پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

سوسک سرخرطومی حنایی، تهدیدی برای نخلستان‌های لارستان

مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت : سوسک سرخرطومی حنایی خرما مهم ترین و خطرناک ترین آفت نخل محسوب می‌شود. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت : سوسک سرخرطومی حنایی خرما مهم ترین و خطرناک ترین آفت نخل محسوب می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریتت جهاد کشاورزی لارستان، محمد زرگری اظهار داشت: این آفت با خوردن محتویات درون تنه نخل باعث نابودی کامل درخت می شود و مبارزه با آن بسیار مشکل و طاقت‌فرساست و بهترین راه مبارزه، پیشگیری از ورود آن به نخلستان است.

وی بیان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و استان فارس شهرستانهای خنج، گراش ، اوز، قیرو کارزین و لامرد به این آفت آلوده هستند.

زرگری گفت: علامت خسارت این حشره به صورت وجود سوراخ روی تنه همراه با شیره قهواه ای با بوی خاص و مشاهده بقایای تغذیه لارو، زردی و پژمردگی درختان، شنیدن صدای تغذیه لارو در موقع ساکت بودن باغ و در صورت آلودگی شدید شکستن تنه و افتادن درخت است ، حشرات بالغ این آفت قدرت پرواز بالایی دارند و بعد از نابود کردن یک نخلستان می‌توانند تا چندین کیلومتر به سمت درختان سالم نخلستان دیگر پرواز و چرخه جدیدی ایجاد کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باغداران در خصوص جابه‌جایی و نقل و انتقال پاجوش نهایت دقت را داشته باشند و در صورت تمایل به کشت نخیلات، حتماً با کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی یا مرکز خدمات منطقه‌ای خود مشورت کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین