پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 14

بیانیه روسای بیمارستانهای لارستان، خنج و اوز؛ در 18 ماه گذشته فرصت تجدید قوا نداشته ایم

روسای بیمارستا‌های لارستان، خنج و اوز در بیانیه مشترکی با بیان اینکه خیزِ جدید کرونا تمامِ ظرفیت‌های درمانی منطقه را اشغال کرده است، تاکید کردند: در ۱۸ ماه گذشته فرصتِ تجدیدِ…

روسای بیمارستا‌های لارستان، خنج و اوز در بیانیه مشترکی با بیان اینکه خیزِ جدید کرونا تمامِ ظرفیت‌های درمانی منطقه را اشغال کرده است، تاکید کردند: در ۱۸ ماه گذشته فرصتِ تجدیدِ قوا نداشته‌ایم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، در پی شیوع گسترده کرونای دلتا در منطقه و افزایش بیماران بستری در بیمارستان‌ها که مراکز درمانی را با چالش بزرگی مواجه کرده است، روسای بیمارستان‌ها و اعضای ستاد واکنش سریع مقابله با کرونای دانشکده علوم پزشکی لارستان در بیانیه‌ای مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از برگزاری دورهمی‌ها دعوت کردند؛ متن این بیانیه بدین شرح است:

مردم شریف لارستان بزرگ

ضمن تبریک اعیاد پربرکت ذی الحجه، به استحضار می‌رساند متاسفانه خیز جدید بیماری کرونا با گونه دلتا در منطقه منجر به اشغال ظرفیت تخت‌های بیمارستانی موجود در تمام شهرستان‌های منطقه شده است و ارائه خدمت به بیماران، با ایثارِ کادر سلامت و به دشواری انجام می‌شود.

در این شرایط خطرناک، بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و ادامه برگزاری تجمع‌های خانوادگی و اجتماعی و رفت و آمدها باعث افزایش تصاعدی تعداد بیماران و افزایش مرگ و میر می‌شود.

ما درک می‌کنیم که استمرار محدودیت‌ها برای مردم باعث خستگی شده است، اما استمرار کار شبانه‌روزی، مشاهده بیماری و درگیری خانواده‌ها و مرگ هموطنان، مدافعان سلامت را نیز به شدت فرسوده کرده است. مراکز درمانی ما از ۱۸ ماه پیش تاکنون بی‌وقفه در حال خدمت به بیماران کووید و غیر کووید بوده‌اند و مدافعان سلامت در این مدت فرصت استراحت و تجدید قوا نداشته‌اند.

ما از شما هموطنان فهیم انتظار داریم با برگزاری و حضور در تجمع‌های مختلف و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی پای این دشمن منحوس را به حضور و آدمکشی در خانواده خود باز نکنید. اگر شما سنگر مقابله با ویروس را ترک کنید، مدافعان سلامت به تنهایی قادر به محافظت از جان خیل آسیب دیدگان از حملات ویروس نخواهند بود.

ما همچنان تا پای جان برای انجام وظیفه خواهیم ایستاد، اما ظرفیت و توان مجموعه درمان محدود و در حال اشباع است و دردمندانه هشدار می‌دهیم که درصورت تداوم بی‌تفاوتی و سهل‌انگاری عمومی، به‌زودی تعداد بیماران بدحال منتظر تخت در پشت درب بیمارستان‌ها افزایش یافته و شرمساری و پشیمانی آن برای دعوت‌کنندگان به تجمع و اجابت کنندگان نقض دستورالعمل‌ها خواهد ماند.

روسای بیمارستان‌ها و اعضای ستاد واکنش سریع مقابله با کرونای دانشکده علوم پزشکی لارستان

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین