جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۴ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

آگاه‌سازی و تبیین باید بدون ایجاد فتنه، فساد و دعوا باشد

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه آگاه‌سازی و تبیین باید بدون ایجاد فتنه، فساد و دعوا باشد، خاطر نشان کرد: آن مسیری که برای مردم و مسئولان آگاهی به…

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه آگاه‌سازی و تبیین باید بدون ایجاد فتنه، فساد و دعوا باشد، خاطر نشان کرد: آن مسیری که برای مردم و مسئولان آگاهی به وجود آورد مطلوب است.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن عرض تسلیت به مناسبت قرار گرفتن در آستانه رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت مظلومانه امام حسن(ع) و همچنین شهادت حضرت ثامن‌الحجج حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بر لزوم برپایی مراسم‌های شایسته تأکید کرد و اظهار داشت: امید می‌رود که مشی و رفتار و سیره همه ما همچون اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد.

وی با بازخوانی بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان و جوانان در پایان برنامه بزرگ اربعین حسینی، افزود: مسئله تبیین دارای اهمیت است و خیلی از حقایق باید تبیین شود و به معنی واقعی کلمه در این زمینه می‌بایست جهادگونه عمل کرد.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه جوانان باید در راه افشاگری یعنی راهی که زینب کبری(ص) طی کردند، وارد شد و با الگوگیری از راه امام حسین(ع) که راهی شیرین و موفقی است که به نتیجه قطعی می‌رسد، می‌توان کشور را به قله‌های سعادت معنوی و مادی رساند، تصریح کرد: اگر بایدها و نبایدها در روش تبیین رعایت نشود، دچار افراط و تفریط خواهیم شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه آگاه‌سازی و تبیین باید بدون ایجاد فتنه، فساد و دعوا باشد، خاطر نشان کرد: آن مسیری که برای مردم و مسئولان آگاهی به وجود آورد مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه آگاه‌سازی باید متقن، مستدل و به هنگام باشد، ادامه داد: نباید تبیین با جنجال، هیاهو و غرض‌ورزی همراه باشد.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه یکی دیگر از آداب تبیین و آگاه‌سازی عمارگونه و بدون تعصب به تعلقات جناحی باشد، عنوان کرد: یکی از کارهای مهم نخبگان و خواص تبیین است، عقائد باید بدون تعصب تبیین کرد و حقیقت را فهمید که در جنگ صفین یکی از کارهای مهم عمار یاسر تبیین حقیقت بود.

امام جمعه لارستان استقامت و تکرار در مسیر تبیین را یکی از آداب آگاه‌سازی برشمرد و یادآور شد: در مسیر تبیین انسان نباید ناامید شود چرا که کار فرهنگی تدریجی‌الحصول است و به عبارتی نتایج آن به مرور حاصل می‌شود و جامعه با آن فرهنگ آشنا می‌شود.

وی پرهیز از تهمت‌زدن را از دیگر مصادیق روش تبیین دانست و اضافه کرد: اگر در مسیر آگاه‌سازی به دیگران تهمت بزنیم، اثرگذاری آن کاهش می‌یابد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین