سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۲ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 20

یکی از دفاتر امام جمعه لارستان در حوزه علمیه دائر می شود

  امام جمعه لارستان با دعوت از مردم برای ترغیب فرزندان فرزندان جهت تحصیل در حوزه های علمیه گفت: اتاقی در محل حوزه علمیه علی بن ابی طالب (ع) جهت…

 

امام جمعه لارستان با دعوت از مردم برای ترغیب فرزندان فرزندان جهت تحصیل در حوزه های علمیه گفت: اتاقی در محل حوزه علمیه علی بن ابی طالب (ع) جهت دیدار امام جمعه با عامه مردم و بررسی مشکلات آنان در نظر گرفته شده است تا مردم شهرقدیم هم مسائل خود را براحتی بیشتری با امام جمعه مطرح کنند.

به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن تقدیر و تشکر از گروههای مختلف مردم و دست اندرکاران ستاد غدیر شهرستان به جهت مشارکت پررنگ در اجرای برنامه های دهه امامت و ولایت علیرغم مشکلات اقتصادی اظهار داشت: در این ایام دهها راس قربانی و هزاران وعده غذایی بصورت مجتمع و خانگی توزیع شد و مراسم خوبی در جای جای لارستان به اجرا درآمد که ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی ولادت امام موسی کاظم(ع) را تبریک گفت و با اشاره به ویژگی های اخلاقی و شیوه حضرت در ترویج و حفظ دین  افزود: آن حضرت علیرغم فشارها از ترویج دین غافل نبودند.

این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز نگرانی نسبت به اینکه وضعیت کرونا در کشور خوب نیست و ویروس دلتا در این مدت در حال یکه تازی است تصریح کرد: از مسئولین و مردم درخواست دارم که پروتکل ها و دستورات بهداشتی را جدی گرفته و رعایت کنند.

وی با تاکید بر خطرات ویروس دلتا  خاطر نشان کرد: متاسفانه در یک روز در منطقه با ۵ فوتی مواجه بودیم که جای نگرانی دارد.

امام جمعه لارستان با بازخوانی بخشهایی از بیانات رهبر انقلاب در آخرین دیدار با اعضای هیئت دولت دوازدهم بر توجه فعالان سیاسی و اجتماعی بر این فرمایشات تاکید و ادامه داد: فرمایشات ایشان در این دیدار از دوجهت دارای پیام است، جهت اول آنچه بطور صریح بیان فرمودند، و جهت دیگر سیره و مشی ایشان در نقد فعالیت های هشت ساله دولت است که هم نقاط مثبت و نقاط ضعف هر دو را بیان کردند ، این شیوه باید الگوی مسولان نظام اسلامی در نقد یکدیگر باشدکه شایسته مسولین در نظام اسلامی است.

وی با اذعان به اینکه فرصت خدمت یک نعمت است که باید مسولان، خصوصاً اعضای منتخب شورای شهر نیز مورد توجه قرار داده و میز کار را محلی برای نزدیک تر شدن به خداوند دانسته و قدر بدانند، بیان کرد: هر نعمتی دارای شکری است و شکر نعمت خدمت این است که مسئولین توان خود را جلب رضایت خدا و خدمت مردم قرار دهند.

امام جمعه لارستان با تاکید بر اینکه مبنای کارها باید پیشبرد اهداف انقلاب باشد زیرا این مردم در راه انقلاب جان دادند و ایستادگی کردند، افزود: باید اهداف کلان انقلاب را بشناسیم و در راستای آن حرکت کنیم چراکه حرکت عظیم انقلاب  بود که مستضعفین را از زیر دست مستکبرین نجات دهد و محرومیت زدایی کند.

وی با بیان اینکه هدف انقلاب این بود که نعمت را برای همه طبقات جامعه محقق کند نه برای عده ای خاص، یادآور شد: هدف انقلاب این بود که مردم در هر جا که هستند با آنها با عدالت رفتار شود و به حقشان برسند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه هر کس به قصد خدمت به مردم کاری را انجام دهد حتی اگر در جایی ثبت نشود و تشکری هم نشود در دیوان الهی فراموش نخواهد شد.

امام جمعه لارستان در ادامه با بازخوانی بخش دیگری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: بنا به توصیه رهبری آیندگان و دولت جدید باید از تجربه های دولت یازدهم و دوازدهم بهره ببرند.

وی با اشاره به این  تجارب گفت: بی اعتمادی به غرب یکی از این تجارب است که باید آیندگان از آن استفاده کنند، تصریح کرد: در دولت دوازدهم معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و نباید برنامه های داخلی را بر مبنای اعتماد و ارتباط با غرب برنامه ریزی کرد زیرا این کار به نتیجه نخواهند رسید‌ و بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی ما این است که حل مشکلات را به غرب گره زده ایم.

امام جمعه لارستان با توجه به نزدیک بودن آغاز به کار دولت سیزدهم گفت :تردیدی نیست که رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی دولت سیزدهم است و این مطالبه عموم مردم است که در بیانات رهبر معظم انقلاب مکرر بیان شده است.

وی با تاکید بر توجه به اولویت ها گفت :توجه مسولان به اولویت‌ها باعث کاهش هزینه ها و اتلاف وقت می شود و جای مسائل اصلی با مسائل فرعی اشتباه نمی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با استناد به فرمایشات رهبر انقلاب به بیان برخی از مسائل اصلی پرداخت و گفت،: مثلاً در مقوله اقتصاد مسئله کلیدی مسئله تولید، اشتغال، جلوگیری از تورم و  عدم وابستگی به غرب است.

حجت الاسلام موسوی در پایان از بازسازی ساختمان حوزه علمیه لارستان با استفاده از سهم امام علیه السلام خبر داد و تصریح کرد:  فضاسازی و بازسازی بسیار خوبی صورت گرفته است که در روز عید غدیر مورد بهره برداری قرار گرفت.

امام جمعه لارستان با دعوت از مردم برای ترغیب فرزندان فرزندان جهت تحصیل در حوزه های علمیه اضافه کرد: دفتری در محل حوزه علمیه علی بن ابی طالب (ع) جهت دیدار امام جمعه با مردم و بررسی مشکلات آنان در نظر گرفته شده است تا مردم شهرقدیم هم مسائل خود را براحتی  با امام جمعه مطرح کنند.

ف ۱۱۰

 

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۷:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین