شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

انتقاد شهروندان از لغو پیاپی پروازهای فرودگاه لارستان و یادآوری چند نکته ضروری

لغو پیاپی پروازهای فرودگاه لارستان منجر به گلایه مردم و سردرگمی مسافران شده است. به گزارش گروه شهروتد خبرنگار میلاد لارستان، فرودگاه لارستان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود…

لغو پیاپی پروازهای فرودگاه لارستان منجر به گلایه مردم و سردرگمی مسافران شده است.

به گزارش گروه شهروتد خبرنگار میلاد لارستان، فرودگاه لارستان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود و به واسطه استقبال خوب مردم این خطه از گذشته تاکنون در خطوط داخلی و به ویژه بین‌المللی همواره از فرودگاه‌های پرتردد کشور محسوب می‌شود.

سالهاست که فرودگاه بین‌المللی لارستان توانسته با ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی و فنی، مسافران زیادی را به سمت خود جلب کند و بدین‌ترتیب رتبه پنجم کشور ایران را به لحاظ پرواز‌های خارجی با خود یدک بکشد.

حضور شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه لارستان همواره با اُفت و خیز همراه بوده و به جز یکی دو شرکت محدود، با وجود فراهم بودن زیرساخت‌ها و از آن مهمتر وجود انبوه مسافران، شاهد استقبال کم شرکت‌های هواپیمایی در این فرودگاه هستیم.

در پیش از شیوع کرونا با توجه به سیاست کشورها در خصوص انجام پروازها و همچنین حضور شرکت‌های بین‌المللی هواپیمایی نظیر العربیه و فلای دبی و ایران ایر شاهد رونق چشمگیری در زمینه انجام پرواز به مقاصد گوناگون نظیر کویت، قطر، مسقط، شارجه، دبی و غیره بودیم که متأسفانه پس از اوج‌گیری کرونا، علاوه بر آنکه پرواز شرکت‌های خارجی بسیار کاهش یافت یا به کلی لغو شد، شاهد کاهش چشمگیر پروازهای شرکت‌های داخلی نیز بوده‌ایم.

هر چند که با ورود شرکت هواپیمایی قشم‌ایر با همراهی شرکت ایران ایر و پس از مدت‌ها وقفه شاهد حضور مجدد شرکت خارجی فلای دبی و انجام پرواز در مسیر دبی-لار و بالعکس هستیم، اما شوربختانه علاوه بر آنکه میزان پروازهای کنونی کفاف حجم مسافران را نمی‌دهد، سایر مسیرهای پرتقاضا نظیر کویت، تهران، قطر و مسقط نیز همچنان طبق روال قبل پروازی دائر نشده یا فقط موردی بوده است.

متأسفانه از اوایل مردادماه جاری بنا به دلائل نامعلوم پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر که در طول ماه‌های اخیر پرواز مسیرهای تهران-لارستان به دبی و بالعکس را انجام می داد، باطل شده و این امر منجر به بروز مشکلات برای مسافران شده است و براساس شنیده‌ها، کنسلی پروازهای این شرکت در فرودگاه لارستان تا یک‌ماه آتی تداوم خواهد داشت که پیشگیری از این امر، نیازمند پاسخگویی و پیگیری مدیران فرودگاه و مسئولان این شرکت هواپیمایی است. اگرچه مسئولان فرودگاه لارستان تعمیرات دوره ای هواپیما ها را دلیل زمین گیر شدن آنها می دانند.

در فرودگاهی مثل فرودگاه لارستان که مسافر وجود دارد، لغو پروازها اصلا قابل توجیه نیست و نباید شاهد تکرار آن باشیم.

تردد مردم منطقه لارستان بزرگ به کشورهای خارجی اجتناب ناپذیر و مورد نیاز است. چرا باید برای ارائه خدمات فقط به یک شرکت متکی بود که با بروز مشکلات شاهد لغو پروازها باشیم.

از طرفی، بسیاری از کسبه، مدیران، پزشکان، دانشجویان، بیماران و غیره برای مسافرت به تهران نیازمند استفاده از پرواز هستند که باید پروازهای تهران از فرودگاه لارستان در تمام طول هفته دائر باشد اما با لغو پروارها فقط اکنون در یک روز به مقصد تهران پرواز برقرار است!!

براساس بررسی‌های صورت گرفته در کشور ایران دهها شرکت هواپیمایی دولتی و خصوصی فعال در عرصه هوانوردی با قابلیت حمل بار و مسافر نظیر شرکت‌های ماهان، آتا، وارش، اترک، کاسپین، ساها، آسمان، کیش ایر، کارون، پارس ایر، زاگرس، سپهران، معراج، تابان، ایران‌ایرتور، پویا ایر و غیره وجود دارد که حضور هر یک از آنها می‌تواند علاوه بر هم‌پوشانی ارائه خدمات داخلی و خارجی، منجر به ایجاد رقابت و کاهش هزینه‌ها و همچنین رونق بیش از پیش فرودگاه لارستان شود.

نکته‌ای که از آن نباید غافل شد، قابلیت فرودگاه لارستان برای استقرار یک شرکت هواپیمایی بومی است که می‌تواند با همت مسئولین، بیان راهکارهای کارشناسی از سوی متخصصان، تلاش برای انسجام سرمایه‌داران در زمینه ایجاد شرکت هواپیمایی و پیگیری این مهم در سطوح مدیران ارشد کشور توسط نماینده مردم، مورد توجه قرار گیرد و رونق اقتصادی، گردشگری و تجاری را در منطقه رقم زد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۳:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین