یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۶ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

تولید بذر گیاه دارویی آویشن و مور تلخ در گراش

  مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: با هدف حفظ، شناسایی و تکثیر ارقام بومی آویشن و مور تلخ، امسال بخشی از سایت الگویی گیاهان دارویی شهرستان به تولید بذر اختصاص…

 

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: با هدف حفظ، شناسایی و تکثیر ارقام بومی آویشن و مور تلخ، امسال بخشی از سایت الگویی گیاهان دارویی شهرستان به تولید بذر اختصاص یافت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن مرادی افزود: در این طرح آزمایشی بوته‌های سبز آویشن و مور تلخ مزرعه، براساس شکل ظاهری، ارتفاع، میزان برگ دهی، بزرگی یا کوچک بودن برگ‌ها و اندازه گل توسط تابلو‌های کوچکی کد گذاری شده و بذر هرگونه به صورت جداگانه جمع آوری و بسته بندی و برای تکثیر آن استفاده می‌شود.

او گفت: هدف از این کار دستیابی به بذر ارقام گوناگون آویشن و مور تلخ با خلوص بسیار بالا است و پس از ارسال این بذر‌ها به مراکز تولید نشا این امکان وجود دارد که برای هر مزرعه متناسب با این که هدف ما تولید بذر باشد یا برگ از نشاء همان نوع خاص استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: به خاطر اهمیت ترویج و توسعه کاشت گیاهان دارویی در هفته جهاد کشاورزی سال جاری در راستای طرح رفع موانع تولید بازدیدی میدانی از این مزرعه با حضور فرماندار و مسوولان شهرستان صورت گرفت.

محمود طاهر زاده فرماندار گراش در این بازدید گفت: شهرستان گراش منطقه‌ای مناسب و غنی برای کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های جنبی آن است و هرگونه سرمایه گذاری در حوزه کشت، تولید و عرضه گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گسترده این شهرستان، به صورت جدی حمایت می‌شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین