سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۹ب.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 25
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

قول میدهیم تخصیص قیر پروژه های خیرساز جنوب فارس را انجام دهیم؛توپ اداره کل حمل و نقل لارستان در زمین نماینده مردم است

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ضمن اشاره به  حجم پروژه های خیرساز جنوب فارس اظهار داشت:  وظیفه ما در وزارت راه و شهرسازی است که…

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ضمن اشاره به  حجم پروژه های خیرساز جنوب فارس اظهار داشت:  وظیفه ما در وزارت راه و شهرسازی است که به عنوان خط مقدم در خدمت مردم باشیم و این قول را نیز می دهیم که در خصوص بخش مالی و تامین قیر جهت پروژه های خیرساز نهایت همکاری کنیم.

به گزارش میلاد لارستان، خداداد مقبلی در نشست با خیرین راهساز شهرستان‌های جنوب فارس که در محل اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان برگزار شد، با بیان اینکه در خدمت مردانی هستیم که از مال خود برای آرامش دیگران از خود گذشتگی می کنند، اظهار داشت: خیرین منطقه همت کرده اند برای توسعه راهها که این کار خدمات بزرگی برای سیستم حمل و نقل منطقه به حساب می آید زیرا برخی محورهای حوزه لارستان جنبه ای فراملی و فرااستانی دارد و این اتفاق خدمتی برای کل مردم کشور به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه امروز به جایگاهی رسیده ایم که خیرین به عنوان سرمایه ملی از مناطقی دیگر به حوزه ساخت و بهسازی راه ها قدم نهاده اند، افزود: در چند سال گذشته خیرین در عرصه مسجد و مدرسه سازی حضور داشتند و این مملکت را از لحاظ مکان های مذهبی و آموزشی خودکفا کردند.

این مسئول ب اذعان به اینکه به لطف نظام مقدس جهوری اسلامی و خداوند متعال در هر خانواده ای وسیله ارتباط جمعی با عنوان تلویزیون وجود دارد که میتوان اخبار را از آن رصد کرد بگونه ای که میتوان مسائل شرعی و اسلامی را میتوان از طریق صداوسیما حتی در دورترین منطقه دریافت کرد، ادامه داد: آموزش و پرورش به همت خیرین در دورترین نقاط کشور دارای مدارس خوبی است و فرزندان کشور از پشتیبانی خیرین به مراتب بالا رسیده اند که این اتفاق همان صالحات و باقیات است که در قرآن مجید نیز به آن اشاره شده است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه امروزه برخی از مشکلات که در جامعه وجود دارد ناشی از حوزه ارتباطات حمل و نقلی است، تصریح کرد: بنظر من امروز ساخت راه و توسعه شبکه راه کشور واجب تر از ساخت مساجد می تواند باشد زیرا موارد مذهبی حتی در صدا و سیما نیز آموزش داده می شود و مردم آگاهی کامل را می توانند کسب کنند اما بدلیل نبود راه مناسب خانواده های مختلفی آسیب دیده اند و حتی برای همیشه سرپرست خانواده خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه به واسطه نداشتن راه مناسب و نبود ایمنی در راه باعث می شود که مردم آن منطقه هزینه های زیادی بابت حمل و نقل پرداخت کند، خاطر نشان کرد: راه به عنوان شریان حیاتی هر منطقه است که هر نوع توسعه ای را در منطقه می تواند ایجاد کند.

مقبلی راه را زیربنای توسعه یک منطقه دانست و یادآور شد: اگر در منطقه ای راه نداشته باشند هیچ مدرسه و مسائل اقتصادی در آن منطقه رخ نخواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه اهمیت راه در زندگی امروز بعنوان زیربنای توسعه و بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: هر کجا که رضایت مردم باشد قطعا رضایت خداوند نیز با آن همراه است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور ما بحث تصادفاتی است که در راه های کشور رخ می دهد، بیان کرد: بخشی از این تصادفات به دلیل عدم رایت مسائل رانندگی و بخشی نیز به دلیل نقص در جاده های ماست و اگر نتوانیم به دلیل کمبود اعتبار به ایمنی و رفع نقصان راه ها بپردازیم صدمات و تصادفات را به همراه خواهیم داشت.

مقبلی با بیان اینکه کسانی که در تصادفات فوت یا جراحت پیدا می کنند همه این افراد منابع انسانی مملکت هستند و مملکت دچار خسران خواهد شد، گفت: رقم این خسران بسیار بالاست.

وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه اگر وسیله نقلیه ای آسیب می بیند در واقع منابعی از منایع عظیم کشور آسیب دیده است، افزود: در تصادفات هم نیروی انسانی و هم منابع مالی کشور دچار نابودی می شود و نتیجه این اتفاقات می تواند فقر باشد که فقر نیز سختی های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با تأکید بر اینکه راهی که خیرین در حوزه راه سازی انتخاب کرده اند برکت آن تا آخر دنیا همراهتان خواهد بود و از خدمات کار شما همه مردم استفاده خواهند کرد، عنوان کرد: وظیفه ما در وزارت راه و شهرسازی است که به عنوان خط مقدم در خدمت مردم باشیم و این قول را نیز می دهیم که در خصوص بخش مالی و تامین قیر جهت پروژه های خیرساز نهایت همکاری کنیم.

مقبلی یکی از دغدغه های خیرین و مردم در بحث حریم راهها دانست و تصریح کرد: در بحث حریم راه به دلیل ایمنی جاده برای رانندگان و مردم در برابر خطرات باید موانع رفع شود و از طرفی بر اساس تردد و حمل و نقل یک دورنگاری نیز برای توسعه راه منطقه در نظر گرفته می شود تا در اینده توسعه راه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: البته حفظ حریم به معنای خراب کردن زمین های کشاورزی نیست بلکه در کنار جاده امکان کشاورزی خواهد بود زیرا تغییر کاربری کشاورزی در آینده امکان پذیر است اما ساخت و ساز بنا نباید رخ دهد.

در این جلسه همچنین حسن شبانی مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان ضمن تقدیر از مشارکت همه‌جانبه خیرین در آبادانی منطقه و همیاری با پروژه‌های دولتی، اظهار داشت: قریب به ۲۰۰ کیلومتر از محورهای منطقه با خیرین تفاهم نامه نوشته شده که بصورت پنجاه پنجاه بین دولت خیرین در جهت بهسازی و ایمنی راه منطقه صورت می‌گیرد.

در ادامه این نشست، تعدادی از خیرین به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند که اهم آن عبارتنداز؛ درخواست تخصیص قیر و سرعت بخشیدن به تخصیص سهم دولت به پروژه های خیرساز، همکاری با مردم مناطق جهت کاهش حریم جاده ها بدلیل خراب کردن زمین ها و باغ مردمی، بازدید مسئولین از پروژه های خنج و اوز و صحرای باغ و … و کمک به اتمام پروژه های حوزه راه سازی، ارتقا راه های فرعی به راه اصلی، درخواست اتصال راه صحرای باغ به بیرم با توجه به کاهش یافتن مسیر با توجه به زیرسازی های صورت گرفته، توجه ویژه به جاده دیگ اشکن، توجه به جاده های حوزه اوز، تلاش در جهت تسریع به نتیجه رسیدن اقدام خیرین، توجه به حوزه راه کاریان و غیره بود.

در پایان این نشست، خبرنگار میلاد لارستان درباره وضعیت استقرار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در لارستان را از معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور جویا شد که این مسئول در پاسخی کوتاه گفت: پیگیری این موضوع و تصویب چارت سازمانی آن مربوط به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است و هر کجا که نیاز به همکاری باشد،حاضر به کمک هستیم.

ح ۳۱۳/ ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “قول میدهیم تخصیص قیر پروژه های خیرساز جنوب فارس را انجام دهیم؛توپ اداره کل حمل و نقل لارستان در زمین نماینده مردم است”

  1. ناشناس گفت:

    نماینده محترم به گوش و به هوش باشد که عدم استقرار اداره کل راهداری و عدم تامین اعتبارات مالی حمل و نقل جاده ای برای جنوب استان چه مصیبتهایی بدنبال داشته است ،از کمبود ایمنی در حمل و نقل که منجر به تصادفات جرحی و فوتی و داغدار شدن خانواده ها شده است ،تا حتی کمبود بودجه برای کارکنان راهداری نسبت به جاهایی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تاسیس شده است .این پیگیری صرفا برای لار نیست و برای کل مناطق جنوب فارس حایز اهمیت است

  2. ناشناس گفت:

    کل کشور ازاد راه و بزرگراه ساخته شده با بودجه دولت اونوقت به منطقه لارستان که میرسند میگن خیرین بسازن..واقعا وقاحت و پررویی هم حدی داره..انشااله و به امید خدا با رفتن این دولت،اداره کل راهداری لارستان هم تصويب خواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین