یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها در جویم برگزار شد

جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها در سالن شهرداری جویم  برگزار شد. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم، طی مراسمی، جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها با حضور هاشم…

جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها در سالن شهرداری جویم  برگزار شد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم، طی مراسمی، جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها با حضور هاشم پیش بین جانشین فرمانده سپاه ناحیه لارستان،جمعی از مسئولین ادارات بخش، روحانیون، بسیجیان و رای اولی ها در سالن شهرداری جویم برگزار شد.

در این جشن، که به همت  حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید اجرایی و با همکاری اداره آموزش و پرورش و شهرداری جویم برگزار شد، در ابتدا حجة الاسلام سید حسینی امام جمعه ابرکوه یزد به عنوان مهمان، با تبریک دهه کرامت بیان داشت: آنچه که تمایز و تفاوت در بحث انتخابات را در جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها رقم می زند این است که گرچه بحث انتخاب و انتخابات نهاد جمهوریت و حکومت هرکشوری است،یعنی با رای مردم باید زمامدار، حاکم و رییس کشور انتخاب شود ولی در کشورهای دیگر انتخابات صرفا رنگ و لعاب سیاسی دارد، هر حزب سیاسی مقتدر تر است،اینها معمولا نفوذ بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی انتخابات و رای دادن وجهه دیگری دارد به نام وجهه مذهبی یعنی مراجع به ما تکلیف می کنند که حضور در پای صندوق های رای تلکلیف شرعی است، افزود: به این معناست که هرمسلمان و مقلّدی بداند رای دادن یک وظیفه شرعی است.

امام جمعه ابرکوه با تاکید بر اینکه دشمن سالهاست در تلاش می باشد که مردم را از حضور در انتخابات دلسرد و حضور نیروهای انقلابی و بسیجیان را کمرنگ جلوه دهد، تصریح کرد: مردم نباید ساده اندیش باشند و با تشویق نمودن اطرافیان، در این حماسه ملی و شرعی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر یک رای کم شود نظام ضعیف می گردد پس بایستی  مردم به ویژه رای اولی ها با اقتدار تمام در انتخابات شرکت کنند و با انتخاب شایسته و اصلح سرنوشت کشور را رقم بزنند تا دولتی حزب اللهی و به تمام معنا روی کار بیاید، خاطر نشان کرد: امید می رود با همکاری همه جانبه شهروندان و مسئولین،حق مردم رنج کشیده این بخش کهن نیز ادا شود.

پس از آن هاشم پیش بین، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه لارستان نیز ضمن تبریک به رای اولی ها، اظهار داشت: بحث جمهوریت و اسلامیت دو اتفاق مهم است که امام راحل(ره) با استدلالی قوی کنار هم گذاشتند تا با تمام دنیا متفاوت باشیم و جنگ دنیا هم زیاد سر جمهوریت ما نیست و به بخش دوم(اسلامیت) ربط دارد اگرچه جمهوریت ما نیز متفاوت است چرا که شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی می دانیم و عدم حضور در پای صندوق رای نیز، تکلیف می آورد.

وی همچنین با اشاره به وصایای شهید حاج قاسم سلیمانی که به متفاوت بودن جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها پرداخته است تصریح کرد: از نظر این شهید بزرگوار، قرارگاه حسین بن علی(ع) ایران است، جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم ماند، دیگر حرم ها باقی می ماند ومفهوم این جمله این حریم اسلام ناب محمدی(ص) است که پای آرمان این  انقلاب ایستادیم.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه لارستان  فردای این انقلاب که ما مدیون حاج قاسم ها هستیم دست شماست و هرانتخاب شما، سرنوشت این سرزمین را تعیین خواهد کرد، ادامه داد: بعضی ها متاسفانه انتخابات را تحقیر می کنند و می گویند ما برویم به حزب فلانی رای بدهیم، اما بحث،بحث اسلام است.

وی با یادآوری بیاناتی از زبان امام راحل(ره) با این مضمون که من کاری ندارم چه کسی رئیس جمهور می شود،من یک رای دارم و به هرکس دلم خواست رای می دهم شما نیز همینطور،اما اگر بخواهید در مقابل دنیا اظهار حیات کنید که بگویید ما بعد از گذشت چندین سال زنده ایم باید مشارکت کنید، تاکید کرد: مسئله،مسئله ریاست جمهوری نیست، مسئله اسلام است، مسئله قواعد و حیثیت اسلام است.

  1. پیش بین با بیان اینکه حضور رای اولی ها در پای صندوق های رای اگر به این نیت است که اسلام و تدابیری که امام و شهدا به ما یاد داده اند پای صندوق های رای باشد، مطمئنا خداوند به شما،اجر و صواب خواهد داد و در زندگی دنیا و آخرت اجر آن را دریافت خواهید کرد، گفت: رای شما و انتخاب اصلح شما اثر دارد و طبق گفته رهبر معظم انقلاب حتی اگر به انقلاب و اسلام هم اعتقادی ندارید به جهت ایرانی بودن خود در انتخابات شرکت کنید چرا که امروز ایران حرم است و فهم این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است و شاخصه هایی همچون ایمان، عدالتخواهی،عملکرد انقلابی و جهادی،اهمیت کارنامه فرد،معتقد به توانمندی های داخلی، مردمی بودن،امیدوار و توانایی کار و فعالیت، که نظر مقام معظم رهبری است را مد نظر قرار دهید تا فردی اصلح انتخاب شود.

از دیگر برنامه های این جشن تکلیف،اجرای دکلمه،مولودی خوانی، قرائت بیانیه و بُرش کیک رای اولی ها بود.

خبرنگار-آرزو جهان پیما-جویم

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۹:۰۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین