سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

تحلیلی بر سخنان پُرحاشیه جناب حسین‌زاده در آخرین نطق میان دستور مجلس

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی در هفته اخیر در سخنرانی میان دستور مجلس مطالبی مطرح کرد که به لحاظ نوع محتوا نیاز به…

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی در هفته اخیر در سخنرانی میان دستور مجلس مطالبی مطرح کرد که به لحاظ نوع محتوا نیاز به تحلیل دارد.

به گزارش میلاد لارستان، در روزهای اخیر خبری از نطق میان دستور حسین حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی در خروجی پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت قرار گرفت که علاوه بر حواشی صحبت‌های مطرح شده، می‌توان نوع محتوا مطالب مطرح شده را مورد تحلیل قرار داد.

در طول سال، نمایندگان به تناسب وقت و شرایط مجلس، فررصتی پیدا می‌کنند تا به دفعات محدود و آنهم با مدت زمان کم از تریبون مهم و ملی مجلس که بازتاب رسانه‌ای گسترده‌ای هم دارد، سخنرانی کنند. به همین دلیل نمایندگان سعی می‌کنند با بهره‌گیری حداکثری از این فرصت طلایی، با طرح مطالب سنجیده، بیشترین استفاده را ببرند.

با نگاهی گذرا به مباحث ارائه شده از سوی جناب حسین‌زاده، سه بخش تقدیر و تشکر، مباحث تخصصی ملی و نکته کوتاه منطقه‌ای تقسیم شده که البته بخش زیادی از مطالب مربوط به دو بخش نخست یعنی تشکرات و مباحث کلی کشور است.

با نگاهی به نطق دیگران نمایندگان متوجه می‌شویم که اغلب آنان مباحث حوزه انتخابیه خود را به سایر موارد ارجحیت می‌دهند و به نظر می‌رسد که درست‌ترین کار را می‌کنند چرا که جای طرح تشکر و تقدیر پشت تریبون نبوده و موضوعات ملی نیز تاحدی در تریبون مجلس و الباقی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس قابل بحث است لیکن طرح کمبودهای حوزه‌ انتخابیه مجال کمتری آنهم با بازخورد رسانه‌ای گسترده پیدا می‌کند.

نکته جالب توجه آنکه، مطالب طرح شده منطقه‌ای نیز چنگی به دل نزده و انتقاد حتی طرفداران جناب نماینده در سطح فضای مجازی به ویژه در شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه را در پی داشته که عده‌ای بشکل طنزگونه و برخی‌ها بصورت انتقادی به آن نگریسته‌اند.

جناب حسین‌زاده پیشنهادی برای حذف صفر با چاشنی تغییر نام واحد پولی بنام زادگاهش ارائه کرده است که این مبحث هم انتقادات کارشناسان را در پی داشته و آن را ناپخته دانسته‌اند.

بحث دیگری که مطرح است، آن است که نمایندگان دیگر شهرها با طرح سوال از وزرا به شکل کتبی یا حداقل طرح موضوع در نطق‌های میان دستور، طرح‌های برزمین مانده حوزه انتخابیه را مورد پیگیری و توجه قرار می‌دهند و با توجه به تعدد مشکلات موجود، بهتر بود تا جناب حسین‌زاده با استفاده از وقت محدود علاوه بر پرداختن به موضوعات کلان انرژی، مباحث حوزه انتخابیه را نیز یادآوری می‌کرد.

از جمله مباحثی که جناب نماینده در جریان آن هستند و نیاز به پاسخگوکردن مسئولان در سطح ملی دارد، انتقال آب خلیج‌فارس به حوزه انتخابیه، حل مسئله آب بیرم، درخواست اختصاص بودجه برای بیمارستان جویم، عملیاتی کردن پروژه راه آهن،‌ تسریع در راه اندازی برخی ادارات در گراش و اوز و همچنین لزوم جذب نیروی انسانی بومی در پروژه های حوزه انرژی در خنج و… می توان نام برد

همچنین پاسخگوکردن وزرا از وظیفه ذاتی نماینده مجلس است که برای مثال شخص جناب نماینده می‌توانست با خطاب قراردادن وزیر راه برای تعیین زمین متقاضیان مسکن ملی با توجه به حجم بالای متقاضیان و تعلل در این موضوع، کُندی کار در دوبانده کردن محورهای مواصلاتی با دهها تصادف و کشته و زخمی سالیانه، ابلاغ نکردن استقرار اداره‌کل راهداری، عدم اتمام پروژه کتابخانه مرکزی یا پرسش از وزیر نیرو برای عدم اتمام پروژه پست برق ۴۰۰ کیلوولت و… را مورد بحث قرار دهد…

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۴:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “تحلیلی بر سخنان پُرحاشیه جناب حسین‌زاده در آخرین نطق میان دستور مجلس”

  1. ناشناس گفت:

    از کوزه همان تراوش که در اوست متاسفانه سخنان این نماینده محترم از پشت تریبون مجلس باعث سر شکستگی مردم حوزه انتخابیه او شد و نشان از آن داشت او اطلاعات کافی برای کاری که به او محول شده است ندارد

  2. شهروند از شهرستان. اوز گفت:

    ایشان به عنوان نماینده ۵ شهرستان در جنوب فارس باید به مشکل مشترک همه اهالی مانند جاده مسکن ملی. واب رسانی از پروژه‌ای ملی. سد سلمان وخلیج فارس بپردازند. اما متاسفانه با نزدیک شدن به سال آخر. مجلس بیشتر صحبت هایشان بوی اینده نگری برای خودشان. واحیانا تبلیغ برای. کاندیداتوری در دور بعدی مجلس از زادگاهشان. را دارد انتظارات ومطالبات ومشکلات حوزه انتخابیه. با درخواست‌های ایشان که بیشتر سطحی. وشخصی. بودند. هماهنگی. ندارد

  3. لاری گفت:

    البته که هر کسی نماینده میشه اول سنگ خودشو به سینه میزنه.
    هنوز دیر نشده انشاالله دوره بعد کسی دیگه نماینده بشه.
    ببنم اون چیکار میکنه

  4. ناشناس گفت:

    اترین شنیدع بودیم،گراشین هم اضافه شد

  5. ناشناس گفت:

    وقتی این همه مشکل در حوزه انتخابی وجود داره که باید پیگیر بود ،چرا آقای دکتر حسین زاده راجع به مساله ای که در تخصص ایشون نیست نظر میدن !!!!!

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین