چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

واکنش یک مخاطب به مقاله گلایه‌آمیز میلاد لارستان از حسین‌زاده؛ نماینده در تهران با مسوولان دیدار می‌کند

یک مخاطب: نماینده در سه سال اخیر با هدف توسعه و آبادانی حوزه انتخابیه رایزنی و دیدار حضوری مکرر و موثری با مسئولان ملی در تهران در جهت پیشبرد امور…

یک مخاطب: نماینده در سه سال اخیر با هدف توسعه و آبادانی حوزه انتخابیه رایزنی و دیدار حضوری مکرر و موثری با مسئولان ملی در تهران در جهت پیشبرد امور و حل مشکلات منطقه داشته است.

به گزارش میلاد لارستان، چند روز پیش، مطلبی با تیتر «نقش کم‌رنگ جناب حسین‌زاده در دعوت وزرای دولت به لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم» در خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی میلاد لارستان قرار گرفت و این موضوع بازتاب زیادی در فضای مجازی در پی داشت و منجر به واکنش عده‌ای از فعالان اجتماعی شد.

در یکی از این موارد یکی از مخاطبان میلاد لارستان به نام مجید محبی گراشی  با تنظیم نوشتاری، به این مقاله مطالبه‌گرانه واکنش نشان داده که عین مطلب ارسالی در زیر می‌آید:

چندی پیش یادداشتی در خصوص حضور اندک وزرای دولت از رسانه وزین میلاد لارستان منتشر شد، ضمن اذعان به این واقعیت که حضور میدانی هر چه بیشتر مسئولان ارشد دولت می تواند برکات و امتیازاتی نصیب منطقه کند بر خود لازم دانستم به عنوان یکی از مخاطبان کانال اطلاع رسانی نماینده محترم منطقه در مجلس شورای اسلامی و همچنین رسانه میلاد لارستان که معمولا اخبار و رویدادها را مستقیم و به دقت دنبال می کند نکاتی را معروض دارم:

در حدود سه سال نمایندگی مهندس حسین زاده به فراخور اتفاقات و نیازمندی‌های منطقه مسئولینی نظیر وزیر بهداشت و معاونین، وزیر کشور و معاونین، معاونین وزیر نیرو، معاونین وزیر ورزش، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، رییس بنیاد مسکن کشور، رییس بنیاد برکت و بنیاد علوی، رییس کمیسیون عمران و رییس فراکسیون ورزش مجلس در منطقه حضور پیدا کرده اند که همگی منشأ اثر و خدمات بوده‌اند.

آن چیزی که در این مدت واضح و مبرهن است تلاش نماینده بر حل مشکل مردم بوده و نگاه ایشان با دعوت از مسئولین به منطقه بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی نبوده است. از طرفی نماینده در سه سال اخیر با هدف توسعه و آبادانی حوزه انتخابیه رایزنی و دیدار حضوری مکرر و موثری با مسئولان ملی در تهران در جهت پیشبرد امور و حل مشکلات منطقه داشته؛ از وزرای نفت، نیرو، راه و بهداشت و خارجه تا وزیر ورزش، معاون اجرایی رییس جمهور و سازمان برنامه بودجه به علاوه اینکه زمینه دیدار‌ فرماندار لارستان و روسای ادارات منطقه با برخی وزرا نیز فراهم آورده که باعث گره گشایی متعددی از مشکلات منطقه شده یا در حال انجام است.

فقط دیدار با وزیر دفاع مشاهده نمی شود. بنابراین اگر وزیری به منطقه سفر می کند بهتر است واقعی و مثمر ثمر باشد تا اینکه پی در پی بیایند و بروند و فقط هزینه به منطقه تحمیل شود. در دوره های گذشته شاهد حضور بی دستاورد یا کم نتیجه وزرای مختلف مانند میراث فرهنگی، ارشاد و آموزش و پرورش با وعده های بی سرانجام مانند بودجه ۷۰ میلیارد تومانی برای مرمت بناهای تاریخی منطقه و یا تاسیس دانشگاه فرهنگیان بوده ایم که موجب گلایه مردمی شده است و حتی دیگر شهرهای منطقه به غیر از لار از همین حضور نمادین مسئولان ارشد دولت نیز محروم بوده اند.

تقریباً تمامی این مسئولینی که در سه سال اخیر در منطقه حضور پیدا کرده‌اند، به صورت میدانی و از نزدیک از محلات شهر لار و دیگر شهرهای منطقه هم بازدید کرده‌اند که اقدامی بی‌سابقه بوده است. اما متأسفانه در این دوره برخی از مسئولین که به لار سفر داشته اند حواشی به بار آمده و لازم است دلایل آن مورد واکاوی قرار گیرد. گواه آن حضور معاون وزیر بهداشت که چندی پیش به منطقه آمد و تحصن و حاشیه‌سازی‌های گوناگونی را از سمت عده‌ای دید و شنید که در صورت تداوم چنین وضعیتی باعث خدشه به جایگاه رفیع منطقه در اذهان مسئولان کشوری و عدم تمایل آنها به حضور میدانی می شود. گرچه آنها ملزم به خدمتگزاری مردم هستند اما در زمان کنونی رفتار احترام آمیز همراه با حفظ شان و حفظ فضای آرام می تواند دستاورد بیشتری در پی داشته باشد.

طبق شنیده ها دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور مجددا از سر گرفته می شود، امید داریم که به جنوب فارس نگاه ویژه‌ای شود، اما پیش از آن نیاز است که ما رفتارمان را در مقابل دعوت از مسئولین اصلاح کنیم. اگر مسئولی به یک شهرستان رفت و به دیگری نرفت، فقط خودمان را نبینیم. همه‌ی منطقه باید رشد کند چون هدف یکی است و آن توسعه متوازن کل منطقه جنوب فارس است گرچه در دوره مهندس حسین زاده هر مسئولی به منطقه سفری داشته لار نیز مورد توجه قرار گرفته است.

امیدواریم در مدت باقی مانده یک ساله تا انتخابات بعدی مجلس، شاهد حضور پررنگ وزرا و سایر مسئولان ارشد کشوری به دور از حواشی و کشمکش غیرضرور منطقه ای باشیم. نگارنده بر این باور است چنانچه همدلی و مودت بر منطقه حکمفرما باشد حتما دستاوردهای بزرگی عاید منطقه می شود نظیر آن تاسیس رشته پزشکی در دو دانشکده گراش و لار می باشد. (علیرغم حاشیه ایجاد شده که موجب ناراحتی و کدورت معاون وزیر بهداشت گردید). چه بسا اگر مسئولان دولتی ببینند در منطقه بر سر موضوعاتی منازعه و اخلاف وجود دارد از اعطای امتیاز به هر دو شهر صرفنظر کنند، در نتیجه صدمه ای که متوجه منطقه می شود تا سالها عوارض آن برجای مانده و فرصت ها را تبدیل به تهدید می کند.

محتوای نوشتار فوق مورد رد یا تایید میلاد لارستان نیست و صرفا در راستای گفت‌وگوی آزاد منتشر شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “واکنش یک مخاطب به مقاله گلایه‌آمیز میلاد لارستان از حسین‌زاده؛ نماینده در تهران با مسوولان دیدار می‌کند”

  1. از خور لار صادق گفت:

    مثل اینکه همه صحبت ها سر لار وگراش است بقیه مردم که اینگاری مطرح نیستند اینشالله طرحی نو در بیفتد که دیگران همه بحساب ایند

  2. لارستان مهد تمدن ها .ص گفت:

    آیا برای پیشرفت دیگر مناطق ، امثال شما حاضرهستند کمی کوتاه بیایند و سنگ اندازی نکند یا فقط در حد شعار و گلایه و بد نام کردن لارستان در قضیه دفاع از حق مسلم دانشگاه علوم پزشکی ،آیا زمان گرفتن ارتقا اداره جهاد کشاورزی و صنعت و معدن شما نبودید که مخالفت و اعتراض میکردید در حالی که حتی چیزی از شما هم کم نمیشد ولی ناودانه روبه بیرون بودید ؛ قطعا اگر آقای حسین زاده از منطقه دیگری بود چنین نمی گفتید همانگونه که منتقد نماینده های قبل هستید که به راحتی میتوان از نوشته های شما فهمید که هدف شما ازبین بردن ذهنیت مثبت نسبت به لارستان و بدبین بودن به مردم لارستان می باشد .
    امثال دکتر م از اهالی گراش حتی از سر خروس لاری وزبان لاری و… که تمام مستندات آن مورد تایید است و ثبت هم شده است رحم نمی کند وراضی میشوید نامی از لار نباشد با آوردن هزار ویک دلیل من در آوردی، تیشه به ریشه خود می زنید و حاضر هستید چیزی برای لارستان نباشد ولی کارهای خودتان را ماست مالی میکنید چون مردم لارستان مردم صبورو با گذشت هستند و آنچنان مطالبه گری نمیکنند و سریع کوتاه می آیند . یک سوزن به خودتان بزنید بعد یک جوال دوز به دیگران

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین