شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 18

لطیفی؛ تنها شهر در وضعیت قرمز کرونایی تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان

نقشه رنگبندی مراکز خدمات جامع سلامت لارستان بر اساس میزان ابتلا و بستری کووید ۱۹ تاریخ ۲۲ لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه  ۱۴۰۰ منتشر شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

نقشه رنگبندی مراکز خدمات جامع سلامت لارستان بر اساس میزان ابتلا و بستری کووید ۱۹ تاریخ ۲۲ لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه  ۱۴۰۰ منتشر شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، حامد هاشمی معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشکده اظهارداشت: علیرغم بهبود نسبی وضعیت در شهرستانهای تحت پوشش به جز منطقه لطیفی ، شواهد متعددی بیانگر نیاز به احتیاطات استاندارد برای جلوگیری از انتشار ویروس های جهش یافته آفریقایی و هندی در مجموعه تحت پوشش است.

وی تصریح کرد: با توجه به شناسایی قطعی موارد ویروس جهش یافته مذکور در استانهای مجاور و تبادلات تجاری گسترده با مناطق مذکور که ناگزیر باعث رفت و آمدها و مراودات بسیاری با آن مناطق خواهد شد و همچنین شناسایی ردپاهایی از استقرار ویروس های جهش یافته مذکور در بعضی از مناطق شهرستان که در حال بررسی آزمایشگاهی موارد مشکوک هستیم، و نیز با توجه به تفاوت های زیادی که در میزان سرایت، شکل بروز علائم بالینی و میزان مرگ و میر بخصوص در نوع آفریقایی در مقایسه با نوع کلاسیک (چینی) و انگلیسی وجود دارد، لذا در صورت استقرار ویروس های جهش یافته یاد شده در مناطق تحت پوشش، احتمال ورود به موج پنجم بیماری دور از انتظارنیست.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر در بعضی مناطق هشدارهایی در خصوص احتمال وقوع موج پنجم در حال پدیدار شدن است گفت: خوشبختانه حدود ۶۰ درصد از جمعیت بالای ۷۵ سال در برابر بیماری واکسینه شده اند و از هفته آینده واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۵ سال در مناطق روستایی و بالای ۷۰ سال در مناطق شهری (جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت) آغاز می شود.

وی افزود: موثرترین راه جهت قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش مرگ و میر، افزایش پوشش ایمنسازی بر علیه بیماری خصوصا در جمعیت های پر خطر بوده ، بنابراین از همشهریان تقاضا می شود در صورت فراخوان جهت انجام واکسیناسیون، در اسرع وقت و طبق برنامه به مراکز اعلام شده توسط مراقبین سلامت و بهورزان مراجعه کنند.

هاشمی با اشاره به عوارض بسیار جزیی واکسن های کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: بدیهی است که عوارض جزئی و زودگذری که پس از انجام واکسیناسیون بروز میکنند در حداقل ترین حد ممکن بوده و کلیه واکسن ها تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را داراست و این عوارض در مقایسه با عوارض ابتلا به بیماری کووید ۱۹ به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۳:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین