پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 47 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

کاشت 1000 اصله نهال در قالب پویش دوست سبز در شهر لار+عکس

در اقدامی فرهنگی و خودجوش در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و توجه به محیط زیست در قالب پویش دوست سبز تعداد یک هزار انواع نهال در سطح شهر لار کاشته…

در اقدامی فرهنگی و خودجوش در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و توجه به محیط زیست در قالب پویش دوست سبز تعداد یک هزار انواع نهال در سطح شهر لار کاشته شده است.

به گزارش میلاد لارستان، حفظ طبیعت و حراست از آن یک وظیفه همگانی است که مشارکت در کاشت درخت در منازل و محیط های شهری و روستایی علاوه بر ایجاد نشاط و سرسبزی در باعث کاهش آلودگی ها نیز خواهند شد.

زیبایی‌ها و آثار چشم‌نوازی که درختان در محل زندگی بشر دارند، موجب تقویت روحیه شادابی و سرزندگی می‌شود.

ترویج کاشت درخت، حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، از موارد مورد تأکید مکتب مترقی اسلام و ائمه اطهار است تا جایی که در بیانی از نبی مکرم اسلام آمده است که شکستن شاخه درختان به‌مانند شکستن بال فرشتگان است.

در اقدامی فرهنگی و خودجوش در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و توجه به محیط زیست در قالب پویش دوست سبز تعداد یک هزار انواع نهال در سطح شهر لار کاشته شده است.

در این زمینه، حنان قنادیان دبیر پویش دوست سبز در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه ایده پویش دوست سبز از اسفندماه سال ١٣٩٥ کلید خورد و از آن پس با همکاری شهرداری لار به فاز اجرایی رسید ه است، اظهار داشت: از آن زمان تاکنون ١٠٠٠ نهال به نام ١٠٠٠ شهروند لاری غرس و ثبت پلاک شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه دوست سبز، نهالی به نام صاحب آن است، افزود: صاحبی که با آبیاری و مراقبت از نهال خود، نامش را سبز بر زمین نگه می‌دارد.

قنادیان هدف از اجرای پویش دوست سبز را کاشت نهال توسط شهروندان به منظور فرهنگ سازی در راستای حفظ و نگهداری فضا سبز برشمرد و تصریح کرد: ایجاد و توسعه فضای سبز مناسب شهری از دیگر هدف‌های پیش‌بینی شده برای این پویش است.

مجری پویش دوست سبز با بیان اینکه تاکنون در ۵ نوبت  اقدام به غرس درخت شده است، خاطر نشان کرد: باغچه‌های خالی پیاده‌روها و خیابان‌ها، باغچه‌های درب منازل، خیابان‌های مدرس، ساحلی، فرهنگ، جوان، ابن سینا، ٢٠ متری وحدت و پارک ندای بهار در سطح شهر لار از جمله مکان‌هایی است که در آن نهال غرس شده است.

وی با اشاره به اینکه رویای لار سبز ما را بر آن داشت تا با ارائه طرح دوست سبز و با امید به تحقق اهداف سبزمان هر آنچه در توان داریم به کار گیریم، ادامه داد: در ابتدا با تک تک مغازه‌داران و کسبه در مسیرهای مشخص مذاکراتی انجام شد که درنتیجه اغلب آنان موافقت خود را جهت آبیاری نهال درب مغازه خود، اعلام کردند و درنتیجه کاشت صورت گرفت.

این فعال دوستدار محیط زیست با بیان اینکه در ادامه و با شروع کار، شهروندان نیز از طریق سامانه پیامکی شهرداری لار، ثبت‌نام خود را به انجام رساندند و به این ترتیب کار به صورت جدی تری دنبال شد تا به امروز که به یاری خدا پنج نوبت کاشت نهال با موفقیت به انجام رسیده است، عناون کرد: در این مسیر از همکاری صمیمانه شهرداری لار و بخصوص شهروندانی که در این طرح مشارکت داشته اند سپاسگزاری می‌کنیم.

مدیر پویش دوست سبز درخصوص برنامه‌های آتی این گروه، تصریح کرد: تلاش برای وضع قوانین به منظور عدم قطع بی‌مورد درختان توسط شهروندان و ادارات و سازمانها و اجرای آن توسط شهرداری، احیای درختان بومی منطقه لارستان، جایگزینی درختان کنوکارپوس(کویتی) با انواع سازگار با منطقه، اصلاح و نظم کاشت دربلوارها و مسیرهای اصلی شهری، پلاک کوبی درختان، آمادگی برای همکاری با سایر شهرداری‌ها و غیره است.

وی درباره راه‌های عضویت و ارتباط‌گیری علاقمندان به همکاری با پویش دوست سبز گفت: شهروندان می‌توانند با عضویت در صفحه پویش دوست سبز در پیام‌رسان اینستاگرام به آدرس @Doostesabz یا ارسال پیام به شماره ۰۹۱۷۳۸۳۰۶۷۹ در پیام‌رسان واتساپ با این گروه همکاری داشته باشند.

قنادیان درخصوص نحوه فعالیت طرح دوست سبز ، اضافه کرد: طی فراخوان، ثبت نام از شهروندان شهر لار، انجام و در فصل کاشت، اقدام به غرس نهال رایگان می‌شود که مراقبت و آبیاری آن با شهروند است و کاشت با مشارکت شهرداری لار صورت می گیرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین