دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
قابل توجه نماینده مردم و استاندار فارس

آیا بهره لارستان از انتقال آب خلیج فارس هیچ است؛‌منطقه ویژه آب می خواهد و روستاها تشنه…

انتقال آب از خليج فارس در فاز اول در لامرد و مهر و در ادامه در شهرهاى شرق و شمال استان فارس انجام خواهد شد. به گزارش میلادلارستان به نقل…

انتقال آب از خليج فارس در فاز اول در لامرد و مهر و در ادامه در شهرهاى شرق و شمال استان فارس انجام خواهد شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از سبحان  هفته گذشته  اعضای شورای راهبردی اننقال آب از خلیج فارس به استان فارس از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب بازدید نمودند. در این بازدید که جمعی از مدیران عامل شرکت های صنعتی استان فارس، و مسوولان استانی و محلی نیز حضور داشتند آخرین روند آب رسانی به صنایع مستقر در شهرستان لامرد مورد بررسی قرار گرفت.

 رضا زاده استاندار اسبق فارس و رييس شوراى راهبردى انتقال آب از خليج فارس به استان فارس در اين بازديد با بيان اينكه دنيا به سمت آب هاى غير متعارف رفته است گفت: كشور ما يك كشور خشك است كه ميانگين بارندگى در كشور از ميانگين دينا يك سوم است و خشكسالى طولانى مى شود و بايد به سمت آب هاى غير متعارف دريا برويم.

وى افزود: استان فارس با توجه به شرايطى كه دارد با مشكل كم آبى مواجه هست و از سوى ديگر با توجه به نزديكى به خليج فارس بحث انتقال آب جدى تر شده است.

 رضا زاده خاطرنشان كرد: با همكفرى نماينده ولى فقيه در استان فارس، مجمع نمايندگان و استاندار فارس، شوراى راهبردى انتقال آب از خليج فارس شكل گرفت و تفاهماتى با وزرات صمت انجام و مجوزهايى نيز از قبل صادر شده است.

استاندار اسبق فارس ادامه داد: مجوز سالانه ۲۹۰ميليون متر مكعب آب صادر شده و در مرحله اول ۱۵ ميليون متر مكعب برنامه ريزى شده است كه در فاز اول در لامرد و مهر و در ادامه در شهرهاى شرق و شمال استان فارس انجام خواهد شد.

 رضا زاده تصريح كرد: سايت آب شيرين كن جانمايى شده است و تجهيزات آن نيز خريدارى شده است و با پيش خريدى كه سازمان ايميدرو انجام داده است شاهد رونق خوبى در اين زمينه خواهيم بود.

 

میلادلارستان : قابل توجه جناب حسین زاده نماینده مردم،‌جناب رحیمی استاندار محترم فارس و سایر مسئولان مربوطه؛  تصویب منطقه ویژه اقتصادی لار اگرچه به گفته نماینده مردم و اذعان بسیاری،‌ می تواند نوید بخش توسعه صنعتی منطقه باشد،‌ اما شخص محترم نماینده مردم و شخص استاندار محترم فارس به خوبی واقفند که توسعه منطقه ویژه اقتصادی زیرساخت های مهمی نیازمند است که آب به عنوان یکی از حیاتی ترین آنها مدنظر می باشد. ذکر این موضوع توسط رييس شوراى راهبردى انتقال آب از خليج فارس به استان فارس که “انتقال آب از خليج فارس در فاز اول در لامرد و مهر و در ادامه در شهرهاى شرق و شمال استان فارس انجام خواهد شد.” خود به نحوی بی توجهی به منطقه لارستان بزرگ در حوزه توسعه صنعتی است.

از سوی دیگر بیان “‌خرید تجهیزات آب شیرین کن” بیانگر استفاده از آب برای مقاصد آشامیدنی نیز می تواند باشد که باید گفت: مردم و اهالی بخش ها و روستاهای محروم لارستان،‌خنج،‌گراش و اوز  از بیرم و روستاهایش از خلیلی و محمله تا روستاهای محروم بخش مرکزی لارستان از زاهدمحمود و علی آباد و اوه تا بلوچی و درز و سایبان و.. همه و همه از نعمت آب آشامیدنی سالم نیز به صورت مناسب برخوردار نیستند. 

چندی پیش محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان داشته بود ۳۵۰ میلیون مترمکعب آب برای مبحث آب شرب استان مورد نیاز است که غالب آن از چاه ها تامین می شود و دیدگاه ما رفتن آب شرب به سمت منابع پایدار می باشد. نیاز فعلی صنعت فارس نیز۷۰ میلیون مترمکعب می باشد که آب شرب و کشاورزی نیز به آن اضافه می شود پس نیاز است که از همه ظرفیت های درون و بیرون استان مورد استفاده قرار بگیرد.

اگرچه برخی از نیاز مذکور از طریق سدها همچون سد سلمان فارسی و به صورت محدود از منابع چاه های استان تامین می شود،‌اما مقوله استفاده از منابع پایدار خلیج فارس جهت استفاده های شرب و مصارف صنعتی در کل استان باید مدنظرباشد و نه تنها یک منطقه خاص. شاید در این خصوص نقشه جامع منابع عرضه و نیز تقاضا آب در فارس  و همچنین نحوه توزیع آب استان(سد،‌ چاه،‌پساب،‌آب خلیج فارس و..) بایستی ار طریق استانداری و آبفا فارس در اختیار رسانه ها قرار داده شود تا روشنگری لازم در این خصوص صورت پذیرد. همچنین لازم است لااقل شورای راهبردی انتقال آب خلیج فارس به استان فارس دقیق تر بررسی نموده و دقیق تر در این خصوص روشنگری نمایند

بدیهی است بخش خصوصی نیز در این خصوص باید وارد شده و البته پیش نیازهای آن بایستی توسط مسئولان فارس جهت ورود بخش خصوصی انجام گیرد،‌چرا که در منطقه لامردم نیز ایمیدرو به عنوان بخش خصوصی در موضوع وارد شده است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۷:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آیا بهره لارستان از انتقال آب خلیج فارس هیچ است؛‌منطقه ویژه آب می خواهد و روستاها تشنه…”

  1. ناشناس گفت:

    متاسفانه متاسفانه اصلا منطقه لارستان در برنامه های توسعه ای استان فارس جایی ندارد و این باعث عقب افتادگی زیاد منطقه خواهد شد.میطلبد مسئولین لارستان از نماينده تا فرماندار به جد پیگیر انتقال اب از خليج فارس به منطقه باشند تا در اینده سرمايه گذارن جهت ايجاد کارخانجات صنعتی با مشکل مواجه نگردند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین