شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پایان انتظار 13 ساله؛ منطقه ویژه اقتصادی لارستان تصویب شد

  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از موافقت اعضای مجمع با ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی خبر داد. به گزارش میلاد لارستان، محسن رضایی در گفتگو با صدا و سیما،…

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از موافقت اعضای مجمع با ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان، محسن رضایی در گفتگو با صدا و سیما، اظهار داشت: در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع مصوبه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری – صنعتی و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی که در مجلس دهم به تصویب رسیده بود و پس از مخالفت شورای نگهبان مجدداً بر آن اصرار صورت گرفته بود، برای تعیین مصلحت امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: در این جلسه ابتدا گزارش کمیسیون اقتصادی مجمع و روند بررسی‌های مصوب مورد نظر قرار گرفت و نقطه نظرات موافقان و مخالفان و دیدگاه‌های نمایندگان قوه مقننه و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری به عنوان نماینده قوه مجریه مطرح شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این جلسه با رأی اعضاء، ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری – صنعتی مهران در استان ایلام؛ سیستان در استان سیستان و بلوچستان؛ بانه – مریوان در استان کردستان؛ بوشهر در استان بوشهر؛ قصر شیرین در استان کرمانشاه؛ اردبیل در استان اردبیل و اینچه برون در استان گلستان به تصویب رسید.

رضایی اضافه کرد: همچنین اعضای مجمع با ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی شامل مناطق ویژه اقتصادی لار و فسا در استان فارس؛ ابرکوه و میبد در استان یزد؛ زنجان در استان زنجان؛ گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سرو در استان آذربایجان غربی؛ خواف و قوچان در استان خراسان رضوی؛ خرم آباد در استان لرستان؛ تاکستان در استان قزوین؛ شاهین شهر در استان اصفهان و ساوجبلاغ در استان البرز موافقت کردند.

 

پایان انتظار ۱۳ ساله!

به گزارش میلاد لارستان، پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در لارستان در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۷ و همزمان با سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به لارستان مطرح شد.

از آن زمان تاکنون بیش از ۱۳ سال می‌گذرد تا اینکه این مهم در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و همراه با ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی سراسر کشور، موضوع ایجاد این مناطق در لارستان و فسا از شهرستان‌های استان فارس به تصویب رسید.

با توجه به وجود ظرفیت های زیرساختی و اساسی در لارستان نظیر فرودگاه بین المللی، نمایندگی دفتر امور خارجه، گمرک، اداره کل راه و شهرسازی، واقع شدن در مسیر ترانزیتی و نزدیکی به راه آهن بندرعباس-لارستان-جهرم و شیراز، نزدیکی به دریا، در کنار داشتن زیرساخت های پزشکی و درمانی و نیروی انسانی مستعد و نخبه در لارستان، انتظار می‌رود با حمایت مسئولان در فراهم‌سازی بسترهای لازم و همچنین مانع‌زدایی برای حضور سرمایه‌گذاران، بتوان در کوتاه‌ترین زمان شاهد رونق اقتصادی و تجاری در این خطه از جنوب استان پهناور فارس بود.

در حال حاضر جهت احداث منطقه ویژه اقتصادی لارستان زمینی به وسعت ۹۴۸ هکتار در نظر گرفته شده است.

به گزارش میلاد لارستان، منطقه ویژه اقتصادی محدوده جغرافیایی معین در مبادی ورودی یا در درون کشوراست که با هدف جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و همچنین به وجود آمدن عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات جهت حضور فعال در بازارهای منطقه ای و بین المللی به وجود می‌آیند.

 

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۶:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “پایان انتظار 13 ساله؛ منطقه ویژه اقتصادی لارستان تصویب شد”

  1. ناشناس گفت:

    ضمن ابراز امیدواری ،فعلا اول خط هستیم و ورود سرمایه گزار و تاسیس زیربنا بسیار مهم است چنانکه بتوان از ظرفیت قرارداد بیست و پنج ساله ایران و چین برای ساخت محور جاده ابریشم لار بندر و نیز همین منطقه ویژه اقتصادی بعنوان پشتیبان بندرشهید جایی بهره برد

  2. ناشناس گفت:

    باید سریعا گمرک منطقه ویژه اقتصادی و نیز بندر خشک تشکیل بشه و مثل مناطق ویژه اقتصادی جهرم و لامرد مستقل و مدیرعامل این منطقه معرفی گردد .و مثل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان سالیان سال و تا همین اواخر زیر مجموعه منطقه ویژه اقتصادی لامرد قرار نگیرد

  3. علی گفت:

    حالا داراب و کازرون هم منطقه ویژه اقتصادی دارن ،بعد از چندین سال فعلا یک تابلو و بیابان خشک و بی اب و علف وجود داره و بس…

  4. امین صمصامی گفت:

    بعضی از دوستان نمیدانم چرا به جای استفاده کردن از فرصت پیش آمده با نبش قبر کردن در بعضی رسانه ها باعث دلسردی و اختلاف می شوند حال چه فرقی می کند که این فرصت حاصل تلاش چه کسی بوده مهم این است که چه کسی از این فرصت استفاده کند ضمن تشکر از همه دلسوزان منطقه لطفا بقیه راه همراه هم باشید وسریعتر به اجرا در بیاورید به جای منم منم کردن و ایجاد اختلاف

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین