جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 19 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

حمایت بنیاد کودک لارستان از دانش‌آموزان با هدف جلوگیری از بازماندن از تحصیل

بنیاد کودک لارستان با هدف حمایت از کودکان تشکیل شده و توانسته در حد بضاعت و امکانات خود خدمات مناسبی به کودکان ارائه کند. به گزارش میلاد لارستان، روز جهانی…

بنیاد کودک لارستان با هدف حمایت از کودکان تشکیل شده و توانسته در حد بضاعت و امکانات خود خدمات مناسبی به کودکان ارائه کند.

به گزارش میلاد لارستان، روز جهانی کودک روزی است که برای تجلیل از کودکان به رسمیت شناخته شده‌است. این روز در کشورهای مختلف در تاریخ‌های مختلف جشن گرفته می‌شود.

۲۰ نوامبر یا ۱۶ مهرماه از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی کودک نامگذاری شده‌ است. در لارستان چند سالی است که بنیاد کودک با هدف حمایت از کودکان تشکیل شده و توانسته در حد بضاعت و امکانات خود خدمات مناسبی به کودکان ارائه کند. برای آشنایی با این مرکز خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی را با سیده مریم کشفی مدیر بنیاد کودک لارستان ترتیب داده است که در زیر می‌خوانیم:

 لطفا خود را معرفی کنید:

سیده مریم کشفی هستم دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی.رئیس بنیاد کودک نمایندگی لار

درباره تاریخچه بنیاد کودک و اهداف آن در لارستان توضیح دهید:

بنیاد خیریه کودک لارستان با تکیه بر شعار هیچ دانش آموز مستعدی نباید از تحصیل باز بماند در سال ۱۳۹۶فعالیت خود را شروع کرد و هم اکنون با حمایت ۶۰ نفر از نیک اندیشان لارستانی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. این موسسه تاکنون توانسته است ۴۰ دانش آموز مستعد را شناسایی و بورسیه کند. موسس بنیاد کودک لارستان جناب دکتر خلیل شریف‌زاده است.

 

چه اهداف برای بنیاد کودک لارستان ترسیم شده است؟

هدف بنیاد کودک، حمایت از دانش آموزان با استعداد کم برخوردار است. آنچه می‌تواند جامعه ای را از نا آگاهی برهاند توسعه فرهنگ است. پس یکی از شاخص های تاثیر گذاری ها بر فرهنگ هر جامعه میتواند فراهم سازی بستر تحصیل دانش آموزانی باشد که در خطر ترک تحصیل هستند. دانش آموزان که ناخواسته و تنها به دلایل تفاوت های اقتصادی، اجتماعی، حتی جغرافیایی و عموما فرهنگی در معرض خطری قرار گرفته اند که توسعه این خطر در درازمدت دامن گیر جامعه خواهد شد.

 

در حال حاضر این بنیاد چند کودک را تحت پوشش دارد؟

۴۰ دانش آموز در لارستان، بیش از هشت هزار دانش آموز در کل کشور

 

محل تامین اعتبار کارهای بنیاد چگونه است؟

از آنجا که بنیاد کودک یک موسسه مردم نهاد است و افرادی هستند که بچه ها را از لحاظ مالی تامین می کنند ما به آنها همیاران هم می‌گویم و تمامی اعتبارات شامل مقرری ها و کمک های عمومی توسط مردم تامین می شود.

 

بنیاد کودک لارستان به کدام نهاد یا ارگان وابسته است؟

بنیاد کودک لارستان زیر نظر دفتر مرکزی تهران اداره می‌شود و یک موسسه مردم نهاد و غیرسیاسی است. بنیاد کودک نمایندگی لارستان یکی از نمایندگی های موسسه خیریه بنیاد کودک است که مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور دریافت کرده است.

 

جامعه هدف بنیاد کودک لارستان چه کسانی هستند و چگونه شناسایی می شوند؟

دانش آموزان با استعداد کم برخوردار از طریق افراد نیکوکار، آموزش و پرورش، مدارس، مردم و سایر موسسات خیریه و مردم نهاد عموم شناسایی می‌شوند.

 

در بحث تحصیلات کودکان چه خدماتی ارائه می شود؟

در واقع میزان کمکی که ما چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ معنوی به دانش موز ارائه می دهیم در راستای تحصیل و رشد تحصیلی دانش آموز است. همیار دانش آموز را انتخاب و هزینه مشخصی بابت تحصیل او می پردازد و مددکار بنیاد کودک رصد می کند که این مبلغ در زمینه تحصیل دانش آموز صرف شود و از طرفی سالی دو بار وضعیت اقتصادی، فرهنگی، تحصیلی و آسیب های احتمالی که ممکن است خانواده را تهدید کند بررسی می‌کند. در برخی موارد نیازهای اولیه خانواده اعم از نیازهای زندگی، درمان بیماری، ودیعه مسکن و… نیز تامین می شود.

 

آیا حمایت یا برنامه ای برای کودکان کار در نظر گرفته شده است؟

خیر. زیرا موسسات دیگری هستند که به صورت حرفه ای در این زمینه در حال فعالیت هستند.

 

از خانواده های کودکان چگونه حمایت می شود؟

هنگامی که بنیاد کودک از یک دانش آموز حمایت می کند در واقع به طور غیرمستقیم از خانواده دانش آموز حمایت می شود چرا که بار برخی از هزینه های فرزند شامل هزینه تحصیلی از دوش خانواده برداشته می شود.

 

توضیحات تکمیلی:

خوشبختانه دو نفر از دانش آموزان بنیاد کودک لار امسال توانسته اند در آزمون کنکور رتبه قبولی را کسب کنند.

سعی ما بر این است که بنیاد کودک لار را به درجه ای برسانیم که هیچ دانش آموزی به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز نماند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۶:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین