پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

امام جمعه لارستان خواستار گفتما‌ن‌سازی از سوی رسانه‌ها شد

امام جمعه لارستان با درخواست از اصحاب رسانه در جهت گفتمان سازی و جااندازی آرایش جدید در بین مردم و همچنین تقسیم کار بین مسئولین و رسانه ها گفت: تا…

امام جمعه لارستان با درخواست از اصحاب رسانه در جهت گفتمان سازی و جااندازی آرایش جدید در بین مردم و همچنین تقسیم کار بین مسئولین و رسانه ها گفت: تا تقسیم کار صورت نگیرد خروجی کار و وظیفه افراد مشخص نمی شود.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدمختار موسوی‌خرم در نشست خبری با اصحاب رسانه لارستان ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری محرم اظهار کرد: کشور ما در حال حاضر با طغیان بیماری کرونا روبروست و خسارتهای زیادی به کشور از جهات مختلف وارد شده است که مهمترین آن شاهد هستیم روزانه هزاران نفر به این بیماری مبتلا می شوند و صدها نفر نیز فوت می کنند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در یک پیام تلویزیونی سفارشاتی در جهت اخذ تدابیر لازم در مواجهه با طغیان بیماری کرونا داشتند گفت: خوب است که کلمات و سفارشات رهبری با یک نگاه رسانه ای پیگیری شود تا رسانه ها نیز بتوانند بخوبی نقش خود را ایفا کنند. همچنین ما از اصحاب رسانه کمک و استمداد می طلبیم تا بتوانیم از نظرات آنها در جهت جلوگیری از شیوع این بیماری قدم برداریم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در سویه جدید بیماری کرونا با نام سویه دلتا شاهد هستیم که قریب به چهل هزار نفر ابتلا و حدود ۶۰۰ نفر فوتی هستیم که نشان از سرایت و قدرت بالای این سویه است. رهبر معظم انقلاب بیان نموده اند که باید در مقابل سویه دلتا آرایش دفاعی جدیدی را اخذ کنیم. در واقع معنای این جمله این است که آرایش دفاعی قبلی ما مفید فایده نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خرم با درخواست از اصحاب رسانه در جهت گفتمان سازی و جااندازی آرایش جدید در بین مردم و همچنین تقسیم کار بین مسئولین و رسانه ها اظهار کرد: تا تقسیم کار صورت نگیرد خروجی کار و وظیفه افراد مشخص نمی شود.

وی سه نکته مهم در محور اصلی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بیان کرد و افزود: محور اول رعایت موکد شیوه نامه های بهداشتی است.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه رسانه با احساس، عقل و با فطرت مردم در ارتباط است، خاطر نشان کرد: گاهی یک عکس تاثیرگذاری آن بر مردم بیش از ساعت ها سخنرانی است و اگر بتوان حتی یک درصد مردم را تشویق به رعایت پروتکل های بهداشتی نمائیم یعنی روزانه به همان میزان ابتلا و فوت را کم کرده ایم و باید به مردم با دادن آمار و تاکید بر آن اوج خطر را از طریق رسانه القا کرد.

موسوی خرم دومین محور اصلی فرمایشان مقام معظم رهبری را تقویت مواسات با محوریت مساجد با تاکید بر بیکاری مردم بیان کرد و افزود: در برخی از جلسات ایام محرم دیده می شود افرادی هستند که از سر ناتوانی منتظر گرفتن غذا هستند و این اتفاقات ناراحت کننده است. انسان دارای فطرت پاک هستند که اگر این فطرت با روش صحیح درگیر شود تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه لارستان سومین محور را تضرع، دعا و انابه عنوان کرد و گفت: می توان با کمک رسانه ها نقش و اثرات دعا را برای مردم تبیین کرد.

وی با اذعان به اینکه در بیماری ها یک عامل عادی وجود دارد که توسط دکتر معاینه می گردد اما عواملی نیز در جهت معاالجه وجود دارد که عوامل معنوی هستند، ادامه داد: مثلا افرادی بوده اند که حتی بیماری سرطان را توانستند با تقویت روح خود درمان کنند. آن روزی با مصییبت روبرو می شویم که مردم در مواجهه با بیماری دچار وحشت و ناامیدی بشوند، البته باید واقع بینی داشت اما مرز بین واقع بینی و وحشت باید حفظ شود. رسانه ها می توانند محورهای اصلی دفاع در مقابل بیماری را تقویت نمایند.

حجت الاسلام موسوی پیشنهاد تشکیل تشکل خبرنگاران در لارستان را مطرح کرد و افزود: با ایجاد این تشکل خبرنگاران منطقه بهتر می توانند از مسئولین مطالبه گری کرده و دفتر امام جمعه نیز آمادگی لازم در جهت همکاری با اصحاب رسانه را خواهد داشت.

امام جمعه لارستان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص مطالبه‌گری در رابطه با دوبانده شدن محور بندرعباس-لار- جهرم معروف به «جاده مرگ» گفت: در چند هفته گذشته که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در نماز جمعه شهر لار شرکت کردند بنده ۶ مطالبه را از نماینده داشته ام و مستقیم این مسئول را مورد مخاطب قرار دادم و اولین مطالبه در رابطه موضوع دوبانده شدن محور بندرعباس-لار و جهرم بود و یک صحبت اعتراضی هم خطاب به اقای استاندار فارس داشته ام که به تازگی استاندار پاسخ به این سخنان دادند و نامه ای به اداره کل راه و شهرسازی لارستان داشته و از مدیرکل خواسته است کارهایی که از ابتدا تا کنون در رابطه با این محور انجام داده اند گزارش آن را به استانداری بفرستند.

وی تصریح کرد: دو سال پیش نیز زمانی که در محور لار به جهرم یک خانواده به رحمت خدا رفتند نامه ای به رئیس جمهور هم داشته ام و رئیس جمهور در جواب به این نامه نوشتند این موضوع را به وزیر راه و شهرسازی ارجاع داده ایم و وزیر راه پیگیر است.

موسوی اضافه کرد: جایگاه امام جمعه مشخص است و هر اداره ای نسبت به جایگاه خود باید مطالبه کند و این ظرفیت ها باید کنار هم قرار بگیرد قطعا تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

در این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان نیز در سخنانی با بیان اینکه شرایط کرونا در سطح لارستان و حتی کشور بغرنج شده است بگونه ای که رهبر معظم انقلاب یکی از اصلی ترین موضوعات کشور را این بیماری عنوان کردند که باید برای آن چاره ای اندیشید، گفت: هر کدام از مردم و مسئولین وظیفه دارند تا به سهم خود را در جهت کاهش این بیماری عمل کنند.

موحدی با بیان اینکه کرونا یک امر بهداشتی تنها نیست بلکه یک امر اجتماعی است، ادامه داد: همه باید در جهت کاهش شیوع این بیماری تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه بحث رسانه یکی از موضوعات بسیار اساسی است، ادامه داد: متاسفانه اکثر خبرها کپی برداری و به دور از نوآوری است.

این مسئول با اشاره به اینکه معمولا رسانه ها به ارائه آمار می پردازند نه به ارائه راهکار که این خود چالش بزرگی است که باید به آن پرداخته شود، خاطر نشان کرد: باید دید بسیاری از مشکلات از کجا نشات گرفته می شود تا بتوان بهتر راهکار ارائه داد.

وی با اذعان به اینکه زمانی می توان به یک نتیجه مثبت رسید که گزارش و خبر برای مردم باورپذیر باشد، عنوان کرد: زمانی که دولت بخاطر کرونا تعطیلی سراسری را قانون می کند بسیاری به سفر می روند و این مورد نشان می دهند که هنوز بیماری کرونا برای بسیاری از مردم باورپذیر نشده است.

موحدی خاطر نشان کرد: رسانه باید برای مردم بیماری کرونا را باورپذیر کند. اگر افراد واقعا این بیماری را باور کنند خودبخود بهتر مسائل بهداشتی را رعایت خواهند کرد.

به گزارش میلاد لارستان، در این جلسه اصحاب رسانه نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود از قبیل ساماندهی کمک های مردمی در ایام شیوع ویروس کرونا بصورت تخصصی و به دور از موازی کاری، تلاش در جهت پیشگیری از بروز بیماری با تشویق به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، تبلیغ توسط ائمه جماعات در سراسر شهرستان در جهت تشویق مردم به واکسینه شدن و رعایت پروتکل ها ، استفاده بیشتر از قدرت فضای مجازی و رسانه، اجرا و تقویت طرح شهید سلیمانی در منطقه و ارتباط بیشتر مسئولین با اصحاب رسانه پرداختند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۷:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “امام جمعه لارستان خواستار گفتما‌ن‌سازی از سوی رسانه‌ها شد”

  1. لارستانی وکرنا گفت:

    از زمان شیوع کرونا حدود ۲. سال میگذرد ومرتب از اینها حرفها در مراسم ها زده میشود. اما هیچ تاثیری. نداشته. وهمه این حرفها به زودی فراموش شده است جلوگیری از کرونا با سخنرانی. توصیه. عملی نمیشود باید با قدرت. وبا سماجت نیروهای. اجرایی عملی کرد. مانند بسیاری از کشورها

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین