یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۴ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 43

پارک جنگلی 70 هکتاری لار ظرفیت خوبی برای گردشگری و اشتغال دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان برای احیای پارک جنگلی گفت: پارک جنگلی شهر لار ظرفیت…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان برای احیای پارک جنگلی گفت: پارک جنگلی شهر لار ظرفیت خوبی برای تفریح، گردشگری، اشتغال و درآمد مردم است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان به اتفاق احسان طاهری و احمد دلاور معاونین فرمانداری و مسعود لادنی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از پارک های جنگلی شهدا، مشاهیر و نهالستان های قدیم و جدید منابع طبیعی شهر لار بازدید کردند.

فرماندار ویژه لارستان ابتدا از محل نهالستان قدیم منابع طبیعی شهرستان که ۲ هکتار مساحت دارد، بازدید کرد.

ظرفیت تولید نهال در این نهالستان ۵۰۰ هزار نهال است که هم اکنون ۱۰۰ هزار نهال در حال تولید است.

این نهال ها از نوع آکاسیا، ابریشم، اکالیپتووس، کنار، کرت، سپستان، شیشه شور، ناترک، بید، ابریشم لاری و غیره می باشد.
حسنی در ادامه از باغ بذر منابع طبیعی لارستان نیز که ۳ هکتار است، دیدن کرد.

همچنین فرماندار ویژه لارستان از پارک جنگلی ۶۰ هکتاری و همچنین پارک جنگلی مشاهیر و نهالستان جدید منابع طبیعی لارستان که ۸ هکتار مساحت دارد، هم بازدید نمود.

جلیل حسنی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان برای احیای پارک جنگلی گفت: پارک جنگلی شهر لار ظرفیت خوبی برای تفریح، گردشگری، اشتغال و درآمد مردم است.

وی با بیان اینکه فرمانداری مکاتبات و پیگیری های زیادی را با اداره کل منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و کشور برای ساماندهی و یا واگذاری پارک جنگلی شهر لار به بخش خصوصی و یا اقدام مشارکتی شهرداری و شورای شهر داشته است، افزود: هم اکنون این موضوع در دستور کار منابع طبیعی است، چرا که این موضوع یکی از اولویت‌ها و الزامات منابع طبیعی در راستای استفاده و بهره برداری مفید از پارک مذکور است که می‌تواند در جهت ایجاد اشتغال، درآمد و همچنین اوقات فراغت مردم منطقه قرار گیرد.

مسعود لادنی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان هم در سخنانی افزود: برای تولید نهال بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه و دو مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی آب نیز برای آن خریداری شده است.

وی ادامه داد: در نهالستان قدیم، ۵۴ بانکت تولید نهال وجود دارد و ظرفیت هر بانکت نیز ۳ هزار نهال می باشد.

لادنی با بیان اینکه هم اکنون نهالستان جدید نیز که ۲ هکتار مساحت دارد، در حال بهسازی است گفت: بزودی زود در این محل نیز تولید نهال آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: گلدان خاک تولید نهال توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس و خاک، کود، ماسه بادی و بذر آن توسط اداره منابع طبیعی وآبخیزداری لارستان تهیه می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان در پایان تاکید کرد: کل پارک جنگلی شهر لار ۶۰ هکتار و از سال ۶۲ این مجموعه شروع به کار کرده است که در آن یک حلقه چاه آب نیز وجود دارد و و تا کنون ۱۲۰ هزار نهال در آن وجود دارد.

در این بازدید معاون و جمعی از کارشناسان حوزه های مختلف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان نیز حضور داشتند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۵:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین