جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 43

احداث ساختمان مجتمع آموزش عالی از پروژههای اساسی لارستان است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان  با بیان اینکه قطعا ساختمان مجتمع آموزش عالی لارستان از پروژه های اساسی و زیربنایی شهرستان است، اما نیازمند بودجه کلان و قابل توجهی…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان  با بیان اینکه قطعا ساختمان مجتمع آموزش عالی لارستان از پروژه های اساسی و زیربنایی شهرستان است، اما نیازمند بودجه کلان و قابل توجهی است که متاسفانه تاکنون محقق نشده است، گفت: موضوع تخصیص اعتبار و ارتقاء مجتمع آموزش عالی لارستان، از جمله درخواست های ما از رییس جمهور بود که بصورت مکتوب به نماینده ایشان تحویل شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در نشست با رئیس و اعضای هیات علمی مجتمع آموزش عالی لارستان، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید در سخنانی خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی دانشگاه ها، نقش بی همتایی در تربیت اخلاقی و رشد علمی و فرهنگی دانشجویان دارند و در حقیقت جایگاه آنها، جایگاه ارزشمند و والایی است و امروز می بینیم که مسئولین و مقامات کشوری که در مسند مدیریتی هستند، همیشه به اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاههای خود افتخار می کنند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کشور ما توسعه همه جانبه داشته باشد و در عرصه ملی و فراملی بدرخشد و از منافع کشور دفاع و حمایت کنیم، تنها راهش این است که نیروهای توانمند و زبده در دانشگاه ها آموزش ببینند و این میسر نمی شود مگر اینکه اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ما قوی و پربار باشند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای کم توسعه، نیروهای انسانی توانمند و قوی پرورش یافته اند و بحث  آموزش را از صفر به صد رسانده‌اند؛ تصریح کرد: لارستان نسبت به شهرستان‌های دیگر کشور از چنین وضعیتی برخوردار است، چون یکی از شاخصه‌های مهم اصلی لارستان نیروهای توانمند و با استعداد است و بیشتر اقتصادشان انسان محور می باشد و علی‌رغم همه محدودیت‌ها جهت گیری اقتصادی مردم مبتنی بر توانمند بودن نیروی انسانی است.

معاون استاندار فارس افزود: در این شهرستان پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ای وجود دارد و دارای انسان‌ها و نخبگان زیادی هست که می توانند در رشد و توسعه منطقه کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر مواجه با شرایط غیر منتظره شدیم، از جمله تحریم های مالی موجب شد که دست کشور بسته شود و سیاست‌های انقباضی مالی در دولت و سازمان ها ایجاد شد ودولت نیز چابک‌سازی و کوچکتر کردن دولت را در برنامه های خود قرار داد و آنچه که امروز مشکلاتی در حوزه آموزش عالی داریم، بر اساس همین موضوع است و آنچه در شهرستان حاکم است نتیجه سیاست‌های انقباضی دولت است و در این خصوص ما هم ناچار شدیم که از این موضوع تبعیت کنیم، البته ساکت هم ننشستیم و همه مسئولان شهرستان در راستای منافع شهرستان بسیج شدند و با تمام توان پیگیری کردند و مکاتبات زیادی نیز با وزارت علوم از طریق کانال های رسمی و غیررسمی و از وجود نیروهای ارزشمندی در تهران و شیراز استفاده کردیم تا وضعیت مجتمع آموزش عالی لارستان درست شود، البته دولت برخی ها از دانشگاه ها را در شهرستان های مختلف تعطیل و برخی ها را به دانشگاه های مراکز استان الحاق کرد اما با این وجود مجتمع لارستان را حفظ کردیم.

حسنی سپس به سفر وزیر بهداشت به عنوان نماینده دولت به شهرستان در هفته قبل اشاره کرد و گفت: در سفر وزیر بهداشت، برخی از مشکلات و درخواست ها بصورت حضوری بیان شد و تعدادی هم به دلیل وقت کم حضور وزیر در شهرستان، بصورت مکتوب تقدیم گردید که در موضوع تخصیص اعتبار و ارتقاء مجتمع آموزش عالی لارستان نیز به صورت مکتوب به نماینده رییس جمهوری تحویل داده شد.

فرماندار این را هم گفت که در سفر هیئت دولت به استان فارس توجه شان بیشتر به توسعه زیرساخت ها و تخصیص اعتبار برای اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام بود و برای آنها بودجه ریزی شد مثل دو بانده کردن محور جهرم –لارستان- بندرعباس.

وی در ادامه سخنانش به محدودیت شدید مالی دولت در طی چند سال اخیر هم اشاره کرد و گفت: بسیاری از مجوزها، سرمایه‌گذاری ها و برنامه‌هایی که بر رونق تولید و اشتغال منطقه تاثیر داشت، متاسفانه به دلیل محدودیت های شدید بودجه ای با مانع مواجه شد.

حسنی در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد: قطعا ساختمان مجتمع آموزش عالی لارستان از پروژه های اساسی و زیربنایی شهرستان است، اما نیازمند بودجه کلان و قابل توجهی است که متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

پیش از این نیز دکتر طاهری رئیس مجتمع آموزش عالی لارستان و برخی از اعضای هیئت علمی این مجتمع نیز مشکلات و درخواست‌های مجتمع را بیان کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “احداث ساختمان مجتمع آموزش عالی از پروژههای اساسی لارستان است”

  1. لارستانی وانتظار مردم گفت:

    با کمال تأسف در سفرریس جمهور و وزیر بهداشت چندان توجهی به جنوب فارس و شهرستانهای لار وگراش. واوز وخنج نشد انتظار می‌رفت دکتر رضایی مسول دانشکده لار پروژها پردیس لار وبیمارستان جدید اوز و….را به اطلاع وزیر می‌رسانند وبرای این پروژه‌ها اعتبار بودجه درخواست میکردند ایشان به منطقه آمدند و تحت رفتند تهران بدون کمترین توجهی

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین