شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

رنگ خون بر پیکره نقشه لارستان، خنج و اوز+نقشه

روند فزاینده موارد ابتلا به بیماری، بستری و مرگ در هفته جدید نیز ادامه پیدا کرد و متاسفانه بیشتر مناطق سه شهرستان به ویژه شهرستان های لارستان و اوز وضعیت…

روند فزاینده موارد ابتلا به بیماری، بستری و مرگ در هفته جدید نیز ادامه پیدا کرد و متاسفانه بیشتر مناطق سه شهرستان به ویژه شهرستان های لارستان و اوز وضعیت بسیار بغرنجی را سپری کردند و به رنگ فوق قرمز یا قرمز تغییر وضعیت داده اند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، حامد هاشمی، معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشکده در این مورد اظهار داشت: با توجه به قطعیت وقوع موج جدید با ویروس جهش یافته دلتا و روند فوق العاده سریع بیماری در این نوع ویروس و بروز موارد بسیار بدحال، شاهد افزایش چشمگیر موارد بستری و مرگ در هفته جدید بودیم.

وی خاطرنشان کرد: پیرو هشدارهای قبلی، روند انفجاری موارد ابتلا منجر به فشار بسیار مضاعف به سیستم بهداشت و درمان گردید و متاسفانه عواقب آن به صورت موج شدید موارد بستری و مرگ بروز نمود. افزایش موارد بسیار بدحال ، بستری در سنین پایین تر و بروز موارد مرگ در افراد جوان تر و بدون هیچ گونه بیماری زمینه ای زنگ خطر بسیار جدی ای است که علیرغم تمام هشدارهای قبلی در دو هفته اخیر در حال بروز است.

معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشکده افزود: ویروس جهش یافته دلتا هیچ کدام از گروه های سنی را در امان نگذاشته است و متاسفانه موارد بدحال، بستری و مرگ در همه گروه های سنی مشاهده می شود.

هاشمی تصریح کرد: سیستم بهداشت و درمان با تمامی پرسنل و به صورت شبانه روزی در حال گسترش برنامه ایمن سازی علیه کووید ۱۹ بوده و با تمام توان و رایزنی های مداوم در حال تامین واکسن مورد نیاز جهت گروه های سنی بالای ۴۰ سال و همچنین مشاغل پرخطر بوده و به زودی به پوشش مطلوب ایمن سازی در گروه سنی بالای ۴۰ سال دست خواهیم یافت و سپس گروه های سنی پایین تر از ۴۰ سال در دستور کار و برنامه ریزی جهت ایمن سازی قرار دارند.

وی اظهار داشت: برای کنترل بیماری و شکستن زنجیره انتقال به افزایش پوشش ایمن سازی به بالای ۸۰ درصد جمعیت در معرض خطر (بالای ۱۸ سال) نیاز است، به همین دلیل و تا رسیدن به شاخص مطلوب و کنترل بیماری کماکان نیاز به همکاری و مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل های پیشگیری از بیماری، رعایت استانداردهای فاصله گذاری اجتماعی و عدم شرکت در تجمعات و دورهمی ها هستیم؛ بنابراین، پرسنل بهداشت و درمان عاجزانه از مردم تقاضا دارند که اصول بهداشتی را تا رسیدن به آن نقطه رعایت کنند.

رنگبندی مراکز خدمات جامع سلامت دانشکده علوم پزشکی لارستان اعلام شد:

فوق قرمز: درز، لطیفی، کرمستج، لار، براک، کورده، اوز، کهنه، بنارویه، جویم، کوره، فیشور، هرم، بیرم، عمادشهر

قرمز: هرمود، خور، دهکویه، دشتی، بالاده، باغ، دهفیش، سده، خنج، کورده خنج

نارنجی: شرفویه، بریز، آشنا، محمله، سیف آباد، بیغرد، بیدشهر

زرد: چاه نهر، بلغان، کهنویه

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۴:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین