جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

با تشکیل کارگروهی مطالبات مردم لارستان در سطح ملی و استانی پیگیری شود

امام جمعه لارستان با طرح این پیشنهاد که بنده به عنوان امام جمعه اعلام آمادگی می کنم که نیازهای شهرستانی را باید شناسایی و اولویت‌بندی کرد و با تشکیل کارگروهی…

امام جمعه لارستان با طرح این پیشنهاد که بنده به عنوان امام جمعه اعلام آمادگی می کنم که نیازهای شهرستانی را باید شناسایی و اولویت‌بندی کرد و با تشکیل کارگروهی مطالبات مردمی را در سطوح مختلف هم استانی و ملی دسته‌بندی و در دیدار با وزرا با برنامه‌ریزی پیگیری کرد، گفت: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید برنامه‌ریزی کند که مطالبات مردم شهرستان لارستان را مطرح و پیگیری کند.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم با گرامیداشت ۲۶ شهریورماه به عنوان روز اورژانس فوریت‌های پزشکی از همه تلاشگران این عرصه که در مقاطع مختلف نظیر سوانح، تصادفات و به ویژه مواجه با ویروس منحوس کرونا و دفاع از سلامت مردم تشکر کرد و اظهار داشت: فعالان در اورژانس از خط مقدم مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا هستند.

وی با گرامیداشت آغاز دفاع مقدس با بیان اینکه صدام با تحریک استکبار و تحلیل غلط با هدف نابودی نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی را بر علیه ملت ایران شروع کرد، افزود: همه ما نسبت به حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت مسئولیم که اگر دفاع مقدس نبود تاکنون کشور مکرر مورد تجاوز دشمن قرار می‌گرفت اما دفاع مقدس یک دیوار بلند و مستحکم در مقابل همه تجاوزکاران ایجاد کرد.

امام جمعه لارستان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های نظامی ایران طی سالیان اخیر، تصریح کرد: کشورمان اکنون به نقطه‌ای رسیده که علاوه بر آنکه حتی فکر حمله به ایران را در سر نمی‌پرورانند، این قدرت می‌تواند موجودیت مستکبران را با خطر جدی مواجه کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برخلاف تهدیدات پی‌درپی دشمنان اما جرأت عملی کردن آن را ندارند و این در حالی است که در گذشته حتی تهدید هم نمی‌کردند و هر جا احساس خطر می‌کردند، حمله خود را انجام و همه چیز را نابود می‌کردند و پس از آن حتی عذرخواهی هم نمی‌کردند، خاطر نشان کرد: دفاع مقدس عبرتی برای دشمنان است و اگر دفاع مقدس نبود به طور قطع بارها مورد تعرض قرار می‌گرفتیم.

وی با تأکید بر اینکه باید خود را از خطر تحریف دفاع مقدس بر حذر باشیم چرا که دفاع مقدس یک عاملی است که موجب اعتبار، آبرو و عزت مضاعف ملت ایران شد، ادامه داد: دفاع مقدس یک تجربه عملی موفق است که برای آنکه کارایی آن را از بین ببرند، آن را تحریف می‌کنند.

حجت‌الاسلام موسوی با توصیه به گفتمان‌سازی و همچنین بهره‌گیری از وجود رزمندگان در جمع جوانان و بیان خاطرات و واقعیات دفاع مقدس، عنوان کرد: بیان حقایق دفاع مقدس، هم روحیه جوانان را مستحکم می‌کند و هم الگوسازی می‌کند و هم جلوی تحریف را می‌گیرد.

امام جمعه لارستان یکی از شرایط موفقیت دولت جدید عدالت‌خواه و انقلابی را تقویت اعتماد عمومی برشمرد و یادآور شد: تقویت اعتماد عمومی بسترساز حرکت انقلابی دولت انقلابی خواهد بود.

وی با برشمردن برخی از راه‌های تقویت اعتماد عمومی، گفت: گسترش و تعمیق عدالت در ابعاد مختلف، برخورد قاطع با مدیران فاسد، حضور مستمر در بین مردم، جدی گرفتن نظارت مردمی، پرداختن به فوریت‌های خدمتی که حال مردم را خوب می‌کند از جمله مواردی است که اعتماد عمومی را تقویت می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی رفع تبعیض و اصلاح قوانین فسادزا را یکی از موارد مهم در ترویج اعتماد عمومی دانست و افزود: اجرای بی‌کم‌وکاست قوانین مبارزه با فساد می تواند فاصله طبقاتی، رانت‌خواری و غیره را از میان بردارد.

وی با تمجید از اقدام مناسب رئیس جمهور منتخب به دلیل حضور در بین آحاد مردم، تصریح کرد: این روحیه می‌بایست در میان تمام مدیران در رده‌های مختلف دیده شود و دیدارهای مردمی را در زمره کارهای اصلی خود قرار دهند.

امام جمعه لارستان با انتقاد از اینکه در ۸ ماه مسئولیت دولت قبل در وارد کردن واکسن از بهمن ماه‌ سال گذشته تا مردادماه سال جاری فقط ۱۵ میلیون دوز واکسن وارد شد اما از زمان روی کار آمدن دولت جدید در این مدت کوتاه بدون قبول کردن FATF  و بهانه‌تراشی، مسئولین انقلابی را در پُست‌های مختلف منصوب کرد که تاکنون ۵۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است، ادامه داد: مدیران گذشته باید پاسخگو باشند که چرا این کار را نکردند.

حجت‌الاسلام موسوی با تقدیر از اقدامات دولت سیزدهم در کنترل قیمت سیمان، عنوان کرد: در حوزه‌های بورس، مسکن و کاهش گرانی‌های کالاهای اساسی، جلوی بسیاری از مشکلات در طول مدت کوتاه از شروع به کار دولت جدید گرفته شده است و امید می‌رود در آینده خبرهای خوش بیشتری به گوش ملت برسد.

وی با تقدیر و تشکر از حضور مقتدرانه ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حیات خلوت آمریکا و استکبار جهانی، گفت: این ناوگروه در مدت ۷۶ روز از مبدأ ایران حرکت کردند و تا سن‌پترزبورگ روسیه حرکت کردند و با حضور ۲۰ کشور رژه برگزار کردند و به کشور بازگشتند و در سواحل مکران با ناوشکن سهند ساخت ایران اقتدار آفرینی کردند.

امام جمعه لارستان با خطاب قرار دادن مسئولان شهرستان لارستان اعم از خود و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: رئیس جمهور سیزدهم با یک شعار عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد پا به عرصه میدان گذاشته است که برخی از کارها نیازمند پیگیری ما مسئولان است.

 وی با طرح این پیشنهاد که بنده به عنوان امام جمعه اعلام آمادگی می کنم که نیازهای شهرستانی را باید شناسایی و اولویت‌بندی کرد و با تشکیل کارگروهی مطالبات مردمی را در سطوح مختلف هم استانی و ملی دسته‌بندی و در دیدار با وزرا با برنامه‌ریزی پیگیری کرد، افزود: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید برنامه‌ریزی کند که مطالبات مردم شهرستان لارستان را مطرح و پیگیری کند.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه نام امام جمعه را در صدر افراد پیگیری کننده امور بنویسید، گفت: همه ما باید یک صدا و همراه با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده، رئیس اداره مربوطه و غیره باشند و موضوع مورد بحث با همکاری همگانی در سطح ملی و استانی پیگیری کرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۵:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین