جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

کشاورزی قراردادی، حلقه مفقوده بین تولید و مصرف در لارستان

معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: کشت قراردادی محصولات زراعی بخش کشاورزی به عنوان نسخه نجات‌بخش ارتقای سطح معیشت کشاورزان و عامل اصلی افزایش…

معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: کشت قراردادی محصولات زراعی بخش کشاورزی به عنوان نسخه نجات‌بخش ارتقای سطح معیشت کشاورزان و عامل اصلی افزایش تولید، نویدبخش آینده خوش برای فعالان این حوزه راهبردی در لارستان است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان علی سعیدی نژاد اظهار داشت: کشاورزی قراردادی، سیاست وزارتخانه و حلقه بین تولید و مصرف است که با ترویج آن بین حلقه های حمل، خرید، صنایع تبدیلی، عرضه بین تولیدکننده و مصرف کننده، رابطه مشخصی شکل می گیرد و نقش واسطه کمتر می شود.

وی افزود: با وجود آنکه همه ساله مازاد یا کاهش تولید محصولات کشاورزی مشکلات متعددی را برای کشاورزان و تنظیم بازار ایجاد می کند اما اجرای کشت قراردادی و تولید بر مبنای ثبت سفارش بازار داخل و خارج راهگشای این امر خواهد بود.

سعیدی نژاد تصریح کرد: شهرستان لارستان با داشتن پتانسیل بالای بخش کشاورزی در زمینه تولید محصولات خارج از فصل از جمله سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی و به عنوان بزرگترین تولیدکننده سیب زمینی طرح استمرار استان فارس همچنین مجاورت با استان های همجوار تولیدکننده محصولات خارج از فصل، برخورداری از فرودگاه بین المللی و نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و امکان توسعه صادرات محصولات کشاورزی، میتواند درآمد ارزی قابل توجهی را نصیب کشور کند.

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر در راستای توسعه کشت قراردادی در محصولات صیفی خصوصا گوجه فرنگی و پیاز، زمینه همکاری شرکت کشت وصنعت دشت سبز غرب در حال بررسی و عملیاتی شدن است.

این کارشناس با اشاره به اینکه این شرکت یکی از شرکتهای قوی کشاورزی در استان کرمانشاه است، بیان کرد : طی بازدیدی که مسئولین اجرایی این شرکت در روزهای پانزدهم و شانزدهم شهریور ماه سال جاری از مزارع آماده کشت گوجه فرنگی لارستان داشتند، قرار است که در خصوص اجرای طرح پایلوت سازگاری ارقام گوجه فرنگی و تغذیه آن در مناطق گوجه کار لارستان از جمله هرمود و چاه نهر اقداماتی صورت گیرد.

سعیدی‌نژاد ادامه داد: کاهش دغدغه کشاورزان و بازار با اجرای طرح کشاورزی قراردادی و تسهیل فروش محصولات کشاورزی، موثر شدن تشکل ها در خرید محصولات کشاورزان، افزایش عملکرد و افزایش درآمد کشاورزان، کاهش دادن دغدغه تامین مواد اولیه برای کارخانه فرآوری، سودآور بودن محصولات کشاورزی و پیوند دادن به بازارهای جدید، ورود به صادرات در بخش کشاورزی از جمله مزایای طرح کشت قراردادی است.

وی اضافه کرد: این طرح برای تنظیم بازار نیز مناسب خواهد بود و اجرای آن در کاهش هزینه تولید، رونق صادرات و ارتقاء درآمد کشاورزان نقش به سزایی دارد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۴:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین