پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

انصاف، راهکار کمک به اصناف!

رعایت انصاف، می‌تواند راهکاری برای غلبه بر برخی مشکلات به وجود آمده ناشی از کرونا برای اصناف باشد. به گزارش میلاد لارستان، دوران کرونایی، سرمنشاء تحولات شگرفی در زندگی جوامع…

رعایت انصاف، می‌تواند راهکاری برای غلبه بر برخی مشکلات به وجود آمده ناشی از کرونا برای اصناف باشد.

به گزارش میلاد لارستان، دوران کرونایی، سرمنشاء تحولات شگرفی در زندگی جوامع بشری شده و به دنبال آن شاهد بروز مشکلات برای همگان یا اقشاری خاص شده است.

تغییر رویه معمول برنامه‌های عمومی یا برگزاری کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها از حضوری به مجازی یکی از اثرات مستقیم کرونا در زندگی انسان‌هاست.

با اوج‌گیری ابتلا به کووید ۱۹ و به ناچار ترسیم محدودیت‌های شدیدتر در راستای کنترل بیماری به ویژه طی هفته‌های اخیر در اغلب نقاط کشور، موجب شده تا صاحبان کسب‌وکار برخلاف خواسته باطنی خود، کرکره مغازه را پایین کشیده و خانه‌نشین شوند.

تعطیلی اصناف همان و فرارسیدن موعد پرداخت اجاره‌بهاء مغازه، تاریخ چک‌های بانکی، هزینه‌بهاء برق و آب و تلفن، سررسید پرداخت ماهانه حقوق شاگردان و کارگران، هزینه‌بهاء بیمه، اجاره‌بهاء منزل مسکونی و غیره است که همه اینها تحت تأثیر تعطیلی مشاغل قرار می‌گیرد و موجب بروز مشکلات برای کسبه و اصناف می‌شود.

در روزهای ابتدایی کرونایی، پویش‌های متفاوت و خودجوش با محوریت بخشش اجاره‌بها و غیره از سوی افراد و گروههای مختلف شکل گرفت و منجر به آن شد تا بخشی از مشکلات اقتصادی اصناف به دلیل عدم داشتن درآمد کافی در ایام تعطیلات کرونایی جبران شود.

اکنون که به جهت رکود اقتصادی، خلوتی بازار با توجه به روزهای ماه مبارک رمضان، تعطیلات کرونایی و غیره، همه و همه دست به دست هم داده تا مشکلات اقتصادی بیش از پیش برای مردم جامعه محسوس به نظر آید.

هرچند که به برکت ماه رمضان و همت نیک‌اندیشان و با توصیه رهبر معظم انقلاب از مدت‌ها پیش در قالب طرح‌های کمک‌های مؤمنانه، بسته‌های معیشتی به شکل گسترده در حال تهیه و توزیع است اما می‌توان در تکمیل این اقدامات خداپسندانه، با راه‌اندازی پویش‌های مختلف به ویژه در بحث بخشش اجاره بهاء منزل و مغازه، مهلت‌دهی پاس شدن چک‌های و غیره در این اوضاع سخت به کمک یکدیگر بیاییم.

از طرفی مسئولان نیز می‌توانند با اتخاذ تدابیری در زمینه‌های پرداخت یارانه نقدی، بخشش مالیات، معافیت هزینه‌بهاء بیمه و غیره به یاری بازاریان و کسبه بشتابند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین