جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

تحول صنعتی نیازمند به سرانجام رساندن منطقه ویژه اقتصادی لارستان است

نماینده مردم لارستان در مجلس گفت: تحول صنعتی نیازمند به سرانجام رساندن منطقه ویژه اقتصادی لارستان است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از دفتر نماینده مردم، حسین حسین‌زاده نماینده…

نماینده مردم لارستان در مجلس گفت: تحول صنعتی نیازمند به سرانجام رساندن منطقه ویژه اقتصادی لارستان است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از دفتر نماینده مردم، حسین حسین‌زاده نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک مجدد خدمت مردم بزرگ حوزه انتخابیه بابت تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لارستان اظهار داشت: پس از پیگیری‌های فراوان و چند ساله بالاخره در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لارستان به تصویب رسید و در آستانه روز لار (١٩ اردیبهشت) و سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به این شهر، کام مردم منطقه شیرین شد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی از زمان سفر مقام معظم رهبری به لارستان در سال ٨٧ در دستور کار قرار گرفت و در این مدت مسئولان متعدد کشوری، استانی و محلی و نمایندگان سابق مردم در مجلس به خصوص جناب آقای دکتر جعفرپور و همچنین جناب بروجردی پیگیری‌های فراوان و بسیاری داشتند که از تمامی این عزیزان تشکر می‌کنم. با آغاز به کار مجلس یازدهم، به پایان رساندن این کار ناتمام در دستور کار جدی بنده قرار گرفت تا چشم‌انتظاری ١٣ ساله مردم بزرگِ لارستان و منطقه به پایان برسد.

حسین‌زاده بیان داشت: از ابتدای مجلس یازدهم چند دیدار با آقای محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای دبیرخانه مجمع داشتم و به طور جدی خواستار به سرانجام رسیدن این خواسته به حق مردم شدم. این مطالبه را در دیدار با دیگر مسئولان کشور از جمله آقای جهانگیری معاون اول دولت نیز مطرح کردم. سپس در جلسات متعدد با تعدادی از وزرای دولت اهمیت موضوع را مطرح کردم و رایزنی‌های فشرده‌ای در این خصوص شکل گرفت. در مجلس هم با همراهی و همکاری نمایندگانی که خواستار ایجاد مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی بودند، به طور جد پیگیر این موضوع شدیم و این موضوع را جزو مطالبات اصلی مجلس از مجمع قرار داریم. در نتیجه اسفندماه سال ٩٩، یک هیات عالی از مجمع به لارستان سفر و پس از بررسی‌های لازم، ابراز امیدواری کردند که به زودی این موضوع در جلسه مجمع مطرح و به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه برای تصویب مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رایزنی‌ها و مذاکرات متعددی توسط نمایندگان با دبیر و اعضای مجمع صورت گرفت، گفت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های چندساله این موضوع محقق و خبر تصویب آن نیز به اطلاع عموم مردم رسید.

نماینده مردم جنوب فارس در مجلس خاطرنشان کرد: آنچه تاکنون محقق شده، دریافت مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در لارستان است. البته مقدمات بسیاری نیز توسط مسئولان فراهم شده، اما اجرایی شدن این مصوبه نیازمند اقدامات عملیاتی و پیگیری‌های دیگری است.

حسین‌زاده با بیان اینکه رویکرد بنده ایجاد تحول صنعتی و اقتصادی در منطقه است، گفت: به همین منظور به سرانجام رساندن منطقه ویژه اقتصادی به طور جدی در دستور کار بنده قرار گرفت. راه‌اندازی این منطقه موجب تسهیل امور کارآفرینان و سرمایه‌گذاران حقیقی برای ورود به عرصه تولید و در نتیجه افزایش تولید و صادرات از منطقه خواهیم بود و با توجه به نزدیکی منطقه به بندرهای جنوبی، منطقه ویژه اقتصادی لارستان می‌تواند به عنوان یک بندر خشک نقش‌آفرینی داشته باشد. امید است با ایجاد این منطقه ضمن افزایش اشتغال جوانان، شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و تولیدی منطقه نیز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی زیرساخت‌ها به گونه‌ای فراهم خواهد شد تا دسترسی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به آب، برق و انرژی با قیمت مناسب باشد. زمینی هم که برای این منطقه در نظر گرفته شده، در ١٠ کیلومتری شهر لار قرار دارد.

 ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۳:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “تحول صنعتی نیازمند به سرانجام رساندن منطقه ویژه اقتصادی لارستان است”

  1. ناشناس گفت:

    تشکر تشکر تشکر

  2. ناشناس گفت:

    خدا قوت. منتظر ادامه کاریم سپاس

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین