شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مسئولان از جوانان لارستانی بانک اطلاعاتی تهیه کنند/به محلات محروم شهر لار رسیدگی شود

امام جمعه لارستان با توصیه به شورای اسلامی شهر لار مبنی بر رعایت عدالت در انجام مصوبات، گفت: در برخی از محلات شهرقدیم لار با سایر محلات بسیار فاصله دارند…

امام جمعه لارستان با توصیه به شورای اسلامی شهر لار مبنی بر رعایت عدالت در انجام مصوبات، گفت: در برخی از محلات شهرقدیم لار با سایر محلات بسیار فاصله دارند که باید به این محلات محروم رسیدگی شود.

به گزارش میلاد لارستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) با اشاره به اینکه این امام عظیم‌الشأن پیام‌آور واقعه عاشورا به سراسر عالم بودند، اظهار داشت: در هفته اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای جدید دولت سیزدهم نکات مهمی مطرح کردند که می‌بایست سرلوحه همه کسانی که در نظام اسلامی منصب دارند، مخاطب این بیانات هستند.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به استان خوزستان و سیستان‌وبلوچستان، یک جلوه مردمی بودن و شنیدن بی‌واسطه از مردم است، افزود: مسئولان باید بدانند که از دور یا به واسطه رسانه با مردم صحبت نکنیم بلکه مدیران باید در بین مردم حاضر شوند و مردم اگر فریادی هم دارند، بر سر ما بزنند تا خدای نکرده دادشان را نزد دیگران نبرند.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه همه مدیران اجرایی، شورای شهر، نماینده مردم، امام جمعه و غیره در بین مردم حاضر شوند و بی‌واسطه با مردم صحبت کنند، تصریح کرد: مردم از عدم ارتباط با مسئولان گله‌مند هستند و وقتی‌که برای دیدار با آنها به محل کار مراجعه می‌کنند، بعضاَ با مردم برخورد مناسبی ندارند که این رویکرد پذیرفتنی نیست و حتما باید اصلاح شود.

این استاد حوزه و دانشگاه از دائر بودن دفتر امام جمعه شهر لار به مدت دو روز در هفته در شهرقدیم و فعال بودن دفتر به مدت دو روز در شهرجدید خبر داد و خاطر نشان کرد: در هفته پیش‌رو در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ تا اذان ظهر در حوزه علمیه لارستان، ارتباط مردمی امام جمعه با مردم صورت می‌گیرد و در هفته‌های آتی نیز در روزهای دوشنبه و چهارشنبه در همین مکان با مردم دیدار برگزار می‌شود.

وی اتخاذ سبک زندگی مردمی را یکی دیگر از جلوه‌های مردمی‌بودن برشمرد و ادامه داد: مردم باید حتی در هنگام حضور در دفتر مسئولان نباید احساس غربت کنند بلکه آنجا را یک مکان خودمانی تصور کنند و مسئولان باید از اشرافی‌گری و از موضع بالا به مردم نگاه کردن خودداری شود.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در زمینه عدالت عقب هستیم، عنوان کرد: اساس حکومت اسلامی بر پایه اقامه عدل است و برای جبران عقب‌ماندگی‌ها تلاش کنیم چراکه مسئله عدالت بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام موسوی‌خرم بستر توسعه عدالت است و این فاصله‌های طبقاتی کنونی به جهت بی‌توجهی به مقوله عدالت است، گفت: هر مصوبه و لایحه‌ای که تصویب یا تنظیم می‌شود باید یک پیوست عدالت داشته باشد تا یک بخشنامه لطمه‌ای به عدالت نزند و حق طبقات مظلوم پایمال نشود.

وی با توصیه به شورای اسلامی شهر لار مبنی بر رعایت عدالت در انجام مصوبات، افزود: در برخی از محلات شهرقدیم لار با سایر محلات بسیار فاصله دارند که باید به این محلات محروم رسیدگی شود.

این مسئول از تهیه طرحی برای حضور مسئولان به اتفاق امام جمعه لارستان در سطح محلات برای شناسایی مشکلات و گسترش عدالت، تصریح کرد: باید عقب‌ماندگی محلات نسبت به یکدیگر جبران شود.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه مسئله اعتماد و امید مردم به دولت باید احیاء شود چرا که اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است، بیان کرد: یکی از علل بروز بی‌اعتمادی آن است که در خیلی از جاها قول داده شده اما عمل نشده یا خلاف آن رخ داده است.

 وی با اشاره به اینکه مسئولان باید برای وعده‌ها روزشمار معین شود و کاری که از سوی مسئولان وعده داده می‌شود، برای زمان اجرای آن زمان لازم تخمین‌زده شود، یادآور شد: سرکشی، حضور و توزیع خواستن از مسئولان منجر به پیشرفت در کار می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه مردم در برخی از موضوعات حالت رها شدگی احساس می‌کنند، ادامه داد: مردم در مسائل اقتصادی احساس می‌کنند که اصلا دست کسی نیست و گاهی حتی انسان احساس می‌کند که دلال‌ها گرداننده موضوع شده‌اند و برای رفع این دیدگاه دولت و مسئولان باید از خود اقتدار عمل نشان دهد.

امام جمعه لارستان با بازخوانی بخش‌های دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوان‌سازی دولت، تصریح کرد: در بدنه دولت باید از جوانان زبده استفاده شود که این مهم می‌بایست در سطح لارستان نیز الگوگیری شود.

وی با طرح این سوال از مسئولان که آیا بانک اطلاعاتی از جوانان نخبه لارستانی در اختیار دارند یا خیر؟!، بیان کرد: تعداد زیادی از جوانان لارستانی در مقاطع بالا و در رشته‌های خوب فارغ‌التحصیل شده‌اند که وقتی گفته می‌شود مثلا لار در برخی مسائل عقب مانده، دلیلش آن است که به این سرمایه‌ها توجه نشده است و این جواهراتی که به آنان توجه نمی‌شود، پیش دیگران ارزش دارند.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر تهیه بانک اطلاعاتی از جوانان لارستانی، گفت: باید از وجود نخبگان و جوانان در سطح لارستان استفاده شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین