پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 19

دعوت از مردم لارستان برای برپایی موکب در اربعین حسینی

دبیر ستاد عتبات عالیات لارستان با اشاره به اینکه قصد ما این است که امسال اگر برنامه اربعین بر پا بود و همه پای کار بودند موکبی به تنهائی با…

دبیر ستاد عتبات عالیات لارستان با اشاره به اینکه قصد ما این است که امسال اگر برنامه اربعین بر پا بود و همه پای کار بودند موکبی به تنهائی با نام امام زاده لارستان در اختیار بگیریم، گفت: برای برپایی موکب لارستان نیازمند مشارکت مسئولان، مردم و خیرین است.

یعقوب موحدی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات بصورت کشوری است و مسئولیت چندین فعالیت مختلف را بر عهده دارد، اظهار داشت: اولین فعالیتی که ۹۹ درصد آن صورت گرفته ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در مراحل پایانی است اما هر کس که تمایل داشته می تواند نذورات خود را به ستاد اهدا کند افزود: در کربلای معلی نیز صحن حضرت زینب کبری (س) در حال ساخت است و هم وطنان میتوانند در ساخت این صحن هم مشارکت کنند.

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات لارستان با اشاره به اینکه یکی از طرح هایی که وجود دارد هر فرد میتواند یک مترمربع از صحن حضرت زهرا با  هزینه سه میلیون تومان یا حضرت زینب با پرداخت ۴ میلیون تومان را بنام خود یا هر فردی که بخواهد ثبت و سند افتخاری دریافت نماید ادامه داد: طی صحبتی که با یکی از بانک ها داشته ایم این بانک قبول کرده است حتی این هزینه یک مترمربع را برای افراد بصورت وام ۵ ساله و بدون بهره و ضامن پرداخت کند و هر فرد می تواند با مراجعه به ستاد عتبات عالیات شهرستان و تحویل کپی شناسنامه و کارت ملی نامه ای دریافت و نسبت به دریافت وام و مشارکت در ساخت صحن های مطهر مشارکت کند.

این مسئول دومین برنامه ستاد عتبات عالیات اعزام نیروهای تخصصی مانند برقکار، کاشی کار و …. جهت ساخت صحن به کربلا و نجف اعلام کرد و یادآور شد: افراد می توانند به ستاد عتبات عالیات لارستان مراجعه و تخصص خود را اعلام کنند تا در زمان اعزام معرفی شوند.

وی تصریح کرد: معمولا برنامه اعزام این افراد ۳۰ روزه هست که ۲۵ روز کار و ۵ روز زیارت است.

موحدی راه اندازی موکب در ایام اربعین حسینی را یکی دیگر از فعالیت های این ستاد برشمرد و خاطر نشان کرد: طبق برآوردی که در جلسات کشوری داشتیم متوجه شدیم لارستان دارای موکب در زمان اربعین نیست در حالیکه بسیاری شهرستان ها دارای موکب هستند و از این رو با مکاتبات و تلاش بسیار توانستیم مجوز بر پائی موکب با نام امامزاده میرعلی بن حسین (ع) دریافت کنیم و این کار خوشبختانه صورت گرفت.

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات لارستان با اذعان به اینکه از دو سال پیش مجوز را دریافت کردیم و با مشارکت برخی موکب های حاضر در نجف و کربلا ۵ موکب با نام امام زاده میرعلی بن الحسین(ع)  بر پا و به زائرین خدمت رسانی شد عنوان کرد: البته سال اول بدلیل اینکه میخواستیم تجربه کسب کنیم بصورت مشارکتی با موکب داران دیگر شهرستان ها فعالیت کردیم و اتفاقا با استقبال خوبی از جانب همشهریان و زائرین حتی از کشورهای خارجی روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه در مجوز برپائی موکب ما آمده است که روزانه یک هزار وعده غذا برای صبحانه، ناهار و شام پخت شود و همچنین یک هزار نفر را بتوانیم اسکان دهیم، بیان کرد: دوستان خوبی از لارستان در سال اول پای کار بودند و در ایام اربعین سال ۹۸ خدمت رسانی به زائرین را بنام موکب لارستان صورت دادند.

موحدی با بیان اینکه سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه برپائی موکب نداشتیم اما امسال امیدوار هستیم با واکسیناسیون و باز شدن مرز و حضور زائرین مجدد برنامه پیاده روی پر شور اربعین صورت گیرد اضافه کرد: در حال حاضر از ما خواسته شده برای امسال برنامه خود را اعلام کنیم که آیا قصد برپائی موکب لارستان و تمدید مجوز را داریم یا خیر و این اتفاق بزرگی برای لارستان محسوب می شود اما نیاز به پای کار بودن مسئولین از جمله دفتر امام جمعه، فرمانداری، سپاه و مسئولین ادارت و هم شهریان داریم زیرا برنامه سنگینی است.

دبیر ستاد عتبات عالیات لارستان با اشاره به اینکه قصد ما این است که امسال اگر برنامه اربعین بر پا بود و همه پای کار بودند موکبی به تنهائی با نام امام زاده لارستان در اختیار بگیریم، گفت: واقعا این اتفاق امتیاز بزرگی است و حیف است که امتیاز از لارستان گرفته شود.

وی با درخواست کمک از عموم هموطنان و به ویژه لارستانی ها در مشارکت در برپائی موکب اربعین حسینی، افزود: از مردم و مسئولین لارستان خواهشمندیم تا به ستاد عتبات لارستان مراجعه کنند و هم در بحث مادی و نذورات و هم بعنوان نیروی انسانی نام نویسی کنند.

این فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه برانیاز به نیرو جهت پر کردن چارت سازمانی خود هستیم و توقع داریم هم شهریان به ما مراجعه و نام نویسی کنند تا در زمان برپائی موکب اربعین حسینی از انها بر اساس تخصصشان بهره ببریم، عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی ما نداشتن مکان مناسب برای ستاد عتبات لارستان است و اگر زمینی به ما تعلق بگیرد میتوانیم مکانی مناسب بسازیم تا محل مراجعه همشهریان و نگهداری وسایل اربعین حسینی باشیم.

دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات لارستان با اذعان به اینکه برخی از همشهریان در موکب های سایر شهرستان ها فعالیت دارند اما ما دعوت میکنیم تا در موکب شهرستان خود لارستان بیایند و فعالیت کنند، گفت: این افراد حتی بسیاری اقلام از لارستان به مواکب شهرستان های دیگر ارسال میشود اما اگر با ستاد لارستان همکاری کنند بهتر می توانیم برنامه ریزی و میزبانی کنیم.

موحدی با اذعان به اینکه درصورت همکاری از طرف مسئولین، مردم و خیرین، قصد داریم زمینی در کربلا گرفته و حسینیه ای مجهز بسازیم تا کاروان های لارستان در طول سال هم بتوانند از آن بهره ببرند و هزینه کاروان ها کاهش یابد، تصریح کرد: کار ما برای خدا و اهل بیت است و دوست داریم همه پای کار باشند و همچنین مجوزی که به سختی دریافت شده برای لارستان بماند و ما میتوانیم هم در ایام اربعین در خود لارستان برای زائرین و مسافرین موکب برپا کنیم و هم در خود مسیر نجف و کربلا و پذیرای هم وطنان و زائرین باشیم.

وی از عموم مسئولین و همشهریان تقاضای همیاری کرد و گفت: شماره حساب ستاد موکب اربعین لارستان نزد بانک مسکن : ۴۱۱۰۱۷۷۳۸۸۳۲۲ و شماره کارت موکب اربعین بنام یعقوب موحدی دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات لارستان ۶۲۸۰۲۳۱۳۳۸۱۵۵۹۱۳ و شماره حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لارستان نزد بانک ملی: ۰۱۰۴۳۳۳۹۸۶۰۰۰ و شماره کارت ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لارستان بنام امام جمعه لارستان حجت الاسلام موسوی ۶۰۳۷۹۹۱۹۳۴۳۲۰۲۹۶ جهت واریز وجوهات در نظر گرفته شده است.

موحدی با اذعان به اینکه علاقمندان به مشارکت در طرح‌های فوق و اطلاع از جزئیات بیشتر با شماره ۰۹۱۷۷۸۱۱۳۶۵ تماس بگیرند، اضافه کرد: همانگونه که در مراسم اربعین حسینی برادران و خواهران بزرگوار اهل سنت و شیعه در عراق در کنار هم نسبت به برپائی موکب اربعین و پذیرائی از زوار اقدام می کنند در لارستان هم در کنار برادران اهل تشیع از دوستان اهل تسنن هم جهت همکاری و همیاری دعوت به عمل می آوریم.

ح ۳۱۳/ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “دعوت از مردم لارستان برای برپایی موکب در اربعین حسینی”

  1. قابل توجه ؟؟!! گفت:

    ای کاش لارستان در مورد صنعت وعمران. وابادی هم. با سایر شهرستانها رقابت میکرد. نه تنها در. داشتن موکل جناب موحدی

  2. لاری. مطلع گفت:

    آقای موحدی نفس از جای گرم می کشی. برادر مردم در کارهای معیشتی روزگار سخت مانده اند. چشمان در رقابت با دیگر شهرستانها هستی

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین