سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سه ضلع توسعه رابطه لارستان بزرگ با تجار اماراتی

در خبرها آمده بود که به دعوت اتاق بازگانی ایران بزرگترین گروه تجاری اماراتی با حضور در کشورمان به انجام رایزنی های مختلف و بررسی نحوه گسترش روابط تجاری بازرگانی…

در خبرها آمده بود که به دعوت اتاق بازگانی ایران بزرگترین گروه تجاری اماراتی با حضور در کشورمان به انجام رایزنی های مختلف و بررسی نحوه گسترش روابط تجاری بازرگانی با ایران پرداخته اند. در بخشی از اين گردهمايي، عبدالرحمن سيف الغرير، رئيس اتاق بازرگاني و صنعت دبي به نزديکي مناسبات و روابط تجاري اين اميرنشين با ايران اشاره کرده و بیان داشته: در حال حاضر بيش از ۵۰ هزار شرکت و موسسه از بخش

خصوصي و دولتي ايران در دبي فعاليت مي کنند. وي با اشاره به اينکه حجم مناسبات بازرگاني اميرنشين دبي و ايران طي چند سال اخير کاهش يافته بود، از بازگشت به دوران رونق و رشد داد و ستدهاي تجاري ميان دو طرف خبر داد و يادآور شد که در حال حاضر تعاملات اقتصادي دو طرف به روال عادي خود بازگشته است.

همچنين محمدرضا فياض، سفير ايران در امارات نيز اظهار داشته است: روابط ايران و امارات به رغم حوادثي که در منطقه به وقوع پيوست، بر پايه شاخص هاي مختلف به ويژه در حوزه اقتصاد در جريان بوده است. وي سپس به سطح مبادلات تجاري دو کشور در سال هاي مختلف اشاره کرده و گفته است: در سال ۲۰۱۳حجم مبادلات ميان ايران و امارات به حدود ۱۵ ميليارددلار رسيد. در حالي که اين رقم در سال هاي ۲۰۱۲، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۰ به ترتيب، ۱۷ميليارد دلار، ۲۳ ميليارد دلار و ۲۰ ميليارد دلار بوده است. فياض، ظرفيت هاي دو کشور براي همکاري هاي اقتصادي را قابل توجه توصيف کرده و گفته است:حوادثي که با عنوان تحريم ايران را به ناحق تحت فشار قرار داد، اماراتي ها را نيز متضرر کرد و موجب شد که آنها نتوانند همکاري هاي تجاري خود با ايران را مانند گذشته تداوم ببخشند.

میلادلارستان: انجام چنین سفر تجاری و بازرگانی از یک سو برای کل کشور مفید می باشد اما از سوی دیگر و به دلیل این که حدود ۱۵۰ هزار لارستانی (بنا بر آمارهای مختلف) در مناطق خلیج نشین حوزه خلیج فارس ساکن می باشند؛ نشست فوق می تواند از جهاتی برای لارستان بزرگ و توسعه تجاری این منطقه نیز مفید باشد. اما نکته ای که نباید از ذهن دور داشت این که مسئولان منطقه و در راس آنها فرماندار ویژه فعال و سختکوش و نیز مسولان ادارات بازرگانی- صنعت معدن تجارت- جهاد کشاورزی و نیز نمایندگی وزارت خارجه در لارستان باید از فرصت ایجاد شده به نحو مطلوب بهره گرفته و با رایزنی های مختلف با اتاق بازرگانی تهران تلاش های بیشتری در زمینه توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور حتی از مسیر لارستان به انجام برسانند؛ چه آنکه وجود فرودگاه بین المللی لارستان با تعداد ۴ پرواز مستقیم به شارجه در هفته خود می تواند نوید دیگری بر توسعه روابط باشد. این توسعه رابطه سه ضلع خواهد داشت:

۱) مسئولان کلان شهرستان(فرماندار ویژه- مسئولان صنعت و معدن- بازرگانی – جهاد کشاورزی و..)

۲) نمایندگی محترم وزارت خارجه در لارستان

۳) اتاق بازرگانی تهران

امید آنکه این مهم  توسعه یابد.

 

منبع جدول: آفتاب لارستان

گزارشی کامل از سفر هیئت اماراتی را اینجا بخوانید

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین