پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

۱۲۰هزارمترمربع زمین کشاورزی از دست متصرفان درگراش آزاد شد

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: ظرف پارسال و هفت ماه گذشته سال جاری تاکنون حدود ۱۲۰ هزار مترمربع اراضی کشاورزی از دست سودجویان و متصرفان آزادسازی و بازپس گیری شده…

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: ظرف پارسال و هفت ماه گذشته سال جاری تاکنون حدود ۱۲۰ هزار مترمربع اراضی کشاورزی از دست سودجویان و متصرفان آزادسازی و بازپس گیری شده است.

به گزارش میلاد لارستان، حسن مرادی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ظرف این مدت حدود یک و سال و نیم تاکنون نیز ۹۰ پرونده مربوط به تغییر کاربری و تفکیک غیرمجاز اراضی کشاورزی در این شهرستان تشکیل و با سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی این شهرستان ارسال شده است.

وی بیان کرد: پارسال بیش از ۵۰ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان با دستور قضایی تخریب شد که با تخریب این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز حدود ۶۶ هزار مترمربع زمین کشاورزی از دست سودجویان و متصرفان آزاد شده است.

مرادی گفت: متخلفان و متعرضان به حریم زمین های کشاورزی گراش بیشتر به صورت شبانه و روزهای تعطیل اقدام به ساخت وساز و تغییر کاربری ارضی کشاورزی می کردند.

وی ادامه داد: تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و با هماهنگی دستگاه قضایی شهرستان گراش اجرایی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: قلع و قمع این ساخت و سازهای غیرمجاز با همکاری و مشارکت فرماندهی انتظامی، شهرداری، اداره منابع طبیعی وآبخیزداری و نماینده فرمانداری این شهرستان انجام می شود.

مرادی با بیان اینکه روند شناسایی و پاکسازی ساخت و سازهای غیر مجاز درزمین های کشاورزی در طول سال با جدیت ادامه خواهد داشت، گفت: به‌منظور جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی، با حمایت های دادستان و حضور ماموران انتظامی، مصالحی که برای تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی انباشت شده بود نیز جمع آوری شد.

وی همچنین گفت: امسال تاکنون ۱۰ مورد جمع آوری مصالح ساختمانی با هدف پیشگیری از وقوع جرم و ممانعت از تفکیک و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در سطح شهرستان اجرا شده است .

مرادی بیان کرد: برخوردهای قاطع و به موقع و همکاری دستگاه قضایی شهرستان باعث می شود که انگیزه سوق افرادسودجو و فرصت طلب برای دست درازی ، زمین خواری و تغییر کاربری های غیرمجاز در سطح منطقه نیز کاهش یابد.

به گفته مرادی، شهرستان گراش دارای حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۳۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین