پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

کاروانسرای تاریخی “بست فاریاب” لارستان به بخش خصوصی واگذار می شود

کاروانسرای تاریخی “بست فاریاب” لارستان به بخش خصوصی واگذار می شود. به گزارش میلاد لارستان؛ به منظور ایجاد ارزش افزوده برای موقوفات استان فارس و کمک به چرخه تولید و…

کاروانسرای تاریخی “بست فاریاب” لارستان به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ به منظور ایجاد ارزش افزوده برای موقوفات استان فارس و کمک به چرخه تولید و اشتغال ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری ویژه موقوفات فارس تهیه شده است که هم اکنون این طرح‌ها در قالب پروژه‌های سرمایه‌گذاری آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

این طرح‌ها شامل برخی موقوفات عرصه و اعیان وقف از جمله کاروانسرای تاریخی بست فاریاب در لارستان است که دارای موقعیت گردشگری و مربوط به عصر صفویه با معماری منحصر به فرد سنتی است و با داشتن امکانات و زیرساخت‌های شهری و قرارگرفتن در موقعیت مناسب جغرافیایی مکان مناسبی جهت سرمایه گذاری در حوزه‌های گردشگری و بوم‌گردی است.

سرمایه‌گذاران، پیمانکاران بخش خصوصی و علاقه‌مندان به مشارکت و سرمایه‌گذاری در این مجموعه می‌توانند برای اطلاع دقیق از جزئیات این پروژه‌ها و نحوه سرمایه‎‌گذاری و مشارکت به اداره اوقاف لارستان مراجعه کنند.

کاروانسرای بست فاریاب مربوط به دوره صفوی است و در ۲۰ کیلومتری لار _  بندرعباس واقع شده، این اثر در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۲۷۶۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین