شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 60 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

115 میلیارد تومان اعتبار مصوب 1400 برای مسیر جهرم-لار-بندرعباس، تخصیص 75 میلیارد تومان تاکنون

سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس در سال ۱۴۰۰به ریاست دکتر رحیمی استاندار فارس و با دبیری دکتر نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس روز…

سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس در سال ۱۴۰۰به ریاست دکتر رحیمی استاندار فارس و با دبیری دکتر نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس روز چهارشنبه مورخ ۱۰‏/۰۶‏/۱۴۰۰در سالن جلسات شهید قاضی استانداری برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از تسنیم در این جلسه گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه های اقتصاد مقاومتی سال ۱۴۰۰ توسط دکتر نوروزی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس ارائه شد. وی در پاسخ به سوالی در خصوص اعتبار تخصیصی به مسیر بزرگراهی جهرم-لار-بندرعباس اظهار داشت: این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان است و در بودجه ۱۴۰۰ سرجمع ۴۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده که همه ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است. نوروزی گفت: ۱۵ میلیارد تومان نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها به اعتبار این پروژه اضافه شده که به صورت کامل تخصیص یافته است.

نوروزی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن برای این پروژه در نظر گرفته که تا چند روز آینده مرحله اول آن یعنی ۲۰ میلیارد تومان تخصیص می‌یابد، افزود: اعتبارات مصوب این پروژه در سال جاری ۱۱۵ میلیارد تومان است که در مجموع تاکنون ۷۵ میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: گرچه فعلا در مورد اعتبارات بند ط تبصره ۲ قانون بودجه نمی‌توان با قطعیت گفت که تخصیص خوبی داشته باشد اما از محل بند ط تبصره ۲ قانون بودجه نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه بزرگراه جهرم_ لار_ بندرعباس پیش‌بینی شده است.

به گزارش میلاد لارستان در بند ط تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ آمده است:

ط‌- به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف سیصد هزار میلیارد (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل ردیف ۹۰ـ۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون از بنگاه‌ها، سهام و سهم‌الشرکه را برای ایجاد طرحهای زیربنایی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته مندرج در این قانون به پیمانکاران و مشاوران تعاونی، خصوصی، عمومی غیردولتی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) واگذار نماید. همچنین دولت مجاز است در سقف این بند، نسبت به واگذاری اموال، املاک و دارایی‌های خود برای تکمیل و اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اقدام نماید.

پا احتساب ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار ۱۴۰۰ و با فرض عدم وجود بدهکاری پیمانکاران حدود ۱۶ کیلومتر از مسیر مذکور می تواند مجددا در امسال دارای اعتبار دوبانده سازی باشد. البته احتمالا بخش قابل توجهی از این اعتبار بایستی صرف پرداخت بدهی پیمانکاران گردد.

البته این موضوع نیز می تواند از سوی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان پاسخ داده شود که آخرین وضعیت تامین اعتبار از ماده ۵۶( بانک ملی و تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان وام) به کجا رسیده است؟

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۷:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “115 میلیارد تومان اعتبار مصوب 1400 برای مسیر جهرم-لار-بندرعباس، تخصیص 75 میلیارد تومان تاکنون”

  1. دلسوز گفت:

    وام ۲۰۰ میلیاردی به زودی تخصیص داده میشه و پروژه سرعت خوبی میگیره

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین