شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

«فدائیان حضرت زینب» بانوانی از صحرای باغ لارستان در خدمت سازندگی و سلامت

    گروه بانوان جهادگر فدائیان حضرت زینب بخش صحرای باغ لارستان گروه جهادی نوپا اما با تلاش های وسیعی از نوعِ سازندگی،آموزشی و فرهنگی تا جلوه های عظیم جهاد…

 

 

گروه بانوان جهادگر فدائیان حضرت زینب بخش صحرای باغ لارستان گروه جهادی نوپا اما با تلاش های وسیعی از نوعِ سازندگی،آموزشی و فرهنگی تا جلوه های عظیم جهاد در دوران کروناست که گره های بیشمار گشوده اند و لبخندهای مهربانی به ارمغان آورده اند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، گروه نوپای جهادی فدائیان حضرت زینب سلام الله علیها گروهی با اقداماتی وسیع است که از سال ۱۳۹۷ در بخش صحرای باغ لارستان آغاز به کار کرده است.

این گروه جهادی به طور رسمی نخستین گروه جهادگر بانوان به همت نیروهای پایگاه مقاومت حضرت زینب عمادشهر در بخش صحرای باغ لارستان و زیرمجموعه حوزه مقاومت بسیج سپاه صاحب الزمان(عج) این بخش است، در هر زمینه ای که فکرش را کنیم اعم از سازندگی و عمرانی، فرهنگی و اجتماعی تا معیشتی و بهداشتی و روزگاران سخت کرونایی پا به میدان  گذاشته اند و جهادی کردند تماشایی!

مسوول گروه جهادگر فدائیان حضرت زینب(س) می گوید: از سه سال پیش به همراه تعدادی از بانوان عضو پایگاه مقاومت حضرت زینب شروع به فعالیت کردیم و روز به روز بر شوق و اشتیاقمان برای ادامه کار اضافه می شود.

از او پرسیدم که در طول این سه سال در کدام یک از حوزه های فرهنگی، سازندگی و… فعالیت کرده اید که با پاسخ جامعش من نیز لبخندی از جنس رضایت و تحسین بر لبانم نقش بست.

 

جهادگران فدائی حضرت زینب طلایه دار سازندگی و عمرانی

این گروه جهادگر بالغ بر ۴۰ پروژه عمرانی و سازندگی را در بخش صحرای باغ از مرمت منازل تا ساخت سرویس های بهداشتی و خفر چاه فاضلاب و…را که نیاز بوده به ثمر رسانده اند.

در تهیه لوازم منزل از وسایل سرمایشی و گرمایشی، کولر، بخاری و آبگرمکن گرفته تا دیگر اقلام ضروری نیز همیاری داشته اند و گرهی از کارِ نیازمندی باز و لبخندی از رضایت بر لبانشان نشانده اند.

 

نوعروسان، بهره مند از کمک های گروه جهادی نوپا

پورمرادی ادامه می دهد: در مسیر فعالیت های جهادی مان تصمیم گرفتیم بخشی از کمک ها را نیز روانه زندگی زوج های جوان و نوعروسان کنیم تا شروع زندگیشان لذت بخش و هموار تر گردد و با فراهم کردن جهیزیه برایشان گامی در شروع زندگیشان برداشتیم.

فعالیت این گروه جهادی قسمت های جالب و شگفت انگیز بسیاری دارد که این بانوی جهادگر از آنها اینگونه می گوید: برای انجام کار جهادی نباید به دنبال اقدامات بزرگ و وسیعی باشیم،گره زندگی هرکسی برای خودش یک گره وسیع است،گاهی یک برگه حساب دفتری یا نسخه دارو و هزینه بستری بیمار برای یک خانواده وسعتی دارد که با تهیه یک جهیزیه هم برابری می کند، آنچه مهم است گره گشایی است.

 

کرونا و ورق خوردن برگ دیگری از گامهای پرشور جهادی

از مسوول این گروه جهادی درمورد  فعالیتشان در ایام شیوع کرونا نیز پرسیدم که خب طبیعتأ باز هم باید منتظر پاسخ هایی شنیدنی و گامهای جهادی استورارتری بودم و همین طور هم شد.

او گفت: کرونایِ منحوس از زمان شیوعش کام همه آدمیان را تلخ کرده است اما در این بین نحوست و شیوعش خیلی از خانواده ها را علاوه بر مسئله حفظ سلامتی درگیر تأمین نیازهای معیشتی هم کرده و درد افزون تری شده است.

پورمرادی ادامه داد: وقتی که با گذران زندگی سخت افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا مواجه می شدیم با تمام تلاش پیگیر شدیم تا بتوانیم نقشی ادا کنیم و کمی از مشقت های این بلای همه گیر رخنه کرده در زمین و زمان را کم کنیم.

 

با نامِ سردار سلیمانی،حرکت در مسیر خدمت

گروه جهادگران فدائی حضرت زینب در دلِ روزگار کرونایی با پویش طرح شهید سلیمانی به راه افتادند و با نام و یاد سردار سلیمانی گامی برداشتند از جنسِ همان گامهای سازندگی سردار.

از مدیر این گروه جهادی در بخش صحرای باغ لارستان خواستم از فعالیتشان در پویش شهید سلیمانی برایمان بگوید و او اظهار داشت: در پویش شهید سلیمانی ما از پایش های محله ور، تهیه بسته های کمک معیشتی و بهداشتی تا ضدعفونی کوچه ها و معابر پای کار ایستادیم.

او با اشاره به راه اندازی یک کارگاه کوچک برای تهیه ملزومات بهداشتی گفت: بخشی از کمک های مؤمنانه گروه جهادی فدائیان حضرت زینب مربوط به تهیه ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی بوده است که در طول ایام کرونا میان نیازمندان و و نیز در بعضی مراسماتی که برگزار می شد توزیع کردیم.

تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی و اهدای کارت های هدیه بخش دیگری از کمک های مؤمنانه این گروه جهادی است که در سطح بخش صحرای باغ با توزیع میان نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا انجام گرفته است.

مدیر این گروه جهادگر از  اقداماتی دیگر که در قالب طرح شهید سلیمانی انجام داده اند یاد کرد و گفت: افراد نیازمندی را که در سطح بخش صحرای باغ به کرونا مبتلا می شدند شناسایی کردیم و با تهیه غذا ودارو به آنها کمک می کردیم و مرتب از احوالشان جویا می شدیم.

گروه پرتلاش جهادگر فدائیان حضرت زینب همان هایی هستند که با اقدامات جهادی خودشان بر نوع نگاه های جنسیتی نسبت به اقدامات جهادگرانه خط کشیده اند.

وقتی خانم پورمرادی برایم از حکایت ضدعفونی معابر و کوچه خیابان های سطح شهر توسط بانوان جهادگر گفت ابتدا برایم شوکه کننده بود اما این حرکت جهادی از آن گروه پرجهاد بعید نبود و جای تحسین ویژه تری داشت.

 

جهادگران فدائی حضرت زینب در آستانه ماه محرم

ماه محرم ماه رحمت و مهربانی باز هم شاهد جلوه گری گروه فدائیان حضرت زینب در طول این سه سال بوده است، این گروه جهادگر در ماه محرم برنامه های ویژه ای از جمله برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی و پخت اطعام دارند که امسال مراسم شیرخوارگان به دلیل شیوع کرونا با ظرفیت کم و در فضای باز برپا کردند.

تاسوعا و عاشورا بارقه ای دیگر از جلوه جهادی این گروه در قالب فعالیت های معیشتی با پخت اطعام و توزیع آن میان نیازمندان است.

مدیر گروه جهادگران فدائی حضرت زینب(س) در پایان گفتگو از تمامی اعضای این گروه جهادی و فرماندهان پیشین و کنونی حوزه مقاومت بسیج صحرای باغ و گروه های مختلف پایگاه مقاومت اعم از گروه تولید محتوا و رسانه، گروه جهادی و سازندگی،تیم اجتماعی ( در رابطه با آسیب های اجتماعی جامعه و تعلیم و تربیت و آموزش فرزندان و خانواده )،تیم امر به معروف و نهی از منکر تشکر کرد.

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین