پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۸ب.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

کاشت “آویشن شیرازی” برای اولین بار در لارستان

  کارشناس گیاهان دارویی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از کاشت آویشن شیرازی در سطح دو هکتار برای اولین بار در این شهرستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

 

کارشناس گیاهان دارویی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از کاشت آویشن شیرازی در سطح دو هکتار برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار ایانا، عالیه سادات رفعت حقیقی با بیان اینکه در مزرعه مذکور  به ازای هر هکتار ٦٠ هزار نشاء آویشن مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: از این گیاه بسته به شرایط مزرعه، سه تا پنج سال برداشت است.

به گفته وی، پیش بینی می شود میزان عملکـرد آویشن در سـال اول،  ۴۰۰ تـا ۶۰۰ کیلـو گـرم در هکتـار امـا از سـال دوم بـه بعـد بـا توجـه بـه افزایـش تـوده گیاهـی و همچنیـن مراقبـت و نگهـداری، میـزان عملکرد تـا هزار کیلوگـرم در هکتـار افزایـش یابد.

رفعت حقیقی با اشاره به اینکه از مزایای کاشت آویشن شیرازی ، سازگاری گیاه به اقلیم گرم و قیمت مناسب محصول نهایی است، اظهار کرد: حفاظت عرصه های منابع طبیعی از برداشت بی رویه آویشن از دیگر مزایای کشت این محصول است.

وی با بیان اینکه اسانس این گیاه در صنایع دارویی و بهداشتی کاربردهای بسیاری دارد، ابراز کرد: اثـرات ضـد قارچـی، ضـد باکتریایـی، ضـد اسپاسـم ، ضـد سـرفه و خلـط آور از دیگر مزایای آویشن شیرازی است.

کارشناس گیاهان دارویی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان ابراز کرد: طبق تجربه کشت گیاهان دارویی در سال های گذشته و با توجه به شرایط آب و خاک هر مزرعه، لارستان مستعد کاشت سایر گیاهان دارویی از جمله آویشن باغی، مرزنجوش، مریم گلی، زوفا، چای ترش، رزماری، همیشه بهار، مارتیغال، اسفرزه، خاکشیر، مروک و آلوئه ورا است.

آویشن شیرازی در سطح دو هکتار از مزارع غلامحسین وفایی خوری از کشاورزان پیشرو منطقه کرمستج از توابع بخش مرکزی لارستان کاشته شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “کاشت “آویشن شیرازی” برای اولین بار در لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    شیرازب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین