جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اهداء تبرکی حرم حضرت رضا(ع) به امام جمعه لارستان

  امام جمعه شهرستان لارستان استان فارس گفت: مسیر صحیح از طریق معصومین و ائمه اطهار(ع) نشان داده می شود و در واقع آنان مفسران وحی و پایه‌های توحید هستند….

 

امام جمعه شهرستان لارستان استان فارس گفت: مسیر صحیح از طریق معصومین و ائمه اطهار(ع) نشان داده می شود و در واقع آنان مفسران وحی و پایه‌های توحید هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی خرم؛ امام جمعه شهرستان لارستان در دیدار با خادمان کاروان زیر سایه خورشید گفت: دهه کرامت فرصت بسیار مناسبی است تا به این مفهوم دینی توجه داشته باشیم که تحقق صحیح اعتقاد به توحید در پرتو آموزه های اهل بیت (ع) تحقق می یابد.

وی با اشاره به حدیث سلسلةالذهب، گفت: هنگام ورود امام رضا(ع) به شهر نیشابور، مردم از حضرت درخواست توصیه‌ای داشتند که ایشان حدیث سلسلةالذهب را قرائت کردند.

امام جمعه شهرستان لارستان با اشاره به اینکه حضرت رضا(ع) در حدیث شریف سلسله الذهب، اشاره به پیوند بین توحید، ولایت و امامت دارند، ادامه داد: توحید حصن و حصار مستحکم پرودرگار است اما شرط برخورداری از وعده‌های الهی و در امان بودن از عذاب الهی اعتقاد به ولایت است.

حجت الاسلام موسوی خرم افزود: امام  رضا(ع) در این حدیث شرط رهایی از عذاب را توحید و شرط توحید را پذیرفتن امامت و ولایت می‌دانند؛ این حدیث اصول فرهنگ اهل‌بیت(ع) را معرفی کرده و مسیر ولایتمداری را مشخص می‌کند.

امام جمعه شهرستان لارستان با اشاره به ایام  با برکت دهه کرامت و نخستین روز از این ایام که به حضرت معصومه(س) اختصاص یافته است، گفت: حضرت معصومه(س) به کریمه اهل بیت(ع) مشهور هستند وتنها امامزاده واجب التعظیمی هستند که زیارت نامه مخصوص این حضرت از سوی امام معصوم(ع) صادرشده است.

وی خاطر نشان کرد: مقام زیارت حضرت معصومه(س) به حدی است که زیارت کننده قبر ایشان به مقامی می رسد که بهشت بر آن واجب می شود؛ از آنجا که دنیا مزرعه آخرت است، کسی که در این دنیا مقام عفت داشته باشد، در عالم آخرت نیز به مقام شفاعت می رسد.

حجت الاسلام موسوی خرم، با بیان اینکه حضرت معصومه(س) محور صدور علوم اهل بیت(س) هستند، گفت: مدفن ایشان مرکز حوزه‌های علمیه شیعه و صدور علوم اهل بیت(ع) است و به همین دلیل مردم این شهر به خصوص طلاب باید به این حضرت و صفات خاص ایشان اقتدا کنند.

در این دیدار هدایای متبرکی از سوی آستان قدس رضوی به امام جمعه شهرستان لارستان اهدا شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین