پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

معاون وزیر: آرزو داشتم به لارستان سفر کنم؛ خیرین منطقه زبانزد هستند؛ واکسیناسیون دانشگاه ها از مردادماه آغاز می‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان از واکسینه شدن اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها و همچنین دانشجویان از مردادماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: طی جلسه ای که داشتیم برنامه…

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان از واکسینه شدن اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها و همچنین دانشجویان از مردادماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: طی جلسه ای که داشتیم برنامه ریزی لازم برای آموزش حضوری در سال جدید در حال تدوین است.

به گزارش میلاد لارستان، دکتر سیما سادات لاری در آئین بهره‌برداری از مرکز جامع سلامت لطیفی با بیان اینکه آرزو داشتم به لارستان سفر کنم و از استقبال مردم و مسئولین تشکر می‌کنم، اظهار داشت: مرکز جامع سلامت لطیفی واقعا مرکز بی‌نظیری و مشخص است که با اخلاص تجهیز و آماده سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در خیلی از جاها چنین مرکز جامع سلامت زیبایی دیده نمی‌شود، افزود: قطعا خلوص و فداکاری خیرین این مرکز باعث می‌شود تا برکت در کار این مرکز بیشتر شود و بهتر به مردم خدمت رسانی شود.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با اذعان به اینکه باید خیلی منطقی با قضایا روبرو شویم، تصریح کرد: از مسئولین لارستان می‌خواهیم که پیگیری در جهت دو شیفته شدن این مرکز صورت بگیرد اما برای شبانه روزی کردن دارای قوانین خاص هستیم که فعلا میسر نیست.

این مسئول با بیان اینکه باید سعی کرد با توجه به امکانات و بازدهی که مراکز جامع سلامت دارند از آن استفاده کرد و با توجه به تعداد مریض و خدمت رسانی که صورت می‌گیرد زمان برای شیفت درمانگاه نیز در نظر گرفته شود، ادامه داد: این مرکز حدود یک ماه هست که راه اندازی شده و قطعا اگر احساس شود نیاز به شبانه روزی شدن است باید پیگیری ها صورت گیرد تا این اتفاق رخ دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان اضافه کرد: قول دو شیفته شدن این مرکز را می‌دهیم تا خدمت‌رسانی به بیماران بهتر انجام شود.

در این مراسم رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در تشریح توسعه آموزش در دانشکده‌های زیرمجموعه این دانشکده، گفت: سند توسعه متوازن تا سال ۱۴۰۸ برای دانشکده پیش بینی شده که طی آن ۸ رشته برای دانشکده علوم پزشکی لارستان تعریف شده تا طی هر سال یک رشته راه اندازی و پذیرش دانشجو در آن صورت گیرد.

دکتر بهزاد رضائی با بیان اینکه طی هماهنگی که با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت داشته ایم قرار شد مهر امسال پذیرش دو رشته را آغاز کنیم، ادامه داد: رشته های جدید در سه حوزه لار، اوز و خنج پذیرش دانشجو خواهند داشت.

در ادامه سخنگوی وزارت بهداشت با همراهی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با حضور در محل پروژه احداث پردیس علوم پزشکی لارستان، کلنگ ساخت سالن چند منظور ورزشی را به زمین زدند.

در این مراسم دکتر سادات لاری در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه از مدت ها قصد بازدید از دانشکده علوم پزشکی لارستان داشتیم و از کارهای انجام شده مطلع شویم و نیازهای این دانشکده را بررسی و در جهت رفع آن قدم برداریم، گفت: اولین بازدیدی که در این سفر داشتیم بازدید و افتتاح مرکز جامع سلامت شهید آگاه لطیفی بود که خیرین این شهر تاثیر به سزایی در تجهیز آن داشته اند.

وی با اشاره به اینکه برای ما مجتمع‌های ورزشی در فضاهای دانشجویی ارزش خاصی دارد زیرا این اتفاق می‌تواند پیشگیری از آسیب های جسمی و روانی را به دنبال داشته باشد، افزود: واقعا برای کادر درمان که فشار زیادی بر روی آنهاست لازم است تا دارای فضای ورزشی باشند.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی وزارت بهداشت با اذعان به اینکه چیزی که در لار برای من جالب بود این است که هر کجا که قدم میگذاریم نام خیرین را می شنویم، خاطر نشان کرد: در کشور ما خیرین خوب و بزرگی هستند اما خیرین لار دارای همت و وابستگی والایی هستند که هر کس با بضاعتی که داشته سعی کرده شهر خود را رونق دهد و سرمایه گذاری کند.

این مسئول با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دید خیرین را از ساخت درمانگاه و بیمارستان به سمت تجهیزات و ایجاد زیرساخت ها و خوابگاه و فضای ورزشی برود، تصریح کرد: حتی سلف سرویس نیز برای یک دانشکده بسیار مهم است زیرا اگر غذای دانشجو به خوبی تامین نشود دانشجو تمرکز لازم برای درس خواندن را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه واقعا خیرین لارستان زبانزد هستند و با عشق و علاقه خدمت می کنند و علاقه دارند تا نتیجه کار خود را ببینند، عنوان کرد: از خیرین تشکر می‌کنیم و می‌گوییم که ما هم در کنار شما هستیم و آماده هستیم در کنار هر قدمی که شما بر می‌دارید ما هم وارد میدان شویم.

دکتر لاری با بیان اینکه در خصوص طرح واکسیناسیون تمام کشور یک همت ملی صورت گرفت و مراکز خوبی در جهت افزایش سرعت عمل ایجاد شد. خیلی جاها آماده شد تا افراد کشتار ماشین پیاده نشوند و واکسینه شوند، ادامه داد: روند کار به خوبی پیش می‌رفت تا اینکه یکی دو هفته توقف ورود واکسن داشتیم که باعث شد واکسیناسیون کمی کُند شود و دُوز دوم به برخی افراد زده نشد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با روی کار آمدن واکسن داخلی که مراحل پایانی را در حال پشت سر گذاشتن است و افزایش سرعت واردات واکسن دوباره واکسیناسیون در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد: از اوایل تیر واکسن داخلی را استفاده کنیم.

وی از واکسینه شدن اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها و همچنین دانشجویان از مردادماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: طی جلسه ای که داشتیم برنامه ریزی لازم برای آموزش حضوری در سال جدید در حال تدوین است.

دکتر لاری با تأکید بر اینکه بعد از واکسیناسیون هم باید پروتکل‌ها رعایت شود و محدودیت‌ها کماکان ادامه دارد، اضافه کرد: ممکن است برخی آموزش‌ها مجازی بماند اما آموزش‌های عملی و امتحانات را در جهت افزایش کیفیت آموزش حضوری خواهیم کرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۶:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین