تعداد ۱۸ فقره بدون کارمزد با اقساط ۱۵ ساله و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بهسازی ۵۰۰ میلیون ریالی به تعداد ۱۹ فقره بدون کارمزد و ۳۰۰ میلیون ریالی بلا عوض در قالب تفاهم نامه مشترک با سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته پیگیری و انجام شده است.

وی با بیان اینکه جمع كل کمک بلاعوض قابل پرداخت دراین شهرستان ۶ میلیارد ریال بوده است افزود: پاسخ استعلام ادارات به تعداد ۴۶ پرونده در روستاهای بخش مرکزی و بیدشهر ، صدور اسناد روستایی در روستاهای بخش مرکزی و بیدشهر به تعداد ۳۱۰ فقره و صدور پروانه ساختمانی پروژه تجاری به تعداد ۸۱ واحد در روستاهای اسلام آباد ، بیدشهر و کوره هم در سال گذشته پیگیری شده است.

این مقام مسوول از تهیه نقشه معماری و محاسبه ۸۱ واحد تجاری در روستاهای اسلام آباد ، بیدشهر و کوره در سال گذشته خبر داد و گفت: شروع ساخت واحدهای تجاری با بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از جمله اقدامات بنیاد مسکن دراین شهرستان است ، که تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

دوستی روشن از صدور پروانه ساختمانی در روستاهای بخش مرکزی و بیدشهر به تعداد ۳۱۴ واحد و تامین اعتبار خرید لوله پلی اتیلن جهت اجرای شبکه آب از منابع داخلی در روستای فیشور، گلار و توحید خبر داد .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اوز ، تامین و تخصیص اعتبار ملی جهت اجرای بهسازی در روستای هود با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال ، تامین اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد ریال از منابع داخلی جهت بهسازی معابر در روستای هود و همکاری و تعامل با ادرات شهرستان در حوزه مرتبط با بنیاد مسکن ، از جمله صدور اسناد اوقافی در روستاهای فیشور هیرم ، – قلات با اداره اوقاف و امور خیریه را از دیگر فعالیت های بنیاد در سال گذشته دانست .

وی گفت: همکاری جهت صدور اسناد مدارس آموزش و پرورش در روستاهای بخش مرکزی و بیدشهر ، همکاری با مخابرات جهت صدور اسناد در روستاهای بخش مرکزی و بیدشهر ، اجرای پروژه های مشترک با اداره آبفا و برق جهت اجرای شبکه های برق و آب در روستاهای بخش مرکزی و بیدشهر نیز دنبال شده است .

به گفته مدیر بنیاد مسکن شهرستان اوز بنیاد مسکن در سال ۱۴۰۰ نیز برنامه هایی برای توسعه روستایی و محرومیت زدایی دراین شهرستان تدارک دیده است ، از این برنامه ها می توان به بهسازی روستاها از اعتبارات داخلی ، ملی ، استانی، مشارکت مردمی و خیرین خصوصا اجرای آسفالت و افزایش محدوده اراضی ملی در روستاهای کوره ، محلچه ، توحید، کهنه ، بیدشهر در راستای تامین مسکن جوانان ، افتتاح دفتر انجمن خیرین مسکن ساز در شهرستان اوز و شروع ساخت ۳۰ واحد مسکن محرومین در روستای کوره مرکز بخش بیدشهر با مشارکت خیرین اشاره کرد .

وی ادامه داد : شروع عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در فاز یک و دو ، واگذاری زمین روستایی، صدور پروانه ساختمانی ، صدور سند روستایی و در صورت مهیا شدن سند شهر اوز بازنگری طرح هادی کهنه قدیم ، فیشور ، اسلام آباد که نقشه برداری پایه نیز در روستای اسلام آباد انجام شده است از دیگر برنامه های امسال است .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اوز خاطر نشان کرد : پیگیری جهت رفع مشکل محدوده طرح هادی روستای محلچه و ابلاغ طرح هادی با همکاری مجموعه بخشداری مرکزی و فرمانداری شهرستان اوز. و در صورت تامین اعتبار تهیه طرح هادی آبادی های دارای ۲۰ خانوار غلام آباد، بارزجان و پیگیری جهت تصویب طرح هادی روستاهای بیدشهر ، قلات و گلار با همکاری بخشداری بیدشهر و فرمانداری شهرستان اوز ، تکمیل واحدهای تجاری در روستاهای کوره ، بیدشهر و اسلام آباد در راستای توسعه و ایجاد شغل امه پایدار ، مهاجرت معکوس از شهر به روستا از دیگر اولویت های بنیاد مسکن در سال جاری است .

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین