جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 10 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

موافقت اساتید مطرح کشوری در برگزاری نشست‌های تخصصی در لارستان با رویکرد نحله‌های فکری ضاله

امام جمعه لارستان گفت: اساتید مطرح کشوری برای برگزاری نشست‌های تخصصی در لارستان با رویکرد  شناسایی نحله‌های فکری ضاله موافقت کرده اند. به گزارش میلادلارستان به نقل از  آنا ، حجت‌الاسلام…

امام جمعه لارستان گفت: اساتید مطرح کشوری برای برگزاری نشست‌های تخصصی در لارستان با رویکرد  شناسایی نحله‌های فکری ضاله موافقت کرده اند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از  آنا ، حجت‌الاسلام سیدمختار موسوی در دیدار رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه شهرستان لارستان اظهار کرد: شناسایی نگرش‌های انحرافی و مواجهه جدی و عالمانه با آنها برای ایمن‌سازی اجتماع و جلوگیری از انحطاط فکری جامعه بسیار ضروری بوده و نقش دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برای شناسایی و برخورد با این‌گونه تفکرات انحرافی اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: امروز هجمه‌های سنگینی علیه اعتقادات و ارزش‌های دینی و اعتقادات راستین مکتب اهل‌ بیت برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که باید برای خنثی کردن این دسیسه‌ها تدابیری فعالانه و عالمانه اندیشیده شود. بسیاری از گروه‌های انحرافی و ضاله در چارچوب مکاتب مختلف، اذهان جامعه و به‌ویژه جوانان را منحرف کرده که آشنایی با این گروه‌ها و این دسیسه دشمن به‌منظور برخورد عالمانه با آنها بسیار ضروری است.

موسوی با تأکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌های پرمحتوای آموزشی و تشکیل نشست‌های تخصصی درباره شناسایی نحله‌های فکری ضاله و انحرافی گفت: با توجه به تعاملات و رایزنی‌های انجام‌شده با مراکز علمی و پژوهشی معتبر حوزه دین، برخی از استادان مطرح کشوری آمادگی خود را برای برگزاری این دوره‌ها برای اقناع استادان، طلاب و دیگر افراد جامعه اعلام کرده‌اند و شایسته است رؤسای مراکز علمی با استفاده از این ظرفیت به وجود آمده، فضا را برای تقویت بنیه‌های علمی و اعتقادی استادان و نخبگان و ارائه اندیشه ناب دینی فراهم کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان نیز در این نشست گفت: این واحد دانشگاهی با توجه به دارابودن زیرساخت‌های مجازی و وجود مرکز توانمندسازی و آموزشی دوره‌های کوتاه‌مدت آمادگی خود را برای این‌گونه نشست‌های تخصصی اعلام می‌کند.

مهدی زارع اضافه کرد: امروز بهتر است با توجه به نیازهای منطقه و شبهات و مسائلی که در گروه‌های مجازی مطرح بوده، نکات برجسته و کلیدی مورد هجمه گروه‌های انحرافی شناسایی‌شده و با بررسی و طبقه‌بندی از استادان آموزش‌دهنده مدعو خواسته شود که مطالب خود را بر این اساس ارائه دهند.

وی برای هرگونه همکاری در این باره و همکاری با دیگر نهادهای آموزشی شهرستان اعلام آمادگی کرد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱:۵۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین