دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 58 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

نزدیک به 81 هزار نفر در لارستان، خنج و اوز واکسن کرونا دریافت کرده‌‌اند

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی علوم پزشکی لارستان تعداد ۸۸ هزار و ۸۳۰ دز واکسن تحویل دانشکده شده که ۶۵ هزار و ۵۱۲  دز مربوط به لارستان بوده است، گفت:…

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی علوم پزشکی لارستان تعداد ۸۸ هزار و ۸۳۰ دز واکسن تحویل دانشکده شده که ۶۵ هزار و ۵۱۲  دز مربوط به لارستان بوده است، گفت: تاکنون ۸۰ هزار و ۸۹۵ دز واکسن در لارستان، خنج و اوز تزریق شده است.

به گزارش میلاد لارستان، دکتر وحید یگانه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس کلینک تخصصی هاشمی‌زاده بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار برگزار شد با بیان اینکه از اصحاب رسانه منطقه درخواست دارم که هر موقع خبری را در خصوص مسئله علوم پزشکی می خواهند اطلاع رسانی کنند از کانال علوم پزشکی بررسی نمایند تا اخباری موثق به دست مردم برسد، اظهار داشت: درخواست دیگر من از اصحاب رسانه این است در سالن شهید باقریه یک روز در کنار کارکنان علوم پزشکی باشند و در امور واکسیناسیون همکاری نمایند. توقع ما از رسانه ها این است که امیدواری را به جامعه تزریق کنند و در کنار خبرهای ناراحت کننده فوت افراد حتی میزان بهبود بیماران را نیز گزارش کنند تا به مردم امیدواری نیز تزریق کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در منطقه لارستان واکسیناسیون گروه سنی ۳۹ سال آغاز شده است، افزود: این اتفاق مهمی است زیرا واکسیناسیون کشوری برای گروه سنی ۵۰ سال در حال انجام است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه به دلیل حوزه وسیع منطقه و اینکه باید واکسن بین سه شهرستان توزیع شود این روال کمی سخت تر است، تصریح کرد: خود لارستان شامل ۵ بخش است که ۴۰ مرکز جامع سلامت و ۸۲ خانه بهداشت را شامل می‌شود.

این مسئول با اذعان به اینکه در سالن تجمیعی شهید باقریه لارستان ما دارای ۷ غرفه هستیم که به خاطر استقبال مردم و اینکه ساعات اولیه صبح به سالن باقریه مراجعه می کنند طبیعی است که در مقطعی از روز واکسن به اتمام برسد، خاطر نشان کرد: در واقع به دلیل کمبود واکسن در کشور به صورت قطره چکانی واکسن به ما تعلق می گیرد.

یگانه پیک اصلی تزریق واکسن در شهر لار را ابتدای صبح دانست و علت ایجاد تجمع را همین ساعات مراجعات اعلام کرد و افزود: از تاریخ ۲۶ مرداد تا ۱ شهریور ۱۰ هزار دز واکسن به ما اختصاص داده شده که امروز به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سعی بر این است که موجودی واکسن را هر بار به صفر برسانیم و سریعا جهت واکسیناسیون تزریق کنیم و فقط واکسن آسترازنکا به دلیل تزریق دز دوم حفظ کنیم، ادامه داد: در مورد کمبود واکسن برکت نیز باید گقت متاسفانه تولید واکسن بر اساس زمان بندی پیش نرفت و بیشتر این واکسن به مراکز استان تخصیص پیدا کرده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی علوم پزشکی لارستان با تأکید بر اینکه فعلا برنامه‌ای برای واکسیناسیون گروه مشاغل و اصناف نداریم، عنوان کرد:  تزریق واکسن صرفا بر اساس فقط گروه سنی در حال انجام است.

یگانه با گریزی در مورد آمار واکسیناسیون از ابتدای بیماری کرونا تا کنون، گفت: تعداد ۹۴ هزار و ۲۴ تست در لارستان، خنج و اوز انجام شده که ۶۸ هزار و ۲۶ مورد آن مربوط به لارستان بوده که از این میان تست ۲۱ هزار و ۲۷ مورد مثبت بود که ۱۴ هزار و ۱۰۶ تست مثبت مربوط به لارستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد فوتی های منطقه ۳۰۴ نفر است که ۲۰۰ نفر از آن مربوط به لارستان بوده است، تصریح کرد: در مجموعه علوم پزشکی لارستان ۶۹۷ نفر از پرسنل به بیماری کرونا مبتلا شدند که ۴۹۳ مورد آن مربوط به لارستان بوده و متأسفانه یک مورد هم فوتی از کادر درمان داشتیم.

این مسئول با بیان اینکه از پرسنل مبتلا شده به بیماری کرونا در حوزه درمان ۳۶۴ نفر بوده‌اند که ۲۴۷ نفر آنها از بیمارستان امام رضا (ع) بوده اند، خاطر نشان کرد: پرسنل مبتلا در زیر مجموعه بهداشت ۲۸۲ نفر که ۲۰۱ نفر از آنها مربوط به لار بوده اند و همچنین پرسنل زیر مجموعه ستاد علوم پزشکی نیز ۵۱ نفر مبتلا به بیماری کرونا شده اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی علوم پزشکی لارستان تعداد ۸۸ هزار و ۸۳۰ دز واکسن تحویل دانشکده شده که ۶۵ هزار و ۵۱۲  دز مربوط به لارستان بوده است، افزود: تاکنون ۸۰ هزار و ۸۹۵ دز واکسن در مجموعه علوم پزشکی لارستان تزریق شده که ۵۸ هزار و ۱۹۹ دز مربوط به لارستان بوده است.

وی با ارائه آمار تفکیکی از اختصاص انواع واکسن‌ها به مجموعه علوم پزشکی لارستان، بیان کرد: از مجموع واکسن های دریافتی ۲ هزار و ۸۳۵ دز اسپوتنیک، ۴۰۰ دز بهارات، ۱۸ هزار و ۵۰۰ دز آسترازنکا، ۶هزارو ۷۵۰ دز برکت و ۶۰ هزار و ۱۹۵ دز نیز سینوفارم بوده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۳:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین