شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 25 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

انجام تزریق داخل چشمی دارو بیماران دیابتی برای نخستین بار در لارستان

تزریق داخل چشمی داروی بواسیزوماب با توجه به مشکلات بیماران در مراجعه مکرر به مراکز استان ها برای تزریق این دارو، از این پس امکان تزریق بواسیزوماب در مرکز آموزشی…

تزریق داخل چشمی داروی بواسیزوماب با توجه به مشکلات بیماران در مراجعه مکرر به مراکز استان ها برای تزریق این دارو، از این پس امکان تزریق بواسیزوماب در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) لارستان فراهم شده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر امین والی پور، معاون درمان دانشکده، با اشاره به اینکه دیابت یکی از شایع ترین بیمارهای انسانی است که با درگیری اندام های مختلف، مشکلات بسیاری برای بیماران به وجود می آورد اظهار داشت: سطوح بالای قند خون در افراد مبتلا به دیابت، منجر به آسیب عروق بافت های مختلف از جمله شبکیه چشم می شود.

وی با بیان این نکته که شبکیه، لایه ای عروقی و عصبی در چشم است که نقش گیرنده تصویر را ایفا می کند تصریح کرد: آسیب شبکیه چشم ناشی از دیابت را رتینوپاتی دیابتی می نامند که در واقع اصلی ترین علت نابینایی در سنین ۲۵ تا ۷۵ سالگی محسوب می‌شود.

دکتر والی پور با اشاره به اینکه تمام بیماران مبتلا به دیابت نوع اول و دوم در معرض خطر بروز این عارضه هستند اذعان داشت: مهم ترین عامل در پیشگیری و درمان این عارضه، کنترل دقیق قند خون و معاینات دوره ای توسط چشم پزشک به منظور تشخیص زودهنگام است.

معاون درمان دانشکده تصریح کرد: یکی از روش هایی که در سال‌های اخیر به عنوان درمان اصلی این بیماری شناخته شده، تزریق داخل چشمی داروی بواسیزوماب است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از موارد، تزریق این دارو باید ماهانه و در چندین نوبت صورت گیرد، ارجاع مکرر بیماران به مراکز استان ها مشکلات و سختی های بسیاری را موجب می شد که با پیگیری های صورت گرفته، از این پس، امکان تزریق این دارو در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) لارستان فراهم شده و این بیماران می توانند برای مشاوره توسط کلینیک رتینوپاتی دیابتی و در صورت نیاز، قرار گرفتن در لیست تزریق، به پذیرش کلینیک تخصصی و فوق تخصصی هاشمی زاده لار مراجعه کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین