پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۴ق.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

آزمایشگاه علوم‌شناختی و مهندسی مغز در مجتمع آموزش عالی لارستان افتتاح می‌شود

رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان از فعال‌سازی آزمایشگاه اینترنت اشیا در سال گذشته در مجتمع آموزش عالی لارستان خبر داد و گفت: آزمایشگاه علوم شناختی و مهندسی مغز نیز که…

رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان از فعال‌سازی آزمایشگاه اینترنت اشیا در سال گذشته در مجتمع آموزش عالی لارستان خبر داد و گفت: آزمایشگاه علوم شناختی و مهندسی مغز نیز که فقط حدود ۱۰ دانشگاه در کشور از این محیط برخوردار هستند با هزینه مشارکتی خیر نیکوکار وطن پرست و دولت ساخته شده و تجهیز آن صورت گرفته و بزودی افتتاح آن هم انجام می‌شود.

علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه مجتمع آموزش عالی لارستان که با عنوان دانشگاه دولتی لارستان هم شناخته می شود از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: البته متاسفانه نسبت به شهرستان های دیگر استان و حتی در سطح کشور که فعالیت خود را زودتر شروع کرده و رشد خوبی هم داشت اند این مجتمع با تاخیر در لارستان افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه با این وجود با توجه به حضور افراد توانمد بومی و حمایت خیرین و مسئولین شاهد پیشرفت های خوبی در مجتمع بوده ایم، افزود: مجتمع آموزش عالی لارستان دارای اعضای هیئت علمی توانمندی است که یکی از نقاط اتکای مجموعه به حساب می آیند و از طریق آنها توانسته ایم وضعیت بسیار مطلوب تری نسبت به برخی دیگر از مراکز داشته باشیم.

اشتغال به تحصیل حدود ۷۰۰ دانشجو در مجتمع آموزش عالی لارستان

این مسئول از اشتغال به تحصیل حدود ۷۰۰ دانشجو بصورت متوسط سالانه در مجتمع آموزش عالی لارستان خبر داد و تصریح کرد: در صورت افزایش فضاهای فیزیکی بیشتر و  اعضای هیات علمی می‌توان از تعداد بیشتری دانشجو میزبانی کرد.

رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان با اذعان به اینکه دانشجویان مجتمع در حال حاضر در ۷ رشته مهندسی برق، کامپیوتر، مکانیک، صنایع، شیمی و شهرسازی و همچنین رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند، خاطر نشان کرد: ما در صدد این هستیم که بتوانیم افزایش رشته ها را با جدیت پیگیری کنیم اما سیاست وزارت علوم طی چندسال اخیر بصورت انقباضی بوده و حتی در دانشگاه های بزرگ هم رشته خاصی اضافه نشده که البته این سیاست بدنبال آن بوده است که دانشگاه ها با رشد کیفی و بر اساس ماموریت ها روبرو شوند و تلاش خواهیم کرد رشته های جدیدی حتی در مقطع کارشناسی ارشد به مجتمع اضافه کنیم.

 

کمبود سرانه فضای آموزشی، رفاهی و خوابگاهی در دانشگاه دولتی لارستان

وی در تشریح سطح امکانات مجتمع آموزش عالی لارستان، عنوان کرد: در خصوص فضای فیزیکی مورد نیاز، بخش اصلی فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه در ساختمان بیمارستان سابق امام سجاد(ع) که توسط خیر گرانقدرحاج عبدالرسول وطن‌پرست بازسازی شده، در حال انجام است و ساختمان اداری و مجموعه تکمیلی آموزشی مجتمع هم در یک فضای ملکی در بلوار دادمان مستقر است و باید گفت که با شاخص های مدنظر چه در بحث سرانه فضای آموزشی و چه سرانه فضای رفاهی و خوابگاهی فاصله داریم.

طاهری با اشاره به اینکه وزارت علوم برای ارتقا، تخصیص دانشجو و افزایش بودجه دو شاخص را مدنظر می گیرد، ادامه داد: یکی فضای فیزیکی که تحت اختیار دانشگاه هاست و دوم تعداد اعضای هیئت علمی است که با افزایش این دو مورد ارتقا و گرفتن  امتیاز صورت خواهد پذیرفت.

اخذ مجوز جذب ۷ عضو هیئت علمی برای مجتمع آموزش عالی لارستان

وی از اخذ مجوز جذب ۷ عضو هیئت علمی برای مجتمع آموزش عالی لارستان طی ۲ سال اخیر خبر داد و بیان کرد: امیدواریم به مرور این نفرات را جذب کنیم که از همین جا از فارغ التحصیلان یومی منطقه دعوت می شود در فراخوان های جذب هیئت علمی مجتمع که هرساله توسط وزارت علوم برگزار می شود، شرکت کرده و به تقویت مجتمع آموزش عالی لارستان کمک کنند.

رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان با اشاره به اینکه علاوه بر آن، اعضای هیئت علمی بومی منطقه که در دانشگاه های سایر شهرستان های کشور مشغول به فعالیت هستند این امکان را دارند که محل خدمت خود را به لارستان انتقال دهند، یادآور شد: نکته حساس تر و مهم تر فضای فیزیکی دانشگاه است که دارای وضعیت مناسبی نیستیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه یک ساختمان در دست احداث با اعتبارات دولتی داریم که شاید از محدود پروژه های موجود در لارستان است که بصورت دولتی در حال ساخت است، گفت: برای اینکه مشکل فضای فیزیکی ما حل شود نیازمند یک همت همه جانبه از مسئولین و خیرین و معتمدین لارستان هستیم.

ضرورت تبدیل مجوز اصولی مجتمع آموزش عالی لارستان به مجوز قطعی

وی با تأکید بر اینکه موضوع تبدیل مجوز اصولی مجتمع به مجوز قطعی هم یک ضرورت است که نیاز به توسعه عواملی مانند زیرساخت ها و نیروی انسانی دارد، اضافه کرد: قطعا با همکاری و همدلی مسئولین، نیک اندیشان و دلسوزان شهرستان که همواره حامی مجتمع بوده اند قابل انجام است.

امکان ساخت خوابگاه دانشجویی با مشارکت دولت و خیرین

طاهری بحث اصلی در حوزه رفاهی را مربوط به خوابگاه دانشجویان دانست و افزود:  در حال حاضر به صورت استیجاری است و البته یک ساختمان دیگر که خانواده نیک‌اندیش راستی لاری در اختیار مجتمع آموزش عالی لارستان قرار داده اند اما این فضاها کاربری اصلی خوابگاهی نداشته و با تراکم دانشجوئی بالاست.

رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان با اشاره به اینکه با این وجود سعی کرده ایم در همین خوابگاه ها امکانات رفاهی را در حد امکان تقویت کنیم، تأکید کرد: قطعا اگر خیرین پای کار بیایند می توان با امضا تفاهم نامه همکاری بین دولت و خیرین اعتبار مناسب و همچنین تسهیلات دراز مدتی را در جهت ساخت و تجهیز خوابگاه های دانشجوئی جذب کرد و از طرفی سعی کرده ایم با جذب اعتبارات ملی آشپزخانه مجتمع را به تجهیزات مکانیزه مجهز کنیم که افزایش کیفیت غذائی را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه به لحاظ موضوعات زیرساختی و امکانات از سال های اولیه راه اندازی دانشگاه ۲۷ آزمایشگاه پژوهشی مجتمع از محل اعتبارات دولتی تجهیز شد، عنوان کرد: پس از آن ما به سراغ این رفتیم تا فعالیت های تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی را در مجتمع ایجاد کنیم که در ابتدا مرکزمحاسبات سریع مجتمع افتتاح و خدمات خوبی را به محققین ارائه کرده است.

افتتاح آزمایشگاه علوم شناختی و مهندسی مغز در آینده نزدیک

طاهری از فعال‌سازی آزمایشگاه اینترنت اشیا در سال گذشته در مجتمع آموزش عالی لارستان خبر داد و تصریح کرد: آزمایشگاه علوم شناختی و مهندسی مغز نیز که فقط حدود ۱۰ دانشگاه در کشور از این محیط برخوردار هستند با هزینه مشارکتی خیر نیکوکار وطن پرست و دولت ساخته شده و تجهیز آن صورت گرفته و بزودی افتتاح آن هم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مردادماه سال جاری کار واکسیناسیون اساتید و کارکنان مجتمع آموزش عالی لارستان انجام شد، خاطر نشان کرد: الان نیز نوبت به دانشجویان رسیده و طبق بررسی هایی که داشته ایم دانشجویانی که در شهر های مختلف به مراکز مربوطه مراجعه کرده اند واکسینه شده اند و مشکلی از این بابت نبوده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۴:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آزمایشگاه علوم‌شناختی و مهندسی مغز در مجتمع آموزش عالی لارستان افتتاح می‌شود”

  1. ناشناس گفت:

    جناب آقای دکتر طاهری،
    متأسفانه رویکرد شما در عدم حمایت از فارغ التحصیلان بومی در طول دوره مدیریتتان کاملا مشهود است. علیرغم وجود نیروی انسانی قوی و با رزومه علمی بسیار بالا ،‌ هیج برنامه ای برای نگهداشت یا ترغیب آن ها به جذب در مجموعه در سیاست های شما دیده نمی شود. در مقابل مشاهده رزومه برخی افراد غیر بومی که جذب هیئت علمی مجتمع شدند، کاملا تعجب برانگیز است!! همین موضوع باعث بی انگیزگی فارغ التحصیلان برتر بومی برای فعالیت در آن مجموعه می شود. هر چند بسیاری از این افراد با توجه به سوابق علمی برجسته شان در دانشگاه های سطح بالاتر جذب شده و در مدت زمان کوتاهی توانایی خود را به اثبات رساندند.
    برادرانه خدمت شما عرض می کنم،‌ برای حفظ این مجموعه و کمک به پیشرفت این مجتمع نوپا، مستقل و شجاعانه تر تصمیم بگیرید.
    با آرزوی توفیق خدمت

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین